AudioBill Posted 14 december 2006 Report Share Posted 14 december 2006 Hoi, Jullie weten dat ik nog steeds gek ben op mijn Mac's, nu doet zich het volgende voor dat ik een 2de MC402 versterker erbij kan kopen en deze stereo versterkers dus als mono blokken kan gaan gebruiken. Nu is mijn vraag, wat wordt dan uiteindelijk mijn winst, kwalitatief gezien? Verder ben ik bang dat vooral bij de iets lagere volumes misschien de geluidsterktes van de 2 versterkers iets verschillen, of is dit uitgesloten, hier ben ik namelijk erg bang voor, dat een kant iets harder gaat dan de ander? Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 december 2006 Report Share Posted 14 december 2006 Volgens de specs doet een MC402 400 watt per kanaal in 2, 4 of 8 ohm load. Mono geeft ie 800 watt in 1, 2 of 4 ohm load. Betekent dat dat de "autoformers "dan problemen hebben met 8 ohm speakers? (nooit begrepen hoe dat werkt)? Lijkt me wel wat veel allemaal. Misschien 2*400 watt per kanaal met een op line level gescheiden speaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 december 2006 Members Report Share Posted 14 december 2006 (edited) Hoi, Jullie weten dat ik nog steeds gek ben op mijn Mac's, nu doet zich het volgende voor dat ik een 2de MC402 versterker erbij kan kopen en deze stereo versterkers dus als mono blokken kan gaan gebruiken. Nu is mijn vraag, wat wordt dan uiteindelijk mijn winst, kwalitatief gezien? Verder ben ik bang dat vooral bij de iets lagere volumes misschien de geluidsterktes van de 2 versterkers iets verschillen, of is dit uitgesloten, hier ben ik namelijk erg bang voor, dat een kant iets harder gaat dan de ander? Cheers AudioBill Dat lijkt me niet iets om bang voor te zijn, ze zij er per slot van rekening ook voor ontworpen, en dan zulke slordigheden op dit niveau... lijkt me niet. Waar je echter wel rekening mee dient te houden, je veranders je versterker van een 8/4/2 ohm versterker in een 4/2/1 ohm bak.... Edit, ik zag dat D.T. me voor was Edited 14 december 2006 by Arden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 december 2006 Report Share Posted 14 december 2006 Erg mooie bak! Meestal worden eindtrappen in serie geschakeld als je een versterker brugt, dat levert meer vermogen, maar gaat meestal ten koste van de belastbaarheid van de versterker en de controle over de luidsprekers. Maar zo te zien zet deze versterker de uitgangen parallel als monoblok, het lijkt me niet dat het daar minder van wordt, naast meer vermogen zal de controle over de luidsprekers waarschijnlijk toenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 14 december 2006 Report Share Posted 14 december 2006 Hoi, als het problemen oplevert als je ze mono brugt..... Waarom dan niet bi-ampen, mits de luidsprekers daar de terminals voor hebben. Ik zeg het maar even als optie. Heb het bij mijn niet met de mac's te verglijken Luxmannen gedaan en ben zeer tevreden. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 14 december 2006 Report Share Posted 14 december 2006 Juist Andre, Idd, ondanks dat de belasting van de versterkers minder ideaal verloopt in een bi-amp opstelling is dit de betere optie, zeker omdat je nooit weet of de versterkers kamaalgelijkheid hebben. En dat laatste is alleen maar te garanderen als de versterkers tegelijkertijd zijn aangeschaft en over de tijd ook gelijk zijn belast. Vergeet niet, het gaat hier in de beleving over detail niveau, het onderling (meet)verschil tussen de versterkers ook ..... Bi-ampen, dat is de beste oplossing in dit geval ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 15 december 2006 Author Report Share Posted 15 december 2006 Inderdaad ik bedoel eigenlijk precies wat Caramba zegt, deze versterkers verschillen qua leeftijd dan misschien niet veel maar ik weet niet hoe er mee is omgegaan, hij komt volgens mij uit een surround set. Bi ampen is een goed idee maar daar heb ik nu nog niet de aansluitingen voor. Ik moet er nog eens goed over na denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 Ik denk dat het niet veel zal maken kwalitatief gezien. Of je moet echt een HELE lastige speaker bezitten die de mc niet aankan op volle glorie. Lijkt me met die specs, redelijk onwaarschijnlijk.... Inderdaad ik bedoel eigenlijk precies wat Caramba zegt, deze versterkers verschillen qua leeftijd dan misschien niet veel maar ik weet niet hoe er mee is omgegaan, hij komt volgens mij uit een surround set. Bi ampen is een goed idee maar daar heb ik nu nog niet de aansluitingen voor.Ik moet er nog eens goed over na denken. Meestal zitten er kleine verschillen in het ontwerp. Dat kun je best makkelijk nagaan roger russel zijn site volgens mij. Even mailen ofzo, serienummers opschrijven van beide amps... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts