carl Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Het mooiste vind ik die knaap wiens draaitafel zelfs bij een aardbeving normaal doorspeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Eigenlijk best zielig vooral die ene man die beseft dat hij al zoveel geld uit gegeven heeft dat hij ook een huisje op zijn favoriete plekje had kunnen kopen Wat me ook opvalt is dat ze eigelijk niet meer van de muziek genieten als de gemiddelde audio liefhebber die veel minder uitgeeft aan zijn set als dit soort mensen, ze noemen de zelfde gevoelens en bewoordingen die ik met mijn setje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 ehh wat dan .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Grappig! @Mr Pekel: Het is overigens maar net hoe je het bekijkt. Je schrijft dat je met een setje van 5000 hetzelfde gevoel hebt als wat de heren audiofielen uit Athene met hun 100K setjes beleven. Besef wel dat er ook mensen zijn die een setje hebben van zeg 500 eurootjes en die kijken weer net zo meewarig naar jouw setje als jij naar dat van die `dwaze` Grieken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Het is in ieder geval een goede kwaliteit film, weer wat anders dan ik normaliter van youtube zie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2006 Author Report Share Posted 20 december 2006 Die mensen leken me allemaal meer dan geld genoeg te hebben (een miljonair in Griekenland is meer miljonair dan hier). En als dat zo is waarom zouden ze dan niet wat meer geld uitgeven aan een hifi set. Tot slot val ik wel voor dwazen mensen en dat waren het toch zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon_W Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Toch wat te weinig muziekbeleving naar mijn smaak en te veel geklets over geld. Maar ik geloof best van ze van beide genieten en het kan ook aan de interviewer en zijn vraagstelling liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Tja.. wat moet je ervan zeggen. Deze mensen doen alles om zichzelf te bevredigen. Of dat daadwerkelijk nog wat met muziek te maken heeft is nog maar de vraag. Een ding is duidelijk: die mensen genieten van hun spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Het is in ieder geval een goede kwaliteit film, weer wat anders dan ik normaliter van youtube zie. Mischien omdat dit oude nieuws, ergens anders naartoe linkt? http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=10223 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Persoonlijk denk ik wel dat M Pekel er dichtbij zit als hij zegt dat ze niet meer teb volle van de muziek genieten. Ik ben er altijd bang voor dat je op een gegeven moment in het luisteren naar geluidjes gaat verzanden in plaats van muziek. Ijsengel, klopt ook wat jij zegt, laat iemand met een goed koop setje thuis bij jou (ook bij mij) op bezoek komen en er zijn er zat die zich de ogen uit de kop kijken. Als je dan bij de persoon thuis komt gaat hij zich verontschuldigen voor het geluid. NIET DOEN! Het is mijn hobby niet die van jou zeg ik dan. Hoe gek ik ook op geluid ben en hoe graag ik ook een accupase M8000 met een paar grande utopia's zou willen. ben toch een stuk gekker op mijn vrouw en vind dat een set in mijn woonkamer moet staan (heb geen ruimte voor een luister ruimte). En waar ik weer blij mee ben is dat die gast met zijn 36 snaars aandrijving op zijn platen speler er gelukkig nog langer over doet om de eerste tonen binnen produceren als mijn cd speler. Oja waar hij staat kan ook zij gelezen worden Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Grappig!@Mr Pekel: Het is overigens maar net hoe je het bekijkt. Je schrijft dat je met een setje van 5000 hetzelfde gevoel hebt als wat de heren audiofielen uit Athene met hun 100K setjes beleven. Besef wel dat er ook mensen zijn die een setje hebben van zeg 500 eurootjes en die kijken weer net zo meewarig naar jouw setje als jij naar dat van die `dwaze` Grieken! Ben ik me geheel van bewust dat sommige mensen misschien zelfs wel net zo genieten met een MP3 spelertje , maar als je zelf gaat beseffen dat je eigenlijk in plaats van die geweldige set je droomhuis op een droom lokatie had kunnen kopen dan is het wel sneu Voor 5000euro koop ik geen huis en ik laat er ook geen vakantie voor schieten Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Ik vind het wel wat hebben zo'n uit de hand gelopen hobby. En in zo'n club is het natuurlijk ook heel erg Wie heeft de grootste. Ze zijn duidelijk gepassioneerd bezig en dat kan ik zeer waarderen en ik zou ze dus ook zeker niet voor gek willen verklaren of als sneu bestempelen. Loat goan. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 och ieder gaat op zijn eigen manier met de audio hobby om ik vind het wel een leuk filmpje als ze er pleziier aan beleven waarom niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 gewoon geweldig die ene zei geloof ik , de een koopt een nieuwe dure auto en ik een oude 2e hands en zo is het en daar zit je dan met je ouwe luxmanL81 en een nieuwe auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2006 Author Report Share Posted 21 december 2006 Wat me wel opviel dat veel van die mensen helemaal weg zijn van hoorn LS en dat kan ik me weer niet zo goed voorstellen. Voor de rest hebben sommige soms ook erg mooie spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Wat me wel opviel dat veel van die mensen helemaal weg zijn van hoorn LS en dat kan ik me weer niet zo goed voorstellen. Voor de rest hebben sommige soms ook erg mooie spullen. Ik zag mijn nieuwe speakers in het filmpje voorbij komen *slik* op 12:01 van het filmpje.... moet een klein mannetje zijn, of de maten op de Genesis site kloppen niet helemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Hoe hoog zou dat plafond zijn onder de trap? was trouwens ook, al rond 08:00 te zien (als ie een laatje opzet) http://aca.gr/pop_skal.htm Verder zie ik geen probleem met deze mensen, zo lang ze zich niet zwaar in de schulden steken. Denk dat de meeste hear ook wel 10000+ hebben uitgegeven in de afgelopen 10 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Wat me wel opviel dat veel van die mensen helemaal weg zijn van hoorn LS en dat kan ik me weer niet zo goed voorstellen. Waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 omdat de meesten nog nooit een goed hoornsysteem gehoord hebben en alleen maar wat napraten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 december 2006 Author Report Share Posted 25 december 2006 Ik heb verschillende hoornsystemen gehoord en ze vielen me uiteindelijk allemaal tegen. Misschien een uitzondering Hoerning een paar jaar geleden op de VAD, Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 25 december 2006 Report Share Posted 25 december 2006 Hoi lezers, Toevallig zeg, dat wat Carl opviel, dat gebruik van hoornluidsprekers, dat viel mij ook op ! Zou dat te maken kunnen hebben met de "Griekse smaak" of is het een andere, misschien wel nieuwe nog niet ontdekte dimensie voor de luisteraars van conventionele systemen ? Of gaat het om continentale smaak, ik bedoel, b.v. Chinezen schijnen ook een "eigen sound" te hebben als het om eigen muziek gaat, een geluid dat niet in goede aarde valt bij veel muziek die hier gedraaid wordt. Moet je eerlijk zeggen dat ik het verre verleden de Tannoy Wesminister gehoord heb en er geluidstechnisch erg van onder de indruk was. Maar, ik was toen ook erg onder de indruk over hoe ongelofelijk lelijk en lomp ze een dergelijke luidspreker hebben kunnen ontwerpen, het materiaalgebruik en de kleur meegenomen, en dat terwijl ze er maar een enkele (dual concentric) luidspreker in gemonteerd hebben..... Dit lijken luidsprekers te zijn die alleen weggelegd zijn voor de ultieme vrijgezel. Ik kan me echt niet voorstellen dat je dit in je huiskamer kunt parkeren met goedkeuring van de vrouw/vriendin zonder het vooruitzicht op een hele lange termijn van geheelonthouding..... Maar dat terzijde, is het de moeite om wederom eens te gaan luisteren naar hoornluidspreker systemen, wie heeft een voorstel voor een systeem met een redelijke waf factor ? Gr. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 december 2006 Report Share Posted 25 december 2006 Je moet gewoon een SAV zoeken (speakers accepterende vrouw).. Alle problemen opgelost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Maar dat terzijde, is het de moeite om wederom eens te gaan luisteren naar hoornluidspreker systemen, wie heeft een voorstel voor een systeem met een redelijke waf factor ? Gr. Roland Nou... Leuk kleurtje, plantje erop en je hebt nergens last meer van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Maar dat terzijde, is het de moeite om wederom eens te gaan luisteren naar hoornluidspreker systemen, wie heeft een voorstel voor een systeem met een redelijke waf factor ? Gr. Roland Zou zeggen een paar hoekhoorns zoals de goede oude Klipsh. Het blijven wel behoorlijke kasten maar ze staan iig redelijk uit de weg. En je moet wel een paar hoeken in de kamer hebben om ze goed te kunnen plaatsen Anders wordt het toch zelf een constructie in de kelder bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 De klipsch hoekhoorns heb ik gehad dat is geen goed voorbeeld van een goede hoornluidspreker. De lowthers in de backloaded hoorns op de foto kunnen ook niet goed klinken het laag valt niet samen met de rest. (de weg is te lang) gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts