Doesski Posted 15 december 2006 Report Share Posted 15 december 2006 Heren (weinig tot geen dames hier geloof ik), Liep vandaag bij een vriend een paar Elipson 1402 speakers tegen het lijf (serienummers 2044 en 2045). Van een van de speakers was de tweeter stuk en die moet worden vervangen. Heeft iemand een idee of de originele tweeters nog te koop zijn? Heb het net afgestruind maar kan daarover (nog) niets vinden (Elipson-site en elders). Het zijn misschien oude beestjes, maar ik vond ze verrassend helder en prettig. Misschien bij http://www.audiolab.nl/ of http://www.speakerreparatie.com/, maar heb nog geen contact opgenomen. Heeft iemand van jullie andere suggesties? Ik vermoed dat de originele niet meer zijn te krijgen. Wat zouden dan volgens jullie goede alternatieve tweeters zijn? Tweede vraag (to satisfy my curiosity): kent iemand de Andante Master Control: een driewegsysteem met een electrostaat tweeter en ingebouwde eindversterkers in de luidsprekers. Deze hadden een diepere bas dan genoemde Elipsons, maar bleven naar mijn gevoel achter bij precisie en rust tov de Elipson 1402. Ik vond met name het middengebied en de hoge(re) tonen van de Elipsons veel beter. Overall beeld van de Elipson was meer een eenheid volgens mjn oren. Ik dank julle al vast hartelijk voor eventuele informatie. Met vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doesski Posted 17 december 2006 Author Report Share Posted 17 december 2006 Dit draadje sterft kennelijk een stille dood. Het zij zo. R.I.P.java script:emoticon('', 'smid_17') Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Dit draadje sterft kennelijk een stille dood. Het zij zo. R.I.P.java script:emoticon('', 'smid_17') Groeten, Het maakt hear ook nogal uit wie met wat voor vraag komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Je moet even contact opnemen met de importeur van Elipson hier in Nederland. Ik heb nog niet zo gek lang geleden een goede discussie met hem gehad over de diverse tweeters die Elipson in zijn modellen gebruikte. Over de loop van de jaren hebben ze diverse tweeters gebruikt terijl de modelnummers hetzelfde zijn gebleven, met uiteenlopende resultaten. Zijn kennis welke tweeters te gebruiken voor welk model zal je vraag helemaal beantwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doesski Posted 20 december 2006 Author Report Share Posted 20 december 2006 Arjen, Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de vraag al gemaild via http://elipson.qdo.nl. Ik wacht verder rustig af. Over de Acoustique 3A Andante Master weet ik inmiddels wat meer. Via de volgende link wat nadere info voor de ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts