Jump to content

Test CD

WanFie
 Share

Recommended Posts

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. De opname kun je het beste orgineel houden. Al ben ik het niet met je eens over de software, ik denk dat het je zal verbazen over hoeveel opnames nog eens subtiele compressie wordt gebruikt.. En mastering wil natuurlijk niet gelijk zeggen: Peak: -0,00/-0,00 dBFS. RMS: -12,00/-12,00 dBFS. :D;)

Dan doe je het nog netjes! :lol: Als de RMS boven de -9 dBFS gaat uitkomen, dan hebben we het over "overdreven". Wat toch best vaak voorkomt, maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Liever toch maar tussen -18 en de -12 dBFS ;)

Wat voor software gebruik je trouwens? Of zijn het VST plug-ins?

Groet,

Jacco

We hebben daar eigenlijk niks over afgesproken, behalbe dat we hear wel verder zouden discussieren.

Hansko vond overigens dat er wel een pianonummer bij had gemogen.... Ik moet hem daar wel gelijk in geven. Bovendien vond hij dat er erg veel nummers met veel laag op de CD's stonden.

:)

Piano is inderdaad een instrument dat heel onthullend de kwaliteiten van een weergave installatie aan het licht kan brengen.

Ook al wordt mi het laag in het algemeen behoorlijk overschat, van enig belang is het beslist.

Realiseer je wat dit betreft de samenwerking tussen speaker, de ruimte en de plaatsing daarin niet los van elkander te zien zijn.

Om laag goed te kunnen beoordelen is vooral niet elektronisch - versterkt of anderszins gemanipuleerd - laag van groot belang, orgels, akoestisch opgenomen percussie/drums en contrabassen onthullen vaak veel meer.

:huh:

Test CD

Stockfisch Records heeft 2 audiofiele verzamel-cd,s

Closer to the Music

Closer to the Music Vol.2

Het betreft een Hybride cd - SA en Normal

Ook op normaal Redbook is de weergavekwaliteit meer dan uitstekend

(verder zie ik ook de tekst "B&W Bowers & Wilkins" op het hoesje gedrukt staan)

Kortom een cd waar zorg aan de opname en persing is besteedt.

Wellicht een idee om hier wat tracks van te gebruiken ?

Piano is inderdaad een instrument dat heel onthullend de kwaliteiten van een weergave installatie aan het licht kan brengen.

Erg mooie piano opnamen zijn die van de Beethoven sonates door Gelber op Denon. Single point opnamen met mooie ambiance, opgenomen in de stadsgehoorzaal. Het fraaie is dat je heel goed het karakter van een steinway hoort. Als het lukt zal ik vanavond een Flacje posten.

Erg mooie piano opnamen zijn die van de Beethoven sonates door Gelber op Denon. Single point opnamen met mooie ambiance, opgenomen in de stadsgehoorzaal. Het fraaie is dat je heel goed het karakter van een steinway hoort. Als het lukt zal ik vanavond een Flacje posten.

Geweldig! Ik hoor het wel.

Groet,

Jacco

Dat lijkt me nderdaad heel mooi, echter wat moet ik me bij een Flacje voorstellen ?

:blink:

Een verliesvrij gecomprimeerd fragment.

Groet,

Jacco

inmiddels reeds gevonden, blijkt toast ook uit de voeten te kunnen met dit formaat, heb ik geen problemen, op dit vlak althans................. :)

Zeer tijdelijk Waldstein.flac ~ 40 mb

Beethoven: Sonata No. 21 in C major Op.53 ("Waldstein"); 1, Allegro con Brio

Bruno-Leonardo Gelber

Steinway Piano

B&K microfoons

Stadsgehoorzaal Leiden, 4-5 december 1989

Denon CO-74653

't is een lang stuk, 10 minuten, maar goed te 'knippen' denk ik.

Op de cd staan verder No.27 OP.90 en No.32 OP.111. Het eerste deel van 27 kan ook interessant zijn, duur 5 min. maar ik heb niet voldoende space. Misschien later.

Gelber heeft de gehele cyclus nog niet af gemaakt, Denon is er mee gestopt. De andere 4 cd's die ik heb zijn elders opgenomen, Salle del Castillo, Vevey, Zwitserland en L'eglise Notre Dame du Liban, Parijs. Deze opnamen zijn allen door het zelfde team met dezelfde apparatuur gemaakt en klinken allen anders en desondanks zeer fraai.

• 1 month later...

Goed,

Op dit moment zijn alle nummers van versie 1.0 aangepast qua lengte en het prettige is dat er nu een totaal ontstaat van 613 MB en dat past op 1 cd. Als er nog een pianostuk op moet kan dat nog en ik kan wel kijken of ik wat heb (Ruud Jonker bijvoorbeeld?). Anders laat ik het hierbij en ga ik verder met de volgorde van de tracks. Ik zat zelf te denken aan om de cd te laten beginnen met The Beatles (dat is er laatste "officieel" bijgekomen) en verder hoop ik op zinvolle bijdragen.

Groet,

Jacco

Hoi Jacco,

kun je nog een keer de (nieuwe?) inhoudsopgave hear plaatsen?

Is goed. Dan zal ik een voorlopige volgorde aanhouden. Dat maakt het wat overzichtelijker in ieder geval.

Groet,

Jacco

Bij deze de nieuwe inhoudsopgave van de Hear Test cd v2.0:

Track: 1

Beatles, Because en Get Back (Love)

Track: 2

Bluezeum, Portrait of a groove

Track: 3

The Nits, Fire in my head (Ting)

Track: 4

Paul Simon, Homeless (Graceland)

Track: 5

Rickie Lee Jones, Easy Money (Rickie Lee Jones)

Track: 6

Marcus Miller, 3 Dueces (Msquare)

Track: 7

Ottmar Liebert, Heart Still Beating (Nouveau Flamenco)

Track: 8

Michel Jonasz, Le temps passe (la fabuleuse histoire de Mister Swing)

Track: 9

Johnny Green, Proloog (West Side Story)

Track: 10

Johnny Green, Proloog 2 (West Side Story)

Track: 11

Usher, Also sprach Zarathustra (Usher)

Track: 12

Piano (Test cd Ruud Jonker)

Track: 13

Meta de Vries, Correnteza (De ultieme Demonstratie Disc)

Track: 14

Alfred Schnittke, Es geschah (Faust Cantata)

Track: 15

Gheorghiu, Bellini, Norma (1ste akte), Casta Diva (Aangenaam klassiek 2001, cd 1)

Track: 16

Vesselina Kasarova, Der Jungling an der Quelle (Schubert (van Kraus))

Track: 17

Mozart, Requiem, Tuba mirum (analoog stereo SACD)

Track: 18

Beyerdynamic, bass drum (Beyerdynamic Sound Power Test)

Track: 19

Beyerdynamic, drumsolo (Beyerdynamic Sound Power Test)

Track: 20

Beyerdynamic, drumsolo 1 (Beyerdynamic Sound Power Test)

Track: 21

Beyerdynamic, elektrische bas solo (Beyerdynamic Sound Power Test)

Track: 22

Beyerdynamic, pauk, bass trom (Beyerdynamic Sound Power Test)

Track: 23

Beyerdynamic, pauk, bass trom 2 (Beyerdynamic Sound Power Test)

Groet,

Jacco

Ik dacht dat we proloog 2 niet zouden doen... Of zit ik nou verkeerd...???

:confused:

Het is al lang geleden en hoe het op mijn papiertje staat is dat de proloog in tweeen gedeeld zou worden. Het was dus 1 track alleen het begin en het eind verschilde dusdanig van elkaar dat het logisch was om ze te splitsen. Er was iemand bij die het tweede gedeelte wel zinvol genoeg vond.

Overigens, de Overture is geskipt. Misschien dat je die bedoelt.

Groet,

Jacco

Right! De volgorde heb ik bij deze vastgelegd (bij uitblijven van dramatische verzoeken tot verandering). Hij is aan het branden en zal ik die cd weer naar Kraus toesturen, net als de eerste keer?

Groet,

Jacco

Ik wil hem ook graag , mede door het feit dat er een drumsolo op staat, hoeft ook niet voor niks hoor.

Dat is het probleem ook niet, je moet hem zelf overnemen en dan weer doorsturen naar iemand anders. Ik zou bijvoorbeeld die cd naar jou kunnen sturen en dat jij hem weer doorstuurt naar Kraus. Dan kan hij er een kopie van maken en dan stuurt hij hem weer door etc etc.

Groet,

Jacco

jo stuur hem daana maar naar mij. zoiets heb ik nog niet en wat er is , is behoorlijk prijzig.

dan stuur ik hem wel weer door.