Jump to content

waar zijn nog de goeie videorecorders te vinden?

lovequality
 Share

Recommended Posts

Hallo allen :) ,

Een tijdje geleden is mijn videorecorder van Grundig (een GV 3200) kapot gegaan (een geluidschip was doorgebrand). Dus ik ga dan op zoek naar een andere videorecorder. Helaas heb ik moeten vast stelllen dat wat nu op de markt is allemaal goedkope rotzooi is. Toch wil ik een goeie videorecorder met net zo een uitstekende beeldkwaliteit als mijn vorige. Ik heb nog veel vhs banden waar ik van wil genieten. Wie o wie weet waar ik nog een goede videorecorder kan kopen? Voor de duidelijk heid; geen dvd speler (die heb ik al) of een dvd recorder (niet geschikt voor VHS banden) of een combi (die spelen de VHS banden vaak net zo slecht af). Wie kan mij hiermee helpen???

Rob (love quality, dus ook bij het weergeven van VHS banden).

Zonder aan Lestat's expertise te willen twijfelen: zelf heb ik goede ervaring met JVC's HR-S5960. 't Ding speelt af in s-HVS en heeft NICAM geluidskwaliteit en is in alle opzichten gewoon beter dan mijn (budget) DVD. Nog geen problemen mee gehad (ca. 2 jaar in bezit). Klaarblijkelijk inmiddels opgevolgd door de S5970:

HR-S5970.jpg

Ik heb een JVC HR-S5000-E uit 1989 die het werkelijk nog altijd prima doet en een Philips VR969 uit 1999, waar ik me vanaf het begin af al op heb geergerd, omdat die een automatische volume controle heeft tijdens opname, die niet afgezet kan worden. De Flips geeft nu ook nog afspeelproblemen (vreet banden als je niet uitkijkt). Van de huidige videorecorders weet ik niks, omdat ik toch (te) rijkelijk voorzien ben en de techniek niet stil heeft gestaan. Ik kan me voorstellen dat producenten hier geen aandacht meer aan geven door de komst van de DVD-brander en HDD-recorder.

Zonder aan Lestat's expertise te willen twijfelen: zelf heb ik goede ervaring met JVC's HR-S5960. 't Ding speelt af in s-HVS en heeft NICAM geluidskwaliteit en is in alle opzichten gewoon beter dan mijn (budget) DVD. Nog geen problemen mee gehad (ca. 2 jaar in bezit). Klaarblijkelijk inmiddels opgevolgd door de S5970:

HR-S5970.jpg

Klopt!

Dit is een leuke machine, voor toen! Heb ze veel verkocht, en qua loopwerk heeft JVC hiermee indertijd Sony van hun troon gestoten. imho, dan.

Helaas is ook deze niet meer verkrijgbaar.... nieuw dan.

Greetz,

Lestat

Ik geloof echt niet dat er nog video recorders zijn die nog gewoon goed en betrouwbaar zijn.

Het kan ook gewoon niet meer als je ziet waar ze voor worden aangeboden.

Philips maakt zelf al een tijdje geen video meer die zijn van funai en dat is gewoon een triest geheel.

Zelf heb ik nog 2 video,s staan waarvan eentje voor reserve en die heb ik alleen nog maar om die enkele band zo nu en dan eens af te spelen.

Wanneer ik geen video zou hebben dan zou ik een oudere 2 de hands kopen en deze reviseren hetgeen denk ik de beste optie is.