Jump to content

Test CD

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vandaag is de CD opgestuurd naar Jacco.

groet,

B)

Gelukkig, het einde is nog niet in zicht. Kan ik ook zo'n cd krijgen? Dan stuur ik hem ook door!

Oh, dat is goed. De cd is kennelijk naar mij op weg, maar er is er nog eentje in omloop. De laatste van die ronde kan hem ook naar jou opsturen.

Groet,

Jacco

groet,

B)

Gelukkig, het einde is nog niet in zicht. Kan ik ook zo'n cd krijgen? Dan stuur ik hem ook door!

Oh, dat is goed. De cd is kennelijk naar mij op weg, maar er is er nog eentje in omloop. De laatste van die ronde kan hem ook naar jou opsturen.

Groet,

Jacco

Juist, en op die zit ik dus te wachten ;)

groet,

B)

Groet,

Jacco

Zo te zien aan het verloop in de draad, is jouw cd nog bij Geerdie.

Groet,

Jacco

groet,

B)

Groet,

Jacco

Zo te zien aan het verloop in de draad, is jouw cd nog bij Geerdie.

Groet,

Jacco

Oeps! :o

Kleine correctie: de V2.0 heeft twee weken geleden mijn huis verlaten richting Arden.

Mogelijk is ie daar blijven hangen?

Ik zal Arden een PM sturen.

PM verstuurd, maar Arden kan natuurlijk op vakantie zijn...

Vraagje:

Hoe komt Arden op de lijst? Toen ik hem om zijn adres vroeg was hij aangenaam verrast dat we nog aan hem dachten omdat hij bijna niet meer postte Hear. :unsure:

Edited by Geerdie

Omdat Arden op de eerste lijst stond. Er zijn er nog wel meer die heel weinig posten en ook die cd krijgen opgestuurd.

@audiofreak,

De cd is in goede orde ontvangen.

Groet,

Jacco

Omdat Arden op de eerste lijst stond. Er zijn er nog wel meer die heel weinig posten en ook die cd krijgen opgestuurd.

@audiofreak,

De cd is in goede orde ontvangen.

Groet,

Jacco

Da's mooi.

Enne ik ga nog wel mijn bevinding posten hear.

Weinig tijd om er ff voor te gaan zitten.

groet,

B)

De CD is al weer binnen. Ik heb hem zojuist gedraaid en vind het een groot succes. Enkele kleine verbeterpuntjes zullen er wel blijven, maar dit is zeer bruikbaar.

Nu moet er nog een begeleidende text komen die de verschillende nummers kort en krachtig voorziet van testinformatie.

:)

Guest Kraus vonBentinck

Simpel, een aantal deelnemers aan de samenstelling van de test-cd spreken af bij een deelnemer, beluisteren de test-cd(gedeeltelijk) en becommentari

Da's idd simpel. :rolleyes: Nou dan meld ik mij aan.

Altijd leuk en gezellig en bovenal leerzaam om forumgenoten op bezoek te hebben :rolleyes:

Ik had zelf ook het idee om bij de luisterbezoeken die ik binnenkort weer ga afleggen deze test-cd mee te nemen om te horen wat die cd op hun installatie doet.

Overigens vind ik het een leuke en goede cd met goede opnames. Opnames die ik nog niet had, dus dat alleen al was leuk meegenomen.

Da's idd simpel. :rolleyes: Nou dan meld ik mij aan.

Altijd leuk en gezellig en bovenal leerzaam om forumgenoten op bezoek te hebben :rolleyes:

Ik had zelf ook het idee om bij de luisterbezoeken die ik binnenkort weer ga afleggen deze test-cd mee te nemen om te horen wat die cd op hun installatie doet.

Overigens vind ik het een leuke en goede cd met goede opnames. Opnames die ik nog niet had, dus dat alleen al was leuk meegenomen.

Audiofreak, neem maar mee die CD, op 1 September

Ik heb zelf ook een test-cd welke ik overal mee naar toe sleep bij luistersessie

bij andere forumleden en naar hifi-winkels etc...

Tip: zet op een test-cd ook 1 of 2 wat minder audiofiele nummer of anders geformuleerd

wat minder kwalitatieve opnames om te kijken hoe deze het doen op verschillende

installaties. Bij 1 installatie klinkt een "platte" opname nog "platter" en een andere

installaties maakt er nog iets redelijks acceptabel van.

Vergeet niet dat in een gemiddelde behoorlijke CD-collecties ook niet alle CD

even uitmuntend klinken.

Een goede test-cd bevat m.i.z.

- een nummer waarbij een vrouwenstem de boventoon viert

- een nummer waarbij een wat zwaardere mannenstem de boventoon voert

(neem geen IL Divo, mooie muziek maar niet voor een test CD - opname is n.l. overstuurd)

- een nummer met diep-afgrond laag (bijv. orgelmuziek)

- stuk klassiek orkest / strijkers met veel dynamiek

- stuk klassiek piano solo

- stuk met blaasinstrumenten/trompet, als e.e.a niet goed los komt v/d box is het vaak niet om aan te horen

- stuk akoestisch gitaar (bepaling impulsgedrag)

- stukje drumsolo (strakheid v/h laag)

- hardrocknummer

- stukje applaus van groot publiek (bijv. als intro of einde v/e live opnemen) t.b.v bepaling detaillering

- wat oudere platte "opname"

- niet te grote kamerorkestje Jazz of klassiek (t.b.v. de plaatsing v/d instrumenten)

Een aantal goede opnamen vindt je o.a. van de CD van Stockfish records Closer to the Music en de cd

Best of Audiophile Voices.

TIP

- het nummer Secrets van Enrico Rava Quintet: sublieme opname met een brede soundstage,

blaasinstrumenten, piano en vele kleine perfect helder opgenomen kleine details. (bekkens)

- Miss Criolla van A Ramizez gezongen door Mercedes Sosa, als de stem van Mercedes Sosa

niet "pakt" is het nummer geheel verloren, anders is het een juweeltje !

• 3 weeks later...
Guest Kraus vonBentinck

Alweer een tijd geleden was er een bijeenkomst "monitorluidsprekers" bij Kermit. (verslag op hififorum - "ontsleutelde monitors").

Een groot succes bij de vergelijking vormde toen de "sleutelbostest"

Kermit had een cd met een aantal natuurlijke geluiden die je ter plekke kunt reproduceren, zoals het rammelen van een sleutelbos. Het rammelen van de bos en direct daarna de track op de CD en dat een paar keer herhalen gaf een aardige typering per luidspreker.

Ik vraag me af of een paar van die tracks (ze duren maar een seconde of 10) niet aan de CD toegevoegd kunnen of moeten worden. Ik was het vergeten bij het aandragen van de voorbeeldtracks.

Op de LP "Test zelf uw stereoapparatuur" staan trouwens ook een aantal van die tracks. Misschien is het handig om identieke voorbeelden te nemen om ook iets te bieden voor de vinylkliefhebbers.

Geachte Forumgebruikers,

Wij hebben het Topic bovenaan vastgezet. Als het Topic langzaam minder wordt of er wordt een nieuw topic geopend voor bijvoorbeeld 'test cd versie 3' dan kan dit topic altijd weer losgemaakt worden en evt het nieuwe topic bovenaan vastgezet worden.

Met vriendelijke groet,

Moderator1

Verzoek aan :

Of dit topic weer losgemaakt kan worden om de ervaringen van de leden die de Testcd gebruiken we hierbij kunnen zetten en het liefst bovenaan ...?

thanxs

:rolleyes: