anja Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Hallo, ik overweeg een SACd-speler te kopen en mijn gedachte gaat in 1e instantie uit naar de Marantz SA17. Heeft al iemand ervaringen met deze speler? Is dit voor een prijs van euro 2500 een goede speler of zijn er meer mogelijkheden. Ik sluit hem aan op Bryston/Nautilus 803. Daarnaast vind ik het vreemd dat er zoveel multi-channel spelers worden aangeboden, mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar een stereo-speler! Alvast bedankt, Anja Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Welkom Anja, De Marantz speler is een erg goede zowel voor SACD/Stereo. Ook zal deze prima combineren met de genoemde set. Met de Marantz heb je de mogelijkheid om SACD (stereo/multichannel) te spelen. Vandaag de dag komen er steeds meer titels op SACD uit die door opname en codering zowel in stereo als multichannel een hogere resolutie bereiken dan met de huidige CD. Natuurlijk zijn er dedicated CD-spelers (die nog wel worden aangeboden!) op dit prijs niveau die kunnen concureren met deze speler maar hebben niet de mogelijkheid tot het afspelen van SACD.. Ik heb deze speler in verschillende configuraties gehoord en was erg onder de indruk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Beste anja, ik heb de speler nog niet zelf gehoord, maar in de Duitse stereoplay krijgt hij zeer goede punten. Andere spelers met dezelfde punten kosten minimaal het dubbele (dat geld ook voor stereospelers). Luisteren maar zou ik zeggen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Hallo Anja, Ook ik ben me aan het orienteren naar een nieuwe SACD. Dit als basis voor een nieuw aan te schaffen set. Heb van de week geluisterd naar een Primare versterker, waarbij verteld werd dat er deze week een nieuwe SACD speler geintroduceerd zou gaan worden, nl de DVD 30. Is een universele speler. 14 en 15 november is er een demonstratie bij Rhapsody met Primare en Martin Logan. Ga hier zeker naar toe om deze speler te beluisteren. Ben ook nog erg benieuwd naar 'jou' Marantz. Succes, en laat weten wat je besloten hebt. Ben benieuwd. Fulco Link to comment Share on other sites More sharing options...
anja Posted 1 november 2003 Author Report Share Posted 1 november 2003 hoi, bedankt voor de tip! Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ik ga binnenkort eens luisteren naar de Marantz. De test in Stereoplay heb ik nu ook gelezen, de speler komt er inderdaad goed uit, maar ja dat zegt vaak niet zo veel! Op de Marantz zit 3 jaar garantie en dat is ook wel prettig. Ik hoop met zo'n uitgave de komende jaren namelijk zonder extra kosten naar mooie muziek te kunnen luisteren... groeten Anja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts