Jump to content

Ellende

carl
 Share

Recommended Posts

Vandaag weer eens wat tweede hands gekocht een dubbel LP van Melanie in Carnegiehal. Zag er perfect uit en klonk allesbehalve zo. Leek wel schoongemaakt met zand en de opname was ook al niet al te best. Regelrecht de kelder in.

Daarnaast nog twee Dylans vergeleken. De Sundazed mono klonk geweldig maar de andere.... Veel ellende op de markt.

Vandaag weer eens wat tweede hands gekocht een dubbel LP van Melanie in Carnegiehal. Zag er perfect uit en klonk allesbehalve zo. Leek wel schoongemaakt met zand en de opname was ook al niet al te best. Regelrecht de kelder in.

de cd is van het zelfde laken en pak :lol:

de cd is van het zelfde laken en pak :lol:

Ook met zand schoongemaakt? :lol:

~ Hans ~

• 4 weeks later...

Koop wel eens wat zeer goedkope platen naar hoe de hoes eruit ziet, telkens blijkt dat dat niet werkt. Maar het is gewoon leuk die afwachting wanneer je zo een plaat erop gooit. Vind het knap dat sommige zeer oude platen een opname kwaliteit van jewelste hebben, en huidige opnames echt knudde zijn kunnen

Ik kan het ook niet laten om zo voor een euro, of zelfs twee, iets mee te nemen om te ontdekken. Meestal worden die dingen bij mij thuis eerst gewassen, als het interessante persingen enof opnames zijn, krijgen ze een nieuwe pijama aan van Nagaoka! :) Soms durf ik zo een super-koopje meenemen alleen voor de hoes! Ik koop jazz, sixties, reggae, en laat me soms verassen door dingen die ik absoluut niet ken! Of voor een andere versie van een bekende song.

Ik heb ook honderden LP's van de vuilnisbelt :lol: na tri

Beregoed album trouwens, Get Ready van Rare Earth. de 20 minuten uitvoering is magistraal. Ik heb echter altijd wel gevonden, dat de opname "nep live" is opgenomen, gewoon in de studio, en er daarna publiek erdoorheen gemixed. Ik heb trouwens een compilatie CD van Rare Earth (op Motown), waar alle bekende nummers in de album uitvoeringen op staan.