muziekfreak Posted 3 december 2006 Report Share Posted 3 december 2006 Wie kan mij meer vertellen over deze classics. Ik ga dadelijk een setje ophalen voor 150euro gereconed en wel. Leek me niet teveel i.i.g. Introduced: 1988 Dimensions: 61 x 39 x 26 cm Bass: 1 x 25 cm Mids: 1 x Polycone Highs: 1 x EMIT Suggested for amplifiers with: 20-135 Watts per channel Frequency range: 42 Hz - 45 kHz Crossover frequencies: 500 Hz, 5000 Hz Suggested price (pair): $ 590 Ik kan op inet niet veel vinden over de indrukken van deze speakers. WIe kent ze en wat zijn de voor nadelen van deze speakers? MVG Mf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Helaas..... heb heel veel Infinity's gehoord en gezien in mijn leven, maar deze ken ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 5 december 2006 Author Report Share Posted 5 december 2006 Te koop: Mijn Bryston 14B ST eindversterker en Infinity IRS Epsilons luidsprekers. Iets anders op het oog Arjen? I.i.g. ik heb ze opgehaald, allemachtig het is echt de sound der infinitys hoor. Wat een grafdiep laag zeg...very nice zeker voor dat geld. Ik gebruik beide speakersets iig, infinity for good old time sakes blijft gewoon lekker qua klank. Driade is wat verfijnder tho lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leitmotiv Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Proficiat met je aanwinst, een koopje! Ruim 10 jaar heb ik op de Infinity RS5000 muziek geluisterd en met veel plezier. (ze staan nu in mijn berging). Echte party poopers die dingen. Redelijk strak laag door de geslotenkast constructie en natuurlijk de Emit tweeter, grandioos. Ze zijn zeker niet het toonbeeld van neutraliteit en fijnzinnigheid, maar het geluid heeft iets pakkends, prettigs. Vooral electronische muziek deed het er goed op. Destijds heb ik extra demping in de kast aangebracht, veel loodbitumen. Dit leverde een grote verbetering op. Het uiterlijk vind ik ook grappig (lekker retro), ik had ze op Target stands staan. Pas op met de Emits, ze zijn gevoelig voor doorbranden als je hard speelt en moeilijk aan te komen. Plezier! Leitmotiv Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 zien er idd leuk uit. wat wegen die dingen denk je? infinity heb ik altijd al een leuk en goed merk gevonden, lekker eigenwijs ook. gitaar muziek zal zeker lekker klinken denk ik, gratz met de aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 23 februari 2007 Author Report Share Posted 23 februari 2007 Ze zijn niet licht, ik heb inmiddels ook een klein wonder infinity speakertje hier staan. Buiten de rs5000 om die echt verdomd goed klinkt (op laag al helemaal gigantisch mooi, gewoon in mijn ruimte) De infinity QE zogezegd een tweewegje met 17cm Q-woofer en roteerbare Emit tweeter (rechthoekig model) is de ribbon langer dan van de ronde varianten (heb ik opgemeten) die speaker ziet erniet uit zegmaar, verderlicht ook...wonderbaarlijk mooi geluid!! En tot mijn verbazing...de woofer zit er ongefiltert in !!! een soort breedbander dus ! Magnifiek (heb trouwens, 11i,kappa 9,kappa 8.2i) in verleden gehad. Het blijft mooi spul infinity de oldies dan heh de nieuwere maak je mij niet blij mee. de emit (rond model) in de rs5000 zijn de sleuven 4cm lang. In de Qe zijn die sleuven (rechthoeking model emit) 5,5 per sleuf. Ik denk dat dit het ook deels verklaart dat ik dat hoog en midden zo super vind net ff wat lekkerder. Spat er werkelijk uit dat geluid. Dat is mijn verklaring althans... Echter mijn 103mkII is een speaker van andere orde (was ook een stuk duurder en tevens topmodel van driade), maar ik ben bijzonder blij met deze speakers. Die ook niet het huis verlaten. Dan maar stapelaar kan mij niet veel bommen ik heb er veel plezier in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 ware woorden. de laatste tijd is infinity duidelijk minder. ik vind dat ook van mijn persoonlijk favo merk (waar ik de naam niet meer van mag noemen) Kappa 9 is tot nu toe het beste wat ik van ze heb gehoord. is die 8.2i beter? of anders en in welk opzicht. Ik ga er vanuit dat je ze in je bezit hebt gehad in de volgorde hoe je ze noemt nl. dat fotootje kwam eerst niet door maar wat een geinig speakertje om te zien zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 ware woorden. de laatste tijd is infinity duidelijk minder. ik vind dat ook van mijn persoonlijk favo merk (waar ik de naam niet meer van mag noemen)Kappa 9 is tot nu toe het beste wat ik van ze heb gehoord. is die 8.2i beter? of anders en in welk opzicht. Ik ga er vanuit dat je ze in je bezit hebt gehad in de volgorde hoe je ze noemt nl. dat fotootje kwam eerst niet door maar wat een geinig speakertje om te zien zeg. Ik heb idd eerst de k9 en nadien de 8.2i gehad. De k9 (classic dus plat model) is een monster en idd een van de mooiste in de prijsklasse dat speakers zich verkeren. De k9 beschouw ik iig nog altijd als een van mijn reference systemen. Alleen mijn ruimte laat het niet toe deze giganten goed tot hun recht telaten komen. Maar kan zijn dat ik mijn eigen k9 nog een keer terug koop ik weet ze testaan (gemodificeerd na mijn smaak) vandaar. Alleen de mijne wogen een kleine 125kg per kant dusja is nogal lastig op een flatje De 8.2i is de series 2 van de kappreeks ook zeker de moeite. Maar in vergelijk met bv de eerste k8 series,nouja geen vergelijk zegmaar. Het is een rauwer geluid wat minder finesse maar zeer zeker geen slechte speaker. Heb je ook nog de 80,90 series..nou ik wil niemand beledigen die ze eventueel heeft hier. Daar moet je lekker voorbij lopen op je dooie gemak. En eventueel voor ht doeleinden leuk speelgoed. Daar heb ik ook echt alles mee gezegd ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 ik wil wel helpen sjouwen hoor. Powerliften is mijn hobby. daarbij vind ik een speaker nooit zwaar op een vervelende manier. ik ga me eerder storen aan die spreeuwenkistjes van onder de 20 kg. Als ik zo'n zware jongen moet tillen denk ik alleen maar "he hier zit kwaliteit in" moet ik wel weer gelijk denken aan die bose 401 met dat blok steen onderin. als je dat weg haalt valt ie om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 je avatar is me niet ontgaan...jbl ( heritage series toch?) gold? eindelijk iemand die (GOED) oudere spul kan waarderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 ja klinken boven verwachting goed voor een speaker die eruit ziet als een prostituee van 10 euro. iedereen die ik hem laat horen is verbaasd. en ik heb er slechts 555 euro voor hoeven betalen. tweeters kapot, terminal afgebroken en heel veel krassen. Mijn doel is uiteindelijk een jbl vintage systeem te bouwen. zoiets. of ben menog aan het orienteren. dat ouwe spul van lansing heeft "iets"wat ik mis bij moderne speakers. terwijl ik echt wel weet dat er veel betere zijn. maar wat is beter? mijn oren tellen dan het zwaarst. they dont make em like they used to zeg ik altijd maar die ouwere infinity's heb ik ook altijd gewaardeerd. deze tweemerken hebben zo wie zo klankmatig veel overeenkomsten. And never bass shy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 Je laatste zin is idd alleszeggend, probleem vind ik met de nieuwere speakers vooral in de zogenaamde "high end" klasse. Iel, fel hoog klinkend en natuurlijk reetveter strak laag. Dat is wel mooi! Geen kwaad woord daarover. Maar een speaker mag gerust een eigen leven leiden na mijn inziens. En dat mis ik dus wel enorm in de high end (lees dure speakers) Ik heb zo bv de scanspeak eveII gehad (helaaas niet geheel technisch in orde gebleken achteraf) maar niettemin. in het begin de nodige oooh en aaahhhs eruit gegooid in mijn nederig onderkomen. Paar weken later werd het gewoon saai. Een speaker mag best wat kleuren in mijn gehoor, perfectie is is mijn oren dat ik gewoon heerlijk een paar uur non stop kan luisteren op mijn gewenst volume. Denk maar een computerspel, eerste dagen speel je jezelf suf, en dan is de glans van het spel af. Zoek je weer wat anders. In mijn hoofdset gebruik ik de Driade 103mkII (zeldzame jongen die nu nog veel moet opbrengen iig onder de 1000 heb je ze niet kostte destijds 7000gulden set oid) Maar is wel een vintage als ware gezien ze dik 12jr zijn alweer en niet meer gebouwd worden. En in kleine oplage zijn gebouwd gewoon (arnold heres, driade) Die gaan dus ook gewoon nooit meer weg! Enja hoor er is wel degelijk beter en mooier en dikkere speakers teverzinnen. Echter van de 15sets oid die ik inmiddels heb versleten is dit de enige die ik terugkocht met VEEL mazzel ook (had er spijt van jaren nadien kocht ik ze terug van diegene die waaraan ik ze verkocht had, die had een geldprobleem) En wat een andere ervan vind, idd lekker boeiend Ik heb sowieso aan affiniteit voor niet alledaagse componenten..ik heb net bv een complete op ev na sony espirit set gekocht. Ik bedoel maar... zeker mooi doet me sterk denken aan klipsh la scala Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 ja mooi he. duurste speaker die ik heb gehad was de audiospectrum artemis. 1350 euro p/st. die had ik verkregen omdat ik joekels van cerwin vega's gekocht had (130-50-60) in een zaak in best geloof ik. toen mijn vrouw ze zag trok ze direct de huwelijkse voorwaarden uit het laatje en als een "echte man "kon ik ze weer inladen en naar het zuiden rijden. Heb ze toen ingeruild voor de artemis. (die klonk veruit het beste daar) thuis aangesloten en idd alles was goed , rustig , beetje warm, mooi 3d beeld, goed impuls gedrag. echt niets mis mee. echter begon het te kriebelen bij rock. dat bleef ook zo netjes, rustig en beheerst. Dus eruit met die dingen en terug naar mijn oude liefde JBL. Het enige merk dat ook toegeeft dat een speaker altijd zal kleuren en dat je dat maar beter kan toegeven en kleur moet bekennen. De century's gold is niet echt heritage maar doet er wel aan denken, qua opbouw en uiterlijk. En ooit rond de 10.000 gulden geweest. Maar hoor je dat ...mwah. zijn gewoon mooi en ze rocken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts