Soundstage Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Hallo medeforummers, ik ben vandaag eigenlijk pas beland op dit fraaie forum en gezien wat ik zo her en der gelezen heb, denk ik dat ik op het juiste adres ben. Het volgende is het geval. Ik ben in het bezit van de volgende set: Classe CAP151, B&W 805 (niet de S), NAD CD speler (type 514) en bekabeling Van den Hul The First (interlink) en Accoustic Energy speaker cables. Ik heb deze combi al een jaar of 4, maar het begint nu toch weer te kriebelen. Ik luister naar een breed scala van muziek van klassiek tot rock. Ik vind het geluid vaak iets te laid-back en te veel aan de speakers geplakt. Ik zou toch iets meer punch willen en een bredere, diepere en grotere soundstage. Qua upgrade dacht ik in eerste instantie aan de luidspreker kabel en de cd-speler; de techniek heeft immers niet stilgestaan. Laatst belandde ik per ongeluk in een luistersessie van diverse CD spelers bij een hifizaak. Ik heb daar de Primare 21 en 31 gehoord, een Marantz en de Meridian G07 en de G08. Met name van de laatste was ik behoorlijk onder de indruk. Maar dat mag ook wel voor ruim 3500 Eur schoon aan de haak. Een lang intro, maar wat is jullie mening waarop ik me in eerste instantie zou moeten concentreren? Dank voor jullie advies. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Beste Soundstage, Wat mij betreft zou ik mij consentreren op een nieuwe bron, want daar begint het in een huiskamer setup. Dat kan een nieuwe betere Cd speler zijn en of een Platen speler. Kies het beste uit wat je kan en wil betalen, de eventuele interlinks komen later wel, want hiermee kun je de puntjes op de i zetten, indien gewenst. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dre73 Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 ik zou me inderdaad concentreren op een nieuwe bron lijkt me de juiste investering Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Ik zou beginnen met de set goed stabiel te zetten (rack, soundboards) en vooral de speakers solide zetten (las hear al veel posief commentaar over stoeptegel onder de speaker en zo...), eventueel de akoestiek in de ruimte wat aanpassen (veel lees- en studiegenot! ), en ja ik denk dat je set wel een mooiere (kwa klank h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Welkom Hear, Ik kan me goed bij het voorgaande aansluiten, een goede bron is wat mij betreft ook het belangrijkste fundament voor het geluid. De versterker lijkt me uitstekend, net als de luidsprekers. Wat betreft het geluidsbeeld speelt de inrichting van de kamer ook een belangrijke rol; harde reflecterende vlakken in de nabijheid van de luidsprekers kan het gestoken plaatje vertroebelen. Als je denkbeeldig de spiegeling van de tweeter kan zien in het harde vlak is dat niet optimaal. Vloerkleden, gordijnen of andere stoffering kunnen een oplossing zijn, net als voldoende ruimte om de speakers. Ik heb deze versterker eenmaal beluisterd, mijn ervaring was dat ze wel enige tijd nodig heeft om lekker warm te worden voordat het geluid pas lekker los komt van de luidsprekers. Dat hebben wel meer versterkers (inclusief mijn eigen), maar bij de Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hoi, De 805 vind ik een speaker die niet makkelijk aan het zingen te krijgen is. Je hebt een mooie versterker, maar ik denk dat de 805 meer nodig heeft. Ik zou dus gaan kijken of je aan een betere match met je versterker kan komen, ik denk dat daar vooral je probleem te zoeken is. Tuurlijk zijn er vele betere bronnen te koop maar of je daar in eerste insantie jou probleem mee 'oplost'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Over 'wat te doen' zullen zo'n beetje net zo veel meningen zijn als personen. Speakers en akoestiek doen het meeste in mijn oren, cd spelers en kabels doen wat mij betreft meer tussen de oren. Een verband tussen kosten en prestaties is bij bekabeling of bronnen lastig te ontdekken.. Volgens mij heb je een prima systeem; waarom wil je een ''ander geluid''? Subjectieve grootheden veranderen is een lastig gebied; al zou je een gewenste klank behalen dan zou het voor bepaalde opnamen wel weer een negatief effect hebben. De opnamekwaliteit, akoestiek en speakers bepalen voor een dermate groot deel het geluid dat andere onderdelen relatief verwaarloosbaar zijn. Met een uiteenlopende muzieksmaak, en muziek, daar gaat het natuurlijk om, heb je vast juweeltjes van albums die gewoon niet geweldig opgenomen zijn. Daar kan geen upgrade iets aan doen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hoi, De 805 vind ik een speaker die niet makkelijk aan het zingen te krijgen is. Je hebt een mooie versterker, maar ik denk dat de 805 meer nodig heeft. Ik zou dus gaan kijken of je aan een betere match met je versterker kan komen, ik denk dat daar vooral je probleem te zoeken is. Tuurlijk zijn er vele betere bronnen te koop maar of je daar in eerste insantie jou probleem mee 'oplost'? Mee eens. Versterker zou de juiste controle moeten leveren en alle negatieve bij-effecten moeten kunnen voorkomen. En dat is haalbaar. Alle andere (niet te verwaarlozen!) tweaks kunnen/zullen vervolgens voor een mooier resultaat zorgen. Hoorde afgelopen weekend de 805 (S versie) aangestuurd door Rotel RC 1090 voor- en RB 1080 eindvs (200 wattt) met een prima reslutaat. Zou in iedere huiskamer wel eens voor volledige controle kunnen zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hoi, De 805 vind ik een speaker die niet makkelijk aan het zingen te krijgen is. Je hebt een mooie versterker, maar ik denk dat de 805 meer nodig heeft. Ik zou dus gaan kijken of je aan een betere match met je versterker kan komen, ik denk dat daar vooral je probleem te zoeken is. Tuurlijk zijn er vele betere bronnen te koop maar of je daar in eerste insantie jou probleem mee 'oplost'? Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Die Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. Ik vind de Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hoi soundstage het gaat om het samenstellen de spullen die je hebt zijn gewoon goed maar het moet als geheel ook kloppen. Als je iets wil veranderen kijk dan wat je zelf graag wil houden en zoek daar een passend component bij luister vooral niet wat hear op het forum verteld word je kunt nl. geen componenten apart beschrijven en dan heb je ook nog je eigen smaak. je zal het zelf moeten doen, en het liefst op je eigen set. Dit forum is gewoon ter vermaak hecht er niet teveel waarde aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. 't Is een superding uit eigen keuken Als je in het topic "voorversterkers" kijkt in de rubriek "Recensies" zie je 'm boven op de Bryston staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 de bron aanpaken is een goede zet maar je hoeft geen 3500 uit te geven probeer eens een goede dac van iemand te lenen , het verbeteren van de componenten op de speaker filters deed bij mij ook een hoop qua ruimte en diepte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. 't Is een superding uit eigen keuken Als je in het topic "voorversterkers" kijkt in de rubriek "Recensies" zie je 'm boven op de Bryston staan Dat versterkertje heeft ook al een leuke bijnaan, namelijk het kacheltje. . Ik heb het genoegen gehad om dit kacheltje tweemaal te mogen beluisteren en het bezorgde mij tot tweemaal toe echt kippenvel. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. 't Is een superding uit eigen keuken Als je in het topic "voorversterkers" kijkt in de rubriek "Recensies" zie je 'm boven op de Bryston staan De blokvormige versterker bedoel je? Da's interessant. En een hele mooie prestatie uiteraard. Wat denk je: kan hij Dynaudio monitors onder controle houden??? Moet die 'horen en meten' voorversterker topic gauw eens helemaal gaan lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. 't Is een superding uit eigen keuken Als je in het topic "voorversterkers" kijkt in de rubriek "Recensies" zie je 'm boven op de Bryston staan De blokvormige versterker bedoel je? Wat denk je: kan hij Dynaudio monitors onder controle houden??? Ja en ja. En dat ook nog in die ruimte. Kacheltje? Wie heeft 'm die bijnaam gegeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Kacheltje? Wie heeft 'm die bijnaam gegeven Wordt dus lekker warm blijkbaar. Klasse A of buizen? Ben wel nieuwsgierig geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Klasse A! Ben wel nieuwsgierig geworden. Terecht! Was er ook bij en moet eerlijk bekennen dat ik de voorkeur gaf aan dat kleine zwarte blokkie boven de 4B ST!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Klasse A! Ben wel nieuwsgierig geworden. Terecht! Was er ook bij en moet eerlijk bekennen dat ik de voorkeur gaf aan dat kleine zwarte blokkie boven de 4B ST!!! Grote klasse dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. 't Is een superding uit eigen keuken Als je in het topic "voorversterkers" kijkt in de rubriek "Recensies" zie je 'm boven op de Bryston staan De blokvormige versterker bedoel je? Wat denk je: kan hij Dynaudio monitors onder controle houden??? Ja en ja. En dat ook nog in die ruimte. Kacheltje? Wie heeft 'm die bijnaam gegeven IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Ik kan alleen even bevestigen dat de G07 in ieder geval grote klasse is. Heb er naar velen geluisterd en Meridian G07 is gewoon qua soundstage bijna ongeslagen. De G08 gaat nog effekes gedetailleerder. Verder, maar nu praat ik in m'n eigen set, doen Magnepans ook een andere dimensie aan soundstage en snelheid toevoegen, gesteld dat je een mooie stabiele versterker hebt met een goed amperage.... Droom zou zijn: G08 - Electrocompaniet Nemo blokken - Magnepan 3.6r. Voorlopig staat er wat mn handtekening toont ... snik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 snik Zou die snik best's willen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hoi...zou kijken naar een 2e hands Metaxas (Iraklis of Solitaire)versterker (ebay.de, of audiomarkt.de) zijn echt klasse versterkers en zeker niet saai, waar de classe meer naar neigt. Goede cd spelers volgens mijn ervaring......Sugden Masterclass, McIntosh MCD-7009 (identiek aan 7010) Kan je deze modellen 2dehands op de kop tikken spaar je heel veel geld uit...en heb je ook top. Het geld dat je dan bespaart kan je steken in netfilter, goede netkabels, mooi rack etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hallo medeforummers, ik ben vandaag eigenlijk pas beland op dit fraaie forum en gezien wat ik zo her en der gelezen heb, denk ik dat ik op het juiste adres ben. Het volgende is het geval. Ik ben in het bezit van de volgende set: Classe CAP151, B&W 805 (niet de S), NAD CD speler (type 514) en bekabeling Van den Hul The First (interlink) en Accoustic Energy speaker cables. Ik heb deze combi al een jaar of 4, maar het begint nu toch weer te kriebelen. Ik luister naar een breed scala van muziek van klassiek tot rock. Ik vind het geluid vaak iets te laid-back en te veel aan de speakers geplakt. Ik zou toch iets meer punch willen en een bredere, diepere en grotere soundstage. Qua upgrade dacht ik in eerste instantie aan de luidspreker kabel en de cd-speler; de techniek heeft immers niet stilgestaan. Laatst belandde ik per ongeluk in een luistersessie van diverse CD spelers bij een hifizaak. Ik heb daar de Primare 21 en 31 gehoord, een Marantz en de Meridian G07 en de G08. Met name van de laatste was ik behoorlijk onder de indruk. Maar dat mag ook wel voor ruim 3500 Eur schoon aan de haak. Een lang intro, maar wat is jullie mening waarop ik me in eerste instantie zou moeten concentreren? Dank voor jullie advies. Groet beste soundstage, tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Hallo medeforummers, ik ben vandaag eigenlijk pas beland op dit fraaie forum en gezien wat ik zo her en der gelezen heb, denk ik dat ik op het juiste adres ben. Het volgende is het geval. Ik ben in het bezit van de volgende set: Classe CAP151, B&W 805 (niet de S), NAD CD speler (type 514) en bekabeling Van den Hul The First (interlink) en Accoustic Energy speaker cables. Ik heb deze combi al een jaar of 4, maar het begint nu toch weer te kriebelen. Ik luister naar een breed scala van muziek van klassiek tot rock. Ik vind het geluid vaak iets te laid-back en te veel aan de speakers geplakt. Ik zou toch iets meer punch willen en een bredere, diepere en grotere soundstage. Qua upgrade dacht ik in eerste instantie aan de luidspreker kabel en de cd-speler; de techniek heeft immers niet stilgestaan. Laatst belandde ik per ongeluk in een luistersessie van diverse CD spelers bij een hifizaak. Ik heb daar de Primare 21 en 31 gehoord, een Marantz en de Meridian G07 en de G08. Met name van de laatste was ik behoorlijk onder de indruk. Maar dat mag ook wel voor ruim 3500 Eur schoon aan de haak. Een lang intro, maar wat is jullie mening waarop ik me in eerste instantie zou moeten concentreren? Dank voor jullie advies. Groet beste soundstage, tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts