Jelte Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik heb een H/K AVI250 AV-versterker. Aangesloten zijn CD, DD-decoder, TV, alle analoog en een PC digitaal (voor MP3). Als mijn TV (een Toshiba 32ZD26P CRT) aanstaat springt de versterker na een minuut of 10 op standby. Erg hinderlijk. Ik heb het volgende geprobeerd: - TV en versterker op verschillende stopcontacten - TV en versterker op verschillende groepen - TV signaal losgekoppeld van versterker Het gekke is, als de TV uitstaat speelt de versterker zonder probleem dagen achtereen. En omgekeerd, als ik de TV aanzet en ik laat de versterker muziek spelen vanaf de CD- of digitale ingang dan springt hij na een tijdje op standby. Voordat de versterker uitschakeld meen ik ook een lichte trilling te voelen op de plek waar de voeding van de versterker zit. Is het mogelijk dat straling van de TV de versterker ontregeld? Ik kan niets anders meer bedenken. Wie kan me helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Het enige wat ik kan bedenken is dat er via de aansluiting van de TV een portie gelijkstroom aan de ingang van de versterker verschijnt. Blijkbaar schrikt de versterker daar van en schiet in de beveiliging (gaat uit). Anders zou ik het ook niet weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Hij heeft er ook last van als de tv niet aangesloten zit op de versterker. Hoever staat je versterker van je tv ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 december 2006 Report Share Posted 6 december 2006 Heb je de kabelantenne los van de H/K? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 6 december 2006 Author Report Share Posted 6 december 2006 De versterker staat in een meubel waarop de TV staat. Dicht bij elkaar dus, tussen onderkant TV en bovenkant versterker zit ongeveer 35 cm, waarin wel een PC en een DVD-speler staan. Gisteren heb ik alle verbindingen (zowel voeding als signaal, als CAI) van mijn set losgehaald en weer verbonden. Het viel me op dat de CAI-kabel ietwat los in mijn TV zat, die kon er verder in. Daarna de hele avond gespeeld zonder problemen. Naar aanleiding van tips op dit en andere fora zocht ik het eerst in de richting van een aardlus, maar blijkbaar(?) is het toch wat anders geweest. In elk geval, eind goed al goed en bedankt voor het meedenken. P.S. Ik zal nog wel enige tijd met samengeknepen billen films kijken, in spanning of mijn versterker "het uithoudt". De kinderen zijn verbaasd dat ze zoveel TV mogen kijken ineens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Heb je al spierpijn gekregen in je billen? Of zit je ondertussen al wat meer ontspannen te kijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 10 december 2006 Author Report Share Posted 10 december 2006 Nou, gisteren met wat vrienden zitten kijken en het zou toch pijnlijk zijn als het geluid halverwege weg was gevallen. Maar gelukkig, het lijkt opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts