Kwabbernoot Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Het jaar loopt weer ten einde. Tijd voor de jaarlijkse terugblik. Wat waren voor jou de releases van het jaar en eventueel waarom. Goed, ik zal dan maar de spits afbijten. Met afstand op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Leuk topic!!! 1- Loreena Mckennit - an ancient muse 2- sara k. highway or hellwater 3- Johan - Thx jhn 4- David Gilmour - On an island 5- De nieuwe Krall ( kan de titel ff niet herrinneren) 6- Patricia Barber Live in paris en nog veel meer..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Op gedeelde eerste plaats: The Gathering - Home en Tool - 10.000 Days Nummer 3: Agalloch - Ashes Against The Grain Nummer 4: Lacuna Coil - Karmacode En nummer 5: Evanescence - The Open Door Deze moet ik nog altijd gaan luisteren, maar is eigenlijk sowieso het vermelden wel waard: The Mars Volta - Amputechture Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Mijn top drie lijstje (in willekeurige volgorde): 1. Orphans Tom Waits 2. Modern Times Bob Dylan 3. Beatiful in Beaufort-Wes Gert Vlok Nel En Muziek DVD: Van Morrison Live at Montreux 1980/1974 groet, Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 ....euh, ik heb eigenlijk alleen maar spul van voor 1975 in huis gehaald. Kan nix van 2006 ophoesten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Er schoot me nog een album te binnen, die ook wel in m'n lijstje mag. Met stip 4 De rest zakt dus een plaats. Het betreft dit album: My Dying Bride - A Line Of Deathless Kings Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Ik heb een brede smaak, maar zal een poging wagen: 1: Beirut - Gulag Orkestar 2: The Gathering - Home 3: Thom Yorke - Eraser 4: Veils - Nux Vomica 5: Gotan Project - Lunatico 6: Candi Staton - His Hands 7: Pet Shop Boys - Fundamental 8: Joan as Policewoman - Real Life 9: Johan - THX JHN 10: Belle and Sebastian - Life Pursuit En niet te vergeten: Massive Attack - Collected (mag eigenlijk niet meetellen omdat het een verzamelalbum is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 7: Pet Shop Boys - Fundamental 9: Johan - THX JHN En niet te vergeten: Massive Attack - Collected (mag eigenlijk niet meetellen omdat het een verzamelalbum is) Hihi.... Die laatste heb ik om dezelfde reden niet genoemd, en er zijn er nog z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 4 december 2006 Author Report Share Posted 4 december 2006 10: Belle and Sebastian - Life Pursuit Tja, die had ik ook nog willen meenemen maar volgens mij was dat nog net 2005. Leuk deze reacties. Ik kom albums tegen die bij mij ook tegen de top 5 aanschurken en albums die ik niet ken maar zeker ga checken. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 december 2006 Members Report Share Posted 5 december 2006 In willekeurige volgorde (of maar net hoe mijn pet staat): Tool - 10.000 Day's Trivium - The Crusade Maiden - A Matter Of Live And Death Scissor Sisters - Tah-Dah (zo fout, dat het gewoon steengoed is) Justin Timberlake - Futuresex/Lovesound (doet het geweldig in de auto) Prince - 3121 Muddy Waters - Fathers And Sons (opnieuw uitgebracht op vinyl, of telt die niet mee ?) Brian Setzer - 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Top 3-tje (willekeurige volgorde): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 5 december 2006 Author Report Share Posted 5 december 2006 Aaahhh, Camera Obscura is inderdaad een erg leuk en vrolijk album alhoewel niet helemaal de kwaliteit van het album ervoor. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar die andere twee welke mij compleet onbekend zijn. Kun je misschien even kort aangeven in welke richting moet denken? Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Ze komen niet in m'n 'top 5', maar ze zijn (vind ik) wel het beluisteren waard: Snow Patrol - Eyes Open The Raconteurs - Broken Boy Soldiers Wolfmother - Wolfmother Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Aaahhh, Camera Obscura is inderdaad een erg leuk en vrolijk album alhoewel niet helemaal de kwaliteit van het album ervoor. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar die andere twee welke mij compleet onbekend zijn. Kun je misschien even kort aangeven in welke richting moet denken? Groeten... Denk dat de ondertoon van CO meer weemoedig (luddevuduh) dan vrolijk is maar erg melodisch en daarmee qua klank wel opbeurend. Ken de eerdere platen niet maar begreep over't algemeen dat dit de beste tot nu toe was. Zoveel mensen, zoveel meningen etc. Essex Green: folkie pop (invloeden van Byrds en Dylan, Mama's en Papa's tikje psydelica) met prima vokalen. Let wel geen singer songwriter 'geneuzel' maar pure hoogst draaibare (huiskamer) pop. Enorme aanrader eerlijk gezegd. Mates of State: Pure pop for people now o.i.d. Verliefd echtpaartje creert luister- en dansbare keyboard gedreven indie pop. Prima wendingen en mooie drum en percussie partijen. Enorme aanrader eerlijk gezegd. 3 x melodische kwalitietsmeezingpop. Wat wil de luisteraar anno 2006 nog meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 6 december 2006 Author Report Share Posted 6 december 2006 Aaahhh, Camera Obscura is inderdaad een erg leuk en vrolijk album alhoewel niet helemaal de kwaliteit van het album ervoor. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar die andere twee welke mij compleet onbekend zijn. Kun je misschien even kort aangeven in welke richting moet denken? Groeten... Denk dat de ondertoon van CO meer weemoedig (luddevuduh) dan vrolijk is maar erg melodisch en daarmee qua klank wel opbeurend. Ken de eerdere platen niet maar begreep over't algemeen dat dit de beste tot nu toe was. Zoveel mensen, zoveel meningen etc. Yep, je hebt gelijk. Het is alleen dat dat eerste nummer (Lloyd, I'm ready to be heartbroken (?)) zo ontzettend vrolijk is dat ik die sfeer aan het hele album plak, wat zeker niet terecht is omdat dit nivo en deze sfeer nergens meer gehaald wordt. Bedankt voor de andere beschrijvingen, ik ga ze eens luisteren. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 december 2006 Report Share Posted 6 december 2006 Aaahhh, Camera Obscura is inderdaad een erg leuk en vrolijk album alhoewel niet helemaal de kwaliteit van het album ervoor. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar die andere twee welke mij compleet onbekend zijn. Kun je misschien even kort aangeven in welke richting moet denken? Groeten... Denk dat de ondertoon van CO meer weemoedig (luddevuduh) dan vrolijk is maar erg melodisch en daarmee qua klank wel opbeurend. Ken de eerdere platen niet maar begreep over't algemeen dat dit de beste tot nu toe was. Zoveel mensen, zoveel meningen etc. Yep, je hebt gelijk. Het is alleen dat dat eerste nummer (Lloyd, I'm ready to be heartbroken (?)) zo ontzettend vrolijk is dat ik die sfeer aan het hele album plak, wat zeker niet terecht is omdat dit nivo en deze sfeer nergens meer gehaald wordt. Bedankt voor de andere beschrijvingen, ik ga ze eens luisteren. Groeten... Het schitterende "Lloyd, I'm ready to be heart broken" inderdaad. Een referentie aan/antwoord op een bijna identiek genaamd nummer ("Are you ready to be heart broken") van Lloyd Cole and the Commotions van z'n klassieke en door hem nooit geevenaarde debuut Rattlesnakes uit 1984. Om nog maar's een aanrader te noemen. Rattlesnakes Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 6 december 2006 Report Share Posted 6 december 2006 Mijn albums voor 2006 in willekeurige volgorde: Eels - Live At Town Hall The Gathering - Home Tool - 10 000 Days Thom Yorke - The Eraser Johnny Cash - American V Room Eleven - Six White Russians And A Pink Pussycat Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 december 2006 Report Share Posted 8 december 2006 Tja...tis weer de tijd van de einde jaars lijstjes... Ik heb al weer veel moois voorbij zien komen hier,en ik zal er ook wat bij zetten...al blijft het moeilijk...er is nl ook zoveel moois om te melden dat het samenstellen van lijsten moeilijk blijft.. Interessanter zou zijn om ook eens te weten welke albums,bij nader beluisteren,toch niet dat heeft kunnen losmaken...de miskoop dus...en wat doe je dan met zulke aankopen?..affijn..hier mijn bijdrage...ook weer afhankelijk van de mood waar ik in ben...en in willekeurige volgorde....maar van al het moois heb ik een greep gedaan...het zijn er nog veel meer James Morrison...Undiscovered Alexi Mudoch..Time Without Consequence Alfa 9...Then we begin Amos Lee...Amos Lee De albums van Ane Brun Ani DiFranco met haar live album voor Trust Anouar Brahem....met een heel mooi sfeer album Barzakh Een paar albums van Ben Harper.. Bonobo..Live sessions Califone...Roomsound En dan nog een aantal mooie chill-out albums...gewoon teveel om op te schrijven... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 16 december 2006 Report Share Posted 16 december 2006 mijn nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts