Jump to content

Voorversterkers....

WanFie
 Share

Recommended Posts

De Woodham is bij iedereen ergens in de middenmoot geeindigd. Misschien is dat wel de beste bak die erbij stond :rolleyes:

Als ik mijn lijstje bekijk, luister ik blijkbaar toch liever naar een "rechte" amp. Dat had ik zelf dus echt niet gedacht :blink::confused:

Guest Kraus vonBentinck

Altijd maar weer in herhalingen vervallen is eigenlijk ook niks maar ik blijf er bij: er moet een test-cd komen om een betere referentie te hebben in zo'n onbekende omgeving.

Er hoeft niet altijd en eeuwig dezelfde muziek gedraaid worden maar een paar aan iedereen bekende tracks en onder verschillende omstandigheden (vooral thuis) beluisterde muziek is echt nodig om een wat beter oordeel te kunnen geven.

De Woodham is bij mij thuis een vrij levendige versterker met een behoorlijke laagcontrole; de meetresultaten (het afvallende hoog) verbazen mij in zoverre niet dat bij correctie met de UC er iets aan het hoog wordt geboost (boven de 12/13kHz).

Altijd maar weer in herhalingen vervallen is eigenlijk ook niks maar ik blijf er bij: er moet een test-cd komen om een betere referentie te hebben in zo'n onbekende omgeving.

[...]

Dan zeur ik vrolijk met je mee. Een test-cd lijkt mij een goed idee. Om te beginnen kunnen we de 2 tracks die zaterdag 2 december zijn gebruikt op die cd. Mijn voorstel zou zijn om track 7 van de R. Jonker test-cd te gebruiken, daar staat een hele mooie piano te spelen. Bluezeum' Portrait of a groove lijkt mij ook een goeie. Of een track met viool van de LPCD45.

Ik heb zelf ook wel wat harde metalen, maar niet zo veel. Ik denk aan Tool, A Perfect Circle.

Laten we er gewoon aan beginnen, Kraus (en Sodejuu). Anders komt er nooit wat van.

Groet,

Jacco

Een test-cd lijkt mij een goed idee. Laten we er gewoon aan beginnen, Kraus (en Sodejuu). Anders komt er nooit wat van. Groet, Jacco

Op de AOB hebben we ook al 'n jaar of 5 dit plan.

Op dit forum heb ik dit initiatief al vaker voorbij zien komen.

Hopelijk lukt het deze keer wel.

:)

Misschien is het een goed plan om daarvoor eens een bijeenkomst te plannen.

Dan kan iedereen wat CD-s meebrengen. In overleg wordt er dan ter plekke een CD samengesteld.

Ik zou 'dan w

Ik meende dat enkele cd's die ik draaide (van het Stockfisch Records label) wel in de smaak vielen.

Daarvan wil ik wel 1 of 2 tracks voorleggen.

Ik ken Stockfisch alleen van Sara K., Waterfalls. Op vinyl wel te verstaan en dat kan er ook op trouwens. Staat Sara ook op die cd?

Groet,

Jacco

Ik moet eerst even in mijn magazijn kijken of er iets "geschikts" tussenstaat.

Zo ja , dan wil ik wel meedoen.

Uiteraard op voorwaarde dat de datum uitkomt. ;)

Heb ik het goed begrepen dat zowel cd's als LP's welkom zijn?

Guest Kraus vonBentinck

Zoals Hans al aangaf, belangrijker dan de muziek is de motivatie voor de keuze: waarom juist dit, wat zou je er aan moeten kunnen horen en hoe vult het andere "test"tracks aan.

Ergens op het forum staan al interessante voorbeelden van commerci

Snap ik.

Ik ga even zoeken. :)

In afwachting hiervan zal ik nog wat pics plaatsen van de meeting. Met dank aan Jacco voor het opknappen van de foto's. B)

setup.jpg

De B&W804's van Sodejuu.

setup3.jpg

De Ayre pre met de loopwerk/dac combo.

davidgoliath.jpg

David en Goliath. ;)

gezellig.jpg

Effe babbelen met een hapje en een drankje.

kabelzooi.jpg

:confused: Euhhh, heeft iemand mijn getwiste netkabel gezien? Hij is zwart met een kousje. ;):D

druk.jpg

Audiofreak, Jacco, Kraus en Jerry druk met aansluiten.

jacco.jpg

Jah, welke zal ik 's nemen?

jerry.jpg

Ik zei nog z

De frequentiekarakteristiek zegt wel iets maar dus ook niet zoveel; wat zouden dan metingen aan een versterker zijn die je ook daadwerkelijk gehoormatig zou kunnen bevestigen?

Overigens vond ik persoonlijk dat de Hawk opvallend achterbleef in het laag en dat 0,5dB dus al goed hoorbaar is, is dat een gerechtvaardigde gevolgtrekking?

Of anders gezegd, er zijn wel degelijk hoorbare verschillen maar met welke metingen kun je die uit laten komen?

Overigens vond ik bij teruglezing wel dat de omschrijvingen per versterker/panellid nogal eens flink uit elkaar liewpen.

De Hawk en de Array werden vaak genoemd als prettigst klinkend. Waar lag dat nou precies aan?

Wat ik opvallend vind dat hardnekkig getwijfeld blijft worden aan het feit dat als je een afwijking van enkele tienden van dB's over een voldoende groot deel van het spectrum hebt, dat dat gewoon goed hoorbaar is voor iedereen met een normaal gehoor. Ik heb dit al zooo vaak ervaren bij het tunen van mijn luidsprekerfilters, die ik op een 0,5 dB nauwkeurig afstem om precies de klankkleur te krijgen die ik mooi vind.

Dus accepteer nu maar dat jacco gewoon gemeten heeft wat iedereen heeft gehoord ;) .

't is natuurlijk zo dat het verloop vloeiender gaat. Veel minder slingerend dan de frequentiekar. van een speaker in een luisterruimte.

Het zou dan best kunnen zijn dat je het daarom w

Guest Kraus vonBentinck
Dus accepteer nu maar dat jacco gewoon gemeten heeft wat iedereen heeft gehoord ;) .

Dat is voor mij geen probleem maar juist een voorbeeld van overeenstemming tussen horen en meten.

Het geluidsbeeld van de Hawk was echt afwijkend in mijn oren maar toch werd deze versterker diverse malen genoemd als beste.

Ik wil niet beweren dat de versterker niet goed was maar wel uitzonderlijk.

Een kwestie van matchen was het ook niet want de speakers van Sodejuu zijn zeker niet baszwaar.

Ook de andere buizenversterker, de Woodham, mat fout in het hoog, maar ja, dat hoor ik niet meer. :(