Jump to content

Diapason Adamantes II

kieskes
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik ben op zoek naar andere speakers, en bij m'n dealer staat een paartje Diapason Adamantes II.

Over de Adamantes III lees ik veel goede dingen, maar over de II is weinig te vinden, zijn er hier mensen die deze speakers kennen en kunnen vertellen of ze net zo goed zijn als de III?

Gr

Gijs

Er zal best verschil zijn, anders waren ze niet met de III op de markt gekomen. Of de III beter is dan de II vraag ik me ook af. Soms krijg je bij een upgrade een verbetering. Waarschijnlijk kun je de II laten upgraden naar de III.

Als de prijs goed is en de speakers je in deze hoedanigheid bevallen, waarom zou je je dan bekommeren om een III :confused:

Hallo,

ik ben op zoek naar andere speakers, en bij m'n dealer staat een paartje Diapason Adamantes II.

Over de Adamantes III lees ik veel goede dingen, maar over de II is weinig te vinden, zijn er hier mensen die deze speakers kennen en kunnen vertellen of ze net zo goed zijn als de III?

Gr

Gijs

Lees even wat de importeur er over zegt.

Kort: van de II komt een Adamantes Limited Edition op de markt die word later de III

• 2 weeks later...

de II heb ik gehoord, adembenemend. In een recensie van de III staat dat er "waarneembare verschillen" zijn (tjonge jonge wat steekt die zijn nek uit), toegespitst op de tweeter (blijkbaar het enige dat is gewijzigd)

Ik heb de Adamantes II gehad, en de III bij meerdere gelegenheden kunnen beluisteren.

Ik geef zeker de voorkeur aan de II, vanwege een warmer en ronder geluid met een dieper laag. Ik vind de III wel wat gedetailleerder, maar ook wat koeler klinken, met minder laag.

Bovendien is de II een stuk goedkoper, want ouder.

Qua ruimtelijkheid zijn de beide Adamantes nauwelijks te overtreffen.

;)

Ben In het bezit van de Adamantes 3 fenomenale speakers

zeker met buizen

Het verschil met de Adamantes 2 zit hem volgens mij in een aangepaste baspoort

hierdoor heeft de 2 een fractie meer laag

En hij heeft andere speakerconnectoren.

maar kwa klank schelen ze niet zoveel ( zeeer aan te bevelen ).

Zo, gisteravond de Diapasons's opgehaald, eerste indrukken zijn echt super!

Wat een muziek(aal) geluid komt hier uit zeg! ontzettend ruimtelijk beeld en genoeg laag!!

Gaat erg mooi samen met m'n Unico SE en Unico CD, dit zijn in ieder geval blijvertjes, hoef er niet langer over na te denken :cool2:

Zo, gisteravond de Diapasons's opgehaald, eerste indrukken zijn echt super!

Wat een muziek(aal) geluid komt hier uit zeg! ontzettend ruimtelijk beeld en genoeg laag!!

Gaat erg mooi samen met m'n Unico SE en Unico CD, dit zijn in ieder geval blijvertjes, hoef er niet langer over na te denken :cool2:

Gefeliciteerd!

Dat is een hele mooie combinatie: Unison Research + Diapason.

Geniet ze!