Guest Kraus vonBentinck Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Nits fire in my head amplitude Nits fire in my head frekwenties The Nits, Fire in my head 0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Je haalt er wel precies uit waarom ik dit nummer heb voorgesteld. Bovendien is het zo dat een test-cd niet moet gaan vervelen en je eigenlijk weinig emoties mag krijgen bij het horen van het nummer. Oppervlakkigheid op de voorgrond is dan een pre (imho). Daarbij let ik never nooit op teksten. Die zijn in 95% van alle liedjes nonsens en gaan stevast over niks en hetzelfde. Als je ook nog op de tekst moet gaan letten bij een test-cd, denk ik dat het nummer niet geschikt is voor die cd Dat was "ter verdediging" van dat nummer . Ik kan me idd prima voorstellen dat het niet op de definitieve versie komt. Ik hoop alleen dat er op de definitieve versie niet teveel pling-plok en/of latino komt, want dan is die cd absoluut ongeschikt voor mij, omdat die dan teveel (negatieve ) emotie op zal wekken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Hai Sodejuu, Uiteraard wil ik niet via de beluistering en beoordeling van een track direct of indirect kritiek leveren op de muziekkeuze. Ik wil w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Hoi Kraus, Dit forum is om meningen te delen en te geven. Zo moet je ook mijn reactie zien. Wat mij betreft mag dat nummer echt de bin in . In de eerste posting van Hans staat door wie de diverse tracks zijn aangedragen en waarom. Ik moet er wel bij vertellen dat ik mijn bijdrage een beetje hortig hebt gedaan, omdat ik met nogal wat projecten opgezadelt zat in die periode. Ik heb dus niet echt de tijd genomen de beste tracks uit te zoeken. Waar het om gaat is dat er idd een representatieve cd tot stand komt. Inhoudelijke songteksten zijn m.i. killing op zoiets, omdat het afleidt van de intentie, nl het "beoordelen" van een set/apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 ...........Und, nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 (...) Daarbij let ik never nooit op teksten. Die zijn in 95% van alle liedjes nonsens en gaan stevast over niks en hetzelfde. Als je ook nog op de tekst moet gaan letten bij een test-cd, denk ik dat het nummer niet geschikt is voor die cd (...) Beste Sodejuu, Jammer, dat je niet op de teksten let! Niet dat die inhoudelijk altijd zo van belang zijn... maar bij goede, niet te zwaar bewerkte opnamen, en bij zangers/zangeressen met een goede articulatie, zegt de verwerking van spraakklanken heel veel over de prestaties van de hifi-keten. Let op de verstaanbaarheid, ook van groepen / koortjes / koren. Let op de verschillen tussen s en z, p en b, f en v, t en d... de aspiration (het "h"-klankje) na een p, k of t aan het begin van een engels woord... dat soort dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 En de hoogte en breedte van de plaatsing van de stem (of solo instrument)! De breedte van de galm die van de stem uitgaat! De layering van de eventuele backing-vocals (of instrumenten die polyfone harmonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 Wat voor cd-r's en software worden de cd's eigenlijk mee vervaardigd? Volgens mij is dit ook wel enigszins van belang... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 Ik meen dat er geripped en gebrand is met Wavelab en de CD die rond gaat is een Sony-schijfje. Men brandt dan thuis voor eigen gebruik wat men maar wil. De CD voor Seed 7 arriveert morgen (jouw exemplaar woensdag of donderdag; is een Hema-CD goed genoeg?/ Ik brand eigenlijk zelden CD's dus heb niet veel anders in huis maar moet toch weer eens een doosje kopen. Voorkeur?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 CD I track 16 Living Colour, Postman lengte 3'31 en de frequenties Ik laat de beoordeling van deze track graag aan anderen over. Ik wist niet dat er zulke muziek bestond Ook de lyrics heb ik maar niet opgezocht uit angst wat ik dan mogelijk te lezen krijg. Over de geschiktheid als testtrack ( ik denk dat de track wel zeer goed wat kan testen) spreek ik me verder niet uit want ik heb het niet voor elkaar gekregen de volle drie-en-een-hlave minuut uit te zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2007 Author Report Share Posted 15 januari 2007 Zo te zien takkeherrie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 CD I track 16Living Colour, Postman lengte 3'31 Over de geschiktheid als testtrack ( ik denk dat de track wel zeer goed wat kan testen) spreek ik me verder niet uit want ik heb het niet voor elkaar gekregen de volle drie-en-een-hlave minuut uit te zitten. Da's toch een mooi testcriterium/waarde oordeel voor een set, "Kraus kan hierop de volle 3 en een halve minuut Postman uitluisteren" .... en er bestaan nog veel 'ergere' dingen die ook muziek genoemd worden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 CD I track 16 Living Colour, Postman lengte 3'31 Over de geschiktheid als testtrack ( ik denk dat de track wel zeer goed wat kan testen) spreek ik me verder niet uit want ik heb het niet voor elkaar gekregen de volle drie-en-een-hlave minuut uit te zitten. Da's toch een mooi testcriterium/waarde oordeel voor een set, "Kraus kan hierop de volle 3 en een halve minuut Postman uitluisteren" .... en er bestaan nog veel 'ergere' dingen die ook muziek genoemd worden ... Ja, Living Colour is toch niet zo hard? Ik ken het nummer verder niet (heb het net ff gedownload; ben het nu aan het luisteren), maar Living Colour is over het algemeen niet zo hard. Vroeger wel harder dan nu dacht ik... @Kraus: Wel eens The Mars Volta gehoord? Of Opeth? Of Metallica? Of Sepultura? Dat ga je echt niet trekken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Maar ik denk dat er hear bedoelt wordt de inhoud van de teksten, niet de muzikale vorm ervan Helemaal correct Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 track 8 homeless Bij enkele tracks doet zich een fluittoon voor op bijna 16000Hz, het duidelijkst in het linkerkanaal; ik moet nog uitzoeken in welke tracks precies. Of dit uit het origineel komt of veroorzaakt wordt door storing van buitenaf tijdens het branden (tv die aanstaat in de buurt? oid) weet ik uiteraard niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Het staat ook op mijn origineel! Dezelfde "streep". Ik heb voor de zekerheid het nummer "Under African Skies" ook eens bekeken en daar staat die piep ook op. Samen met een aantal andere, zwakkere, strepen. Ik durf hieruit te concluderen dat de oorsprong van deze ongein in de studio ligt. (Ik heb eeb geremasterde versie uit 2004) edit: Jacco was me n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Ik heb een CD uit 1986 en ook daar staat die streep. Er staat op de CD ook het bekende verhaal: "the music on this Compact Disc was originally recorded on analog equipment etc.......... can reveal limtations of the source tape" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Ik meen dat er geripped en gebrand is met Wavelab en de CD die rond gaat is een Sony-schijfje. Men brandt dan thuis voor eigen gebruik wat men maar wil. De CD voor Seed 7 arriveert morgen (jouw exemplaar woensdag of donderdag; is een Hema-CD goed genoeg?/ Ik brand eigenlijk zelden CD's dus heb niet veel anders in huis maar moet toch weer eens een doosje kopen. Voorkeur?) Kraus, Liever geen Hema. Ik wil je graag bekostigen voor Sony, TDK, Imation of zelfs het goedkopere Platinum. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Okay, ik koop iets fatsoenlijks, gebruikte altijd TDK for audio maar die verkopen ze niet meer bij de Hema (ik heb zelf de laatste 2 TDK's gebruikt voor het branden van mijn kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 CD I track 16 Living Colour, Postman lengte 3'31 Over de geschiktheid als testtrack ( ik denk dat de track wel zeer goed wat kan testen) spreek ik me verder niet uit want ik heb het niet voor elkaar gekregen de volle drie-en-een-hlave minuut uit te zitten. Da's toch een mooi testcriterium/waarde oordeel voor een set, "Kraus kan hierop de volle 3 en een halve minuut Postman uitluisteren" .... en er bestaan nog veel 'ergere' dingen die ook muziek genoemd worden ... Ja, Living Colour is toch niet zo hard? Ik ken het nummer verder niet (heb het net ff gedownload; ben het nu aan het luisteren), maar Living Colour is over het algemeen niet zo hard. Vroeger wel harder dan nu dacht ik... @Kraus: Wel eens The Mars Volta gehoord? Of Opeth? Of Metallica? Of Sepultura? Dat ga je echt niet trekken... Vindt het ook wel mee vallen...heb ze wel harder en ruiger gehoord....zoals de vernoemde door Henrie En inderdaad een mooie testcase als tegenhanger van al dat zoete spul..daar zijn er al genoeg van in de handel...toch ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 CD I track 16 Living Colour, Postman lengte 3'31 Over de geschiktheid als testtrack ( ik denk dat de track wel zeer goed wat kan testen) spreek ik me verder niet uit want ik heb het niet voor elkaar gekregen de volle drie-en-een-hlave minuut uit te zitten. Da's toch een mooi testcriterium/waarde oordeel voor een set, "Kraus kan hierop de volle 3 en een halve minuut Postman uitluisteren" .... en er bestaan nog veel 'ergere' dingen die ook muziek genoemd worden ... Ja, Living Colour is toch niet zo hard? Ik ken het nummer verder niet (heb het net ff gedownload; ben het nu aan het luisteren), maar Living Colour is over het algemeen niet zo hard. Vroeger wel harder dan nu dacht ik... @Kraus: Wel eens The Mars Volta gehoord? Of Opeth? Of Metallica? Of Sepultura? Dat ga je echt niet trekken... Vindt het ook wel mee vallen...heb ze wel harder en ruiger gehoord....zoals de vernoemde door Henrie En inderdaad een mooie testcase als tegenhanger van al dat zoete spul..daar zijn er al genoeg van in de handel...toch ~ Hans ~ Daarom had ik ook System Of A Down bijgedragen. Maar die staat er niet op omdat ik verhinderd was en niemand van de aanwezigen een origineel had Maar ik kan me ook voorstellen dat die niet in de smaak was gevallen (opname is ook niet zo bijster bijzonder). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Ben inmiddels bezig met het vaak beluisteren van Bluezeum; dat is wel bijna de ideale testtrack. Hij viel vorige maal ook al zeer goed te gebruiken en bevat bovendien hele leuke muziek en sterke tekst. De track komt ook nu goed van pas bij het beluisteren van de nieuwe eindversterkers. Het verschil met de MF is bij een moeilijke track(luidspreker en versterker en de match daartussen) als deze bijzonder veelzeggend. (de Array zijn sinds vanmiddag definitief en ik zie de MF's nooit meer terug) De lyrics zijn volgens mij op het internet niet te vinden, dat is een klus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 januari 2007 Members Report Share Posted 16 januari 2007 (de Array zijn sinds vanmiddag definitief en ik zie de MF's nooit meer terug) Gefeliciteerd !!! Het wordt dus tijd dat ik huize Kraus weer eens ga bezoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Donderdagmiddag heb ik de nieuwe phonopre ook! Er is natuurlijk ook een korte handleiding bij geschreven en die heb ik al 100x doorgelezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 januari 2007 Report Share Posted 16 januari 2007 Gefeliciteerd Kraus! Een hele goede aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts