Jump to content

tekenen aan de wand

thingman
 Share

Recommended Posts

Aanvullingen zijn welkom :D

Signs that you're an audiophile:

(1) You never play a CD all the way through.

In fact you probably never play a single track all the way through.

(2) Your equipment cost MUCH more than your CD collection.

(3) Your speaker cables cost more than your speakers.

(3a) Het netsnoer van amerikaanse makelij is prijziger dan de Aziatische eindversterker.

(4) You never know the name of the songs on your CD's but only know them as "Track 11" or "Track 12".....

(5) You have a heart-attack when you hear life-like weight and power. Instead you prefer "refinement".

(6) Je houdt van DIT soort zinnetjes.

(x) Je bent er van overtuigd dat de huidige meetmethoden ontoereikend zijn. Dit wordt enerzijds verward met de juiste metingen niet uitvoeren en anderzijds met het niet accepteren van een feilbaar gehoor.

Groet,

Jacco

Deze word generator vind ik wel zeer relevant: probeer maar eens een fckn Neutrik XLR te solderen met zilversoldeer: pinnetjes komen schuin te zitten want het crappy plastiek smelt!!! <_<:(:angry::lol: en je moet al onmiddellijk beginnen met de achterkant er af te snijden want een redelijke draad(kabel) gaat er niet in... bah! :P

innovate unrefined XLR connectors

ik wil die "ijzeren" :P dingen terug, die met vijsjes en een niet smeltend "pin-bed"!

;) mvg RastaPhil

(4) You never know the name of the songs on your CD's but only know them as "Track 11" or "Track 12".....

Deze komt mij erg bekend voor. Vroeger toen ik alleen nog maar vinyl draaide (er was tenslotte niets anders) kende ik alle titels, volgorde en wat dies meer zij. Na de intrede van de CD in huize Op Den Kwabbert ken ik de nummers alleen nog maar als track 2 en 3 enzo...

Ik weet echter niet of dat met audiofilie te maken heeft, ik denk het eerlijk gezegd niet.

Een aanvulling welke ik elders gelezen heb en waar ik het van harte mee eens ben is:

Een muziekliefhebber heeft een set om naar zijn muziek te luisteren. Een audiofiel heeft muziek om naar zijn set te luisteren.

Groeten...

Deze komt mij erg bekend voor. Vroeger toen ik alleen nog maar vinyl draaide (er was tenslotte niets anders) kende ik alle titels, volgorde en wat dies meer zij. Na de intrede van de CD in huize Op Den Kwabbert ken ik de nummers alleen nog maar als track 2 en 3 enzo...

Ik weet echter niet of dat met audiofilie te maken heeft, ik denk het eerlijk gezegd niet.

Ik denk dat het meer te maken heeft met of je muziek luistert of teksten. Ik ken ook geen (weinig) titels van liedjes en ik luister ook zelden naar teksten, omdat het toch altijd over hetzelfde gaat. Niet interessant dus. Wat voor mij belangrijker is, is dat tekstritme en woordkeuze harmonisch/melodisch past. Wat er gezongen wordt is voor mij dus onbelangrijk.

Er wordt hier denk ik gedoeld op de audiofielen die alle winkels en beurzen afstruinen voor Beoordelende Luistersessies en die dit al jarenlang consequent met hetzelfde stapeltje uitgewoonde cd's doen. Vanuit dat beperkte referentiekader van een stuk of 10 verschillende tracks worden grote oordelen geveld over geluid maar verder feitelijk over niets.

Het gaat inderdaad niet over de persoon die niet zo goed is in het onthouden van namen of titels

Een aanvulling welke ik elders gelezen heb en waar ik het van harte mee eens ben is:

Een muziekliefhebber heeft een set om naar zijn muziek te luisteren. Een audiofiel heeft muziek om naar zijn set te luisteren.

Groeten...

Mooie omschrijving van de luisteren-naar-geluid versus luisteren-naar-muziek valkuil... :)

Hmm... Volgens dit rijtje ben ik geen audiofiel, terwijl ik wel erg van geluid hou, en soms ook in dingen geloof waar ik helemaal niet in geloof :D

regel 7

je zit regelmatig hear :D

dan kan je er echt niet meer omheen ;)

Ik steeds minder. Dus dan ben ik aan de beterende hand? ;)

Misschien nooit echt ziek geweest? :)

Zou kunnen. Aan de hier genoemde criteria voldoe ik in ieder geval niet...

(1) You never play a CD all the way through.

In fact you probably never play a single track all the way through.

In tegendeel. Ik speel bijna alleen maar volledige cd's... Hooguit af en toe een nummer skippen, als ik die echt niks aan vind...

(2) Your equipment cost MUCH more than your CD collection.

Eens rekenen: alles bij elkaar nu zo'n 1600 uitgegeven. Met een gemiddelde prijs van

ik wil die "ijzeren" :P dingen terug, die met vijsjes en een niet smeltend "pin-bed"!

;) mvg RastaPhil

Ja waar zijn goeie onovertroffen orginele Cannon XLR's gebleven waarvan de schoefjes al snel zoek waren en het rubber na een paar jaar verteerd. Hoe ouder ze werden hoe beter ze klonken :lol:

Die XLR's van tegenwoordig is nix meer. Die L en die R kan er wel weer van af: Ze zijn meestal niet meer Locking en Rubber zit er ook al niet meer in.

:lol:;)