ijsengel Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Ik wil (voor het eerst!!) mijn films in surround gaan beleven. Daarvoor heb ik een leuke Onkyo TX-SR500e op de kop getikt. en ook een 4-tal Dm302tjes en een bijpassende center Nu ben ik nog op zoek naar een sub. Waar moet ik op letten bij de eventuele aanschaf van zo'n monster? Daar de aanschaf van bovenstaande componenten mij totaal al maar liefst 240(!) eurootjes lichter heeft gemaakt, wil ik niet meer dan zeg 200 euro voor de sub uitgeven. Alle suggesties zijn welkom natuurlijk. 2e hands is (zeker gezien het budget!) een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 december 2006 Report Share Posted 8 december 2006 even doorsparen of http://www.speakerenco.nl/ zelf bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 9 december 2006 Report Share Posted 9 december 2006 Voor 200 euro? GEEN sub kopen, want het is onnoemelijk veel beter om geen sub te kopen dan een slechte sub omdat die afbraak gaat doen aan je hele set, hoe bescheiden (of niet) die set ook moge zijn. Voor een sub moet je toch wel minimaal 500 euro uittrekken wil ie goed genoeg zijn om werkelijk een toegevoegde waade te hebben, anders staat je een hoop hoofdpijn te wachten ben ik bang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 9 december 2006 Author Report Share Posted 9 december 2006 Heb inmiddels een aantal subs gehoord (geluisterd is niet echt het goede woord) en ben tot de conclusie gekomen om het (voorlopig?) maar niet te doen. Het enige wat deze jongens doen is een soort sonore bromtoon neerzetten. Of misschien hoor ik de variaties in toonhoogte onder de 80 HZ niet meer, kan ook..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Verstandige beslissing! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts