Jump to content

Monster Cable

RastaPhil
 Share

Recommended Posts

Betreft de: Monster Cable Powerline 2 plus "Time coherent precision wound high current speaker cable with bass conductor"

Hoi, is er hear iemand die me kan uitleggen of het dunne solid core kabeltje in het midden tussen de strands gestript moet worden en mee aangesloten?

Ik heb die kabels zo gekregen en de isolatie is nog rond dat kabeltje, het maakt dus niet mee contact.

Mijn logica zegt me ergens dat dat wel eens die "bass conductor" zou kunnen zijn, en dat ie dan dus gewoon met de rest mee aansloten dient te worden... :unsure:

Klopt dat?

:D Alvast bedankt op voorhand!

mvg RastaPhil

Ik weet het niet, want ik ken die draad niet. Maar ik kan me voorstellen dat deze solid core draad aan ground aangesloten kan worden, indien mogelijk, zoals bijv bij de Dimension serie van Tannoy mogelijk is. Anders los laten bungelen.

Ja, alvast bedankt Bas, om eerlijk te zijn heb ik er ook alleen maar slechte recenties over gelezen... :huh:<_<

Maar het is een hele hoop koper, kan toch eigenlijk niet de mist in gaan?

Het betreft aansluiting van 20 cm Isophon alnico woofer (4ohm) in 50 literkast met passieve radiator Kef. De "motor" is een Roland SRA2400 studio amp.

24db/okt actieve filter (Behringer X-2300 pro) hoog af op 90hz!

Iemand suggesties voor iets beter?

Anti Cable?

Transparent?

.... ?

Bedoeling is eigenlijk om de kabel rechtstreeks aan de speaker te bevestigen (who needs terminals), ben momenteel de kasten wat aan het "upgraden"... :rolleyes:

:) mvg RastaPhil

Ja, alvast bedankt Bas, om eerlijk te zijn heb ik er ook alleen maar slechte recenties over gelezen... :huh:<_<

Maar het is een hele hoop koper, [...]

Een "hoop" is niet een grootheid die ik kan invullen in formules, mijn rekenmachine kent die functie ook niet. Kun je wat specifieker zijn?

Groet,

Jacco

Daar denk ik dat Thingman een andere mening over heeft, die is momenteel nog vol van de Anti-cable (blote gelakte zonder een greintje isolatie, buiten de lak dan) eigenlijk gewoon trafodraad ;)

mvg RastaPhil

Daar denk ik dat Thingman een andere mening over heeft, die is momenteel nog vol van de Anti-cable (blote gelakte zonder een greintje isolatie, buiten de lak dan) eigenlijk gewoon trafodraad ;)

mvg RastaPhil

Laat hem eerst maar eens met een berekening aantonen dat het wel belangrijk is. En onder welke omstandigheden dat dan zo is.

Groet,

Jacco

mvg RastaPhil

Laat hem eerst maar eens met een berekening aantonen dat het wel belangrijk is. En onder welke omstandigheden dat dan zo is.

Groet,

Jacco

Gaan we weer... :(

waarom moet er weer wat aangetoond worden...???

:confused:

mvg RastaPhil

Groet,

Jacco

Gaan we weer... :(

waarom moet er weer wat aangetoond worden...???

:confused:

Omdat het een miraculeuze bewering is die gedaan wordt. Of op zijn minst een die de wenkbrauwen moet doen fronsen.

Groet,

Jacco

Omdat het een miraculeuze bewering is die gedaan wordt. Of op zijn minst een die de wenkbrauwen moet doen fronsen. Groet, Jacco

Hoi Jacco,

De bewering dat lucht een uitstekende isolator is... dat is toch niet miraculeus of wenkbrauwfronzend??

En het is trouwens niet Toine's bewering. :)

met vriendelijke groet,

Roy

Omdat het een miraculeuze bewering is die gedaan wordt. Of op zijn minst een die de wenkbrauwen moet doen fronsen. Groet, Jacco

Hoi Jacco,

De bewering dat lucht een uitstekende isolator is... dat is toch niet miraculeus of wenkbrauwfronzend??

En het is niet Toine die dat beweert. :)

met vriendelijke groet,

Roy

Het maakt me niet uit wie het beweert, maar het maakt vrij weinig uit of je lucht of teflon gebruikt. Of een ander veel gebruikt materiaal. Die afname/toename in capaciteit maakt bij een geleider die voldoende dik is, weinig uit. Het kan wel, maar laat eerst die berekening maar eens zien en de argumentatie of dat een reele situatie is.

Groet,

Jacco

mvg RastaPhil

Ach, 't was inderdaad maar een suggestie op basis van persoonlijk waarnemen :)

In 20 jaar heb ik allerlei kabels gehad. De enige gemeenschappelijke factor van al dat edel- en halfedelmetaal was de isolatie. De een nog exotischer, klankneutraler en kostbaarder dan de andere. Dan komt er een stukje trafodraad zonder esoterische isolatie aan te hangen en het klinkt alsof er geen kabel meer aanhangt.

Geen isolatie: Ei van Columbus of onzin? Mij maakt het niet uit en 't zou niemand uit moeten maken, want het kostte mij 70 euro en in die 20 jaar waren er kabels die 50x zoveel kostten en waarmee je niet kon bi-wiren :D

mvg RastaPhil

Ach, 't was inderdaad maar een suggestie op basis van persoonlijk waarnemen :)

;)

'k ga effe terug resumeren: ik heb dus die Monster kabel en wou weten over dat solid core draadje in het midden of het gestript moet of ni: ja dus. OK daar zijn we al uit

Maar het volgende was de reactie dat die kabel niet mooi presteerd in het laag (wat ik ook al had gelezen, maar niet gehoord omdat ik geen referentie heb) en het is net bij de subs dat ik die kabel inzet... :unsure:

Daarmee de tweede vraag: welke kabel dan wel? Iets dat vooral mooi speelt in de bas, niet te duur, en met een logische theorie achter het concept ;)

Ik zou bvb w

• 2 weeks later...

Ook ik heb de Monster kabel gehad.

De Monster klinkt geremt , net alsof het ergens doorheen moet ofzo.

Nu ik 3mm massief koper gebruik zonder al te dikke mantel kan ik vertellen dat er wel degelijk veel verschil kan waarnemen in ruimtelijkheid.

Deze bekrompenheid heb ik niet ervaren met massief koper zonder mantel (klankmatig een wereld van verschil)

Of dit nu meetbaar is of niet wel degelijk zit er verschil in.

En dikke trafodraad als LS kabel is niet duur..en dan is het net of zit er niets tussen :cool2: