Guest Kraus vonBentinck Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Als er o.a. geadviseerd wordt om desnoods een paar duizend(!) euro uit te geven aan een apparaat om een morsdood medium af te spelen, dan is een andere mening toch niet zo gek? Het zou gek zijn als de vragensteller hear de indruk zou krijgen dat iedereen er hetzelfde over denkt. De vraag is toch ook aan het hele forum gericht? En vindt de vragensteller dat zo'n dure CD-speler wel het geld waard is, dan zal niemand hem tegenhouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 Voriger week zaterdag heb ik met een 12W versterker op de nog lastigere N804 gespeeld en dat ging prima. Da's rendementshalve dan een hele prestatie. Of misshien ook niet. Ik vind de Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 er zijn nl geen verschillen tussen cd-spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundstage Posted 11 december 2006 Author Report Share Posted 11 december 2006 Hear hear! Wat een reacties. Dit is wat je noemt een bruisend forum. Dank allemaal. Ik dacht al waar blijft de reactie van de brave Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 er zijn nl geen verschillen tussen cd-spelers. Het grootste verschil tussen cd spelers is het signaalniveau wat ze afgeven. Daar kan wel een dB'tje (of meer) verschil zijn en dat kunnen we horen, dat staat inmiddels vast. Er zijn dus wel verschillen tussen cd spelers. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 december 2006 Report Share Posted 11 december 2006 ...Een goede vraag is bijvoorbeeld wat het karakter is van je Classe. Als daar inderdaad vaak de opmerking over komt dat die erg braaf is kan je daar wel wat mee.Zelf vond ik hem niet echt braaf, maar wel een kwalitatief goed geluid neerzetten. Dat deed hij naar mijn smaak wel wat beter met een paar AudioPhysics luidsprekers dan op de B&W's waarop ik deze versterker heb gehoord (ik ben niet zo'n liefhebber van B&W).Tot slot geldt dat je altijd zelf moet uitproberen - liefst thuis.Natuurlijk, maar het is verstandig om voor je dat doet de keus te beperken tot enkele opties, je kan immers niet alles thuis uitproberen. Trouwens ook een aanbevelenswaardige cd-speler: Deze Sonneteer Byron heeft Erik vast nog nooit beluistert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Het grootste verschil tussen cd spelers is het signaalniveau wat ze afgeven. Daar kan wel een dB'tje (of meer) verschil zijn en dat kunnen we horen, dat staat inmiddels vast. Er zijn dus wel verschillen tussen cd spelers. Groet, Jacco Bedankt voor de geruststelling Jacco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 er zijn nl geen verschillen tussen cd-spelers. Het grootste verschil tussen cd spelers is het signaalniveau wat ze afgeven. Daar kan wel een dB'tje (of meer) verschil zijn en dat kunnen we horen, dat staat inmiddels vast. Er zijn dus wel verschillen tussen cd spelers. Groet, Jacco Tjah, en al die mooie grafieken en meetresultaten + luisterrecenties in bvb Hifi-World en Hifi Choice, zijn "uit den duym gezhogen" zeker, oeps, vergeten, dat kunnen we toch niet horen De meeste frequentiespectrumanalyses brengen toch nog steeds (kleine) verschillen aan het licht, en dan begin ik meestal over: en de microinformatie en ritmische timing en... maar nu niet RastaPhil Om niet te veel off topic te verzanden: @Soundstage: als ik jou was zou ik dan toch eens een keer een andere amp proberen, ene met veel "grip"; is het resultaat niet beter, kan je die altijd nog terug doen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Als er o.a. geadviseerd wordt om desnoods een paar duizend(!) euro uit te geven aan een apparaat om een morsdood medium af te spelen, dan is een andere mening toch niet zo gek?Het zou gek zijn als de vragensteller hear de indruk zou krijgen dat iedereen er hetzelfde over denkt. De vraag is toch ook aan het hele forum gericht? En vindt de vragensteller dat zo'n dure CD-speler wel het geld waard is, dan zal niemand hem tegenhouden. Wat mij stoort, is de halstarrigheid waarmee Erik volhoudt dat er geen verschillen zijn tussen welke cd speler dan ook. Wat wij wel horen en Erik volgens hem niet, heeft Jacco onlangs middels metingen aangetoond. Dat hij daar een paar dagen ziek van is geweest, is een andere zaak. Overigens zullen er m.i. buiten de signaalverschillen ook andere factoren zijn die voor verschillen zorgen, zoals een vakkundige restyling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Geen verschil is inderdaad onzin. Ik heb ze thuis naast elkaar gehad, zelfde interlinks, zelfde set, en dan switchen tussen 2 identieke cd's. Lijkt mij een duidelijk verhaal. Dat we binnenkort allemaal vanaf flashmemory naar MP3/4/5 luisteren ook. Desalniettemin is CD nu nog vaak mooier en hebben de mensen honderden CD's liggen. Mijn oplossing was een goede cd speler, doch wel 2de hands. Overigens is geld goed besteed naar mijn mening speakers => versterker en dan bron. Maar er zijn meerdere meningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 hoi Soundstage snap je nou waarom je het zelf moet doen kijk knuppel werd weer in het hoenderhok geworpen door Erik en er word direct gehapt dit gaat nog wel een tijdje door zo het is eigenlijk een kleuterschooltje hear zoals ik al zei vermakelijk ,niets meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 hoi Soundstage snap je nou waarom je het zelf moet doen kijk knuppel werd weer in het hoenderhok geworpen door Erik en er word direct gehapt dit gaat nog wel een tijdje door zo het is eigenlijk een kleuterschooltje hear zoals ik al zei vermakelijk ,niets meer Reageren op iemand die hardnekkig is in zijn, onlangs bewezen, onterechte (voor)oordeel, is niet meer dan normaal dacht ik en heeft niets te maken met een kleuterschooltje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Beste Soundstage, Het begint na vier jaar weer te kriebelen, het heeft dus al eerder gekriebeld. Dan is dit het verkeerde forum, je moet bij Gezondheidsplein.nl zijn Hier raak je verstrikt in het moeras van de deskundigen en de deskundologen die het onderling nooit eens zijn. Ga naar een audioboer van naam en faam, laat wat apparaten aanrukken en ga thuis lekker luisteren. Als de kriebel verdwijnt overgaan tot aanschaf. Na vier jaar zul je merken dat het weer gaat kriebelen. Herhaal bovenstaande procedure, waarna...enz. Aan het eind van de rit tel je alle bedragen bij elkaar op en dan krijg je spontaan uitslag als je beseft hoeveel muziek je had kunnen aanschaffen voor dat geld Kort en goed, als het erg kriebelt, krab een keer en zet een fijne cd op Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 er zijn nl geen verschillen tussen cd-spelers. Even wat preciezer. Er zijn geen verschillen tussen CD spelers die door je oren kunnen worden waargenomen, als jij ermee gewoon een muziek-CD beluistert in een audioset. Zo. Nu ben je vast niet boos meer. Wat wij wel horen en Erik volgens hem niet, heeft Jacco onlangs middels metingen aangetoond. Nee. Een lang intro, maar wat is jullie mening waarop ik me in eerste instantie zou moeten concentreren? Akoestiek en luidsprekers. De rest is zeker in jouw geval onzinnig om te veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 let op Soundstage....... Dit is de volgende dat is s0000..., die strooit voorzichtig wat lokvoer uit en wacht rustig af. ben je al een beetje geholpen met je vraag er zijn al 39 reakties geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 die strooit voorzichtig wat lokvoer uit en wacht rustig af. Ik had eigenlijk al een paar - reacties verwacht. Het duurt nu kennelijk wat langer dan normaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 er zijn nl geen verschillen tussen cd-spelers. Er zijn geen verschillen tussen CD spelers die door je oren kunnen worden waargenomen, als jij ermee gewoon een muziek-CD beluistert in een audioset. Zo. Nu ben je vast niet boos meer. Waarom boos nee, eerder verdrietig om zoveel geplaatste onbenul. Gek word je van alle verspilde moeite om zo 'beschaafd' mogelijk aan te tonen dat (gelukkig) niet alles eender is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Op het gevaar af de emoties nog hoger te doen oplaaien, wil ik toch ook nog een duit in het zakje doen. De set van Soundstage is naar mijn gevoel al een hele mooie. Ik sluit me dan ook aan bij het idee van S000etc. om eerst naar de akoestiek te kijken. Maar mocht dat nou om wat voor reden dan ook problematisch zijn, dan kan een digitale equalizer de pijn wellicht toch wat verzachten (ik doel natuurlijk op de Behringer DEQ 2496 met meetmicrofoon e.d.). Om e.e.a. audiofiel verantwoord te houden kan je nog kiezen voor een externe DAC zodat de equalizer z Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 die strooit voorzichtig wat lokvoer uit en wacht rustig af. Ik had eigenlijk al een paar - reacties verwacht. Het duurt nu kennelijk wat langer dan normaal. Sorry, ik moest vandaag les geven aan een VWO klas... Waar ik op reageerde was de stelling dat alle cd spelers precies eender zouden klinken. Welnu, ik heb laatst gemeten dat er cd spelers zijn te vinden die 1 dB afwijking hadden onderling. En dat je dat kunt horen is weer vast komen te staan op een ander tijdstip. Bij een luistersessie. Overigens kunnen mensen dat met een regelbaar volume zelf eenvoudig vaststellen door de volumeknop 1 dB harder of zachter te zetten. Als je dat kunt horen, is bewezen dat cd spelers onderling verschillend kunnen klinken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 die strooit voorzichtig wat lokvoer uit en wacht rustig af. Ik had eigenlijk al een paar - reacties verwacht. Het duurt nu kennelijk wat langer dan normaal. Ach onze hersenen geraken het al gewoon, hoe noemen ze zulke gewenning? Ingespeeld of zo iets mvg RastaPhil Maar moet s... ook wel gelijk geven: hebbie een goeie set? Akoestiek is een (groot) deel van de pret! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Het grootste verschil tussen cd spelers is het signaalniveau wat ze afgeven. Daar kan wel een dB'tje (of meer) verschil zijn en dat kunnen we horen, dat staat inmiddels vast. Er zijn dus wel verschillen tussen cd spelers. Groet, Jacco Bedankt voor de geruststelling Jacco. hij is goed was je bang dat je het toch niet bij het rechte eind had?? en ben je nu door Jacco's verhaal gerustgesteld? het is een FEIT dat er geen hoorbare klankverschillen zijn tussen cdspelers. dat er verschillen zijn tussen het uitgangs niveau was mij al bekend, maar daar hebben we de volumeknop voor , toch?? dat audiofielen verschil horen komt waarschijnlijk doordat ze niet op precies de zelfde plaats terug gaan zitten na het wisselen van de cd-spelers. 10cm naar voren of naar achteren kan zomaar 6db schelen bij 50hz bijv. dat horen ze dus. maar dat weten zij niet , ze hebben er geen verstand van nl. ze zitten alleen maar wat te fantaseren met de spec's van de speler op schoot. 24bits 196 khz, dubbele oversampling, tentlab clock, etc........ wedden om een kratje bier dat tijdens een blinde test van drie spelers, niemand zijn eigen cdspeler concequent herkent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Het grootste verschil tussen cd spelers is het signaalniveau wat ze afgeven. Daar kan wel een dB'tje (of meer) verschil zijn en dat kunnen we horen, dat staat inmiddels vast. Er zijn dus wel verschillen tussen cd spelers. Groet, Jacco Bedankt voor de geruststelling Jacco. hij is goed was je bang dat je het toch niet bij het rechte eind had?? en ben je nu door Jacco's verhaal gerustgesteld? het is een FEIT dat er geen hoorbare klankverschillen zijn tussen cdspelers. dat er verschillen zijn tussen het uitgangs niveau was mij al bekend, maar daar hebben we de volumeknop voor , toch?? [...] Nee, kennelijk niet. Ik heb ook wel eens bij een dealer cd spelers beluisterd, maar daar werden nooit uitgangslevels gecalibreerd. Staat ook een beetje raar als je met meetapparatuur in zo'n high-end zaak aan de slag gaat. Dan loopt waarschijnlijk de helft van de klanten zo weg. Het lijkt flauw, maar het is de praktijk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Het is toch een geruststellende gedachte? Eindelijk een onderdeel van de hifiketen waar het niet (meer) mis kan gaan. Reden tot vreugde, zo komt mij voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 Het is toch een geruststellende gedachte? Eindelijk een onderdeel van de hifiketen waar het niet (meer) mis kan gaan. Reden tot vreugde, zo komt mij voor. Alle begin is moeilijk, Kraus. Maar daarna gaat het hard... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 december 2006 Report Share Posted 12 december 2006 wedden om een kratje bier dat tijdens een blinde test van drie spelers, niemand zijn eigen cdspeler consequent herkent? Uiteraard heb je gelijk in de hele post. 1 mm naar links of naar rechts impliceert veel meer verschil dan het vervangen van een denon voor een arcam. Maar het probleem is nu juist dat de audiofielen niet willen accepteren wat het groot gequote woord consequent inhoudt. Het betekent dat je na 1 keer goed gokken niet kunt zeggen dat je verschillen kunt horen. Ze willen niet accepteren dat naarmate de verschillen kleiner worden je vaker moet gaan luisteren. Ofwel een stuk of 20 keer zonder 1 fout de juiste speler aanwijzen met de blinddoek om. Dan kun je het horen. En met zo'n test vallen alle spelers zonder pardon door de mand (tenzij er eentje stuk is, of expres zo gebouwd is dat er een berg vervorming ergens optreedt). EDIT: ik ga er dan uiteraard vanuit dat signaalniveau's onderling even worden weggeregeld. Anders gaat op wat jacco al eerder stelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts