Jump to content

Test CD

WanFie
 Share

Recommended Posts

Goed idee. Wellicht dan de volgende twee rijtjes:

Kraus

Seed7

Geerdie

Arden

Sodejuu

Hans

sota Jerry

en

andromedaaudiodesign

m44

audiofreak

PD

..?

Groet,

Jacco

Misschien Jerry en mij omwisselen. Ik ben n.l. volgende week woensdag al op vakantie..

Anders moet hij nog 'n week of drie wachten.

:)

vanavond op de bus gegaan. dus overmorgen bij PD.

ga zometeen luisteren

[...]

Misschien Jerry en mij omwisselen. Ik ben n.l. volgende week woensdag al op vakantie..

Okay, is aangepast.

Groet,

Jacco

Goed idee. Wellicht dan de volgende twee rijtjes:

Kraus

Seed7

Geerdie

Arden

Sodejuu

Hans

sota Jerry

en

andromedaaudiodesign

m44

audiofreak

PD

..?

Groet,

Jacco

:)

vanavond op de bus gegaan. dus overmorgen bij PD.

ga zometeen luisteren

Dit is track list:

Various - Hear Test CD versie 2.0

01. The Beatles / Because en Get Back 04:20

02. Bleuzeum / Portrait of a Groove 04:42

03. The Nits / Fire in my Head 02:45

04. Paul Simon / Homeless 03:50

05. Rickie Lee Jones / Easy Money 03:22

06. Marcus Miller / 3 Dueces 02:47

07. Ottmar Liebert / Heart still beating 04:10

08. Michel Jonasz / Le temps passe 03:50

09. Johnny Green / West Side Story Proloog deel 1 03:23

10. Johnny Green / West Side Story Proloog deel 2 03:20

11. Usher / Also sprach Zarathustra 01:42

12. Test cd Ruud Jonker / Pianomuziek 03:04

13. De ultieme demonstratie disc / Correnteza 04:48

14. Alfred Schnittke / Es geschah 03:03

15. Angela Gheorghiu / Casta Diva (Norma) 04:40

16. Vesselina Kasarova / Der Jungling an der Quelle 01:37

17. Sir Charles Mackerras / Tuba mirum 02:32

18. Beyerdynamic Sound Power Test / Bass drum 00:30

19. Beyerdynamic Sound Power Test / Drumsolo 1 02:19

20. Beyerdynamic Sound Power Test / Drumsolo 2 01:39

21. Beyerdynamic Sound Power Test / Solo elektrische bas 01:04

22. Beyerdynamic Sound Power Test / Pauk 00:34

23. Beyerdynamic Sound Power Test / Bass trom 00:21

Dat praat makkelijker ;)

Groet,

Jacco

[

erg blij met die beatles opname zou graag willen weten waar ie van af komt. heb altijd een zwak voor de beatles gehad en dat is een goed excuus om wat aan te schaffen.

Van de "nieuwe" CD "Love". :)

"LOVE"

Hallo,

Ik heb gisteren de CD binnengekregen en heb hem al een paar keer beluisterd. Het is een leuke CD met leuke tracks en veel fantastisch mooie opnames! Toch wil ik even een paar opmerkingen plaatsen.

Ik vind het net als M44 jammer dat er niet een wat commerci

Er zit een heel verhaal achter de cd inmiddels en er is door diverse leden al heel nauwkeurig een keuze gemaakt. Ten eerste de technische signalen, die staan er nu niet bij en dat heeft eigenlijk een heel simpele reden: die hadden we al. In de eerste ronde waren er 2 cd's en de tweede was grotendeels gevuld met technische signalen. Omdat daar niet veel aan veranderd is, is besloten het technische gedeelte te laten voor wat het is. Maar je hebt gelijk: er hoort nog een Appendix bij zogezegd. Daar staan ook zinvolle testtracks op voor wat moeilijkere metingen. Ik ga er van uit dat niemand zit te wachten op een cd waarop zowel muziek als testsignalen staat en dat zal resulteren in 2 cd's. Met als aanvullend voordeel dat er op de tweede cd nu meer ruimte is ontstaan voor meer technische signalen.

Dan de volumeverschillen. Tsja, daar kunnen we heel lang over discussieren of niet. Het is uiteindelijk een keuze en dan is de keerzijde dat er verschillende stijlen muziek door elkaar gaat staan. Nu heb ik een volgorde gemaakt waarbij soort bij soort staat en dan komt het niveauverschil op een lagere prioriteit. Dus...

Niet alle stijlen zijn vertegenwoordigd, dat is zonder meer waar. Zelf had ik graag wat teringherrie er op gehad terwijl ik niet zo zit te wachten op heel direct opgenomen instrumenten. Dat is enkel en alleen een illusie ten gehore brengen (99 van de 100 commerciele popproducties), maar dat is een kwestie van smaak.

Nogmaals, de muziekkeuze zoals ie nu is, is het resultaat van toch wel zorgvuldige selectie op heel specifieke punten van de weergave. het is misschien een goed idee om dat heel duidelijk en bondig ergens op te schrijven. Het staat nu ook al in deze draad, maar dat is dan wel gefragmenteerd. Sota Jerry zou een specifieke toelichting kunnen geven op de keuze van de drumstelfragmeneten, daar had hij namelijk een sterk verhaal bij. Na zijn aanwijzingen begreep ik pas waarom deze fragmenten zinvol zijn.

Tot slot was het idee om een cd te maken waarbij er geluisterd kon worden dus testtonen tbv het volume zijn denk ik niet de bedoeling. Maar goed, wie weet...

Groet,

Jacco

Ik begrijp het, ik heb ook niet actief deel genomen aan het topic en daar door vele keuzes gemist kennelijk en om nou 25 pagina's te gaan door spitten is mij wat te veel werk.. :D

In het kader van amplituden en testsignaaleigenschappen is deze post van belang:

handig overzicht

En wat misschien ook handig is is een overzicht van de piekniveaus en de effectieve waarden en daaraan gekoppeld een mogelijke stand van de volumeknop per track: in een handige Excel file.

And the loudness-winner is: Ottmar Liebert!...

Groet,

Jacco

Edited by dekkersj

Inmiddels heb ik de cd gekopieerd en vraag mij nog steeds af waar de cd nu naar toegestuurd moet worden.

Wie het weet mag het zeggen.

Ben je de laatste van je rijtje?

Groet,

Jacco

Inmiddels heb ik de cd gekopieerd en vraag mij nog steeds af waar de cd nu naar toegestuurd moet worden.

Wie het weet mag het zeggen.

Ben je de laatste van je rijtje?

Groet,

Jacco

Pfff, na heel wat door gelezen te hebben. Ja ik geloof van wel.

Dus dan mag deze naar jou teruggestuurd worden, als ik het goed begrijp.

Moet je mij je adres ff PB-en.

Weet er toevallig iemand waar de eerste kopie van de 2 definitieve versies verblijft? Ik heb 'm nl nog niet gezien hiero :blink::huh:

Bedoel je de dubbel-cd?

Groet,

Jacco