Jump to content

Zelfreflectie

carl
 Share

Recommended Posts

De klipsch hoekhoorns heb ik gehad dat is geen goed voorbeeld van een goede hoornluidspreker.

Je moet toch ergens beginnen :D Heb ze meer dan 20 jaar geleden gehoord en was er toen erg van onder de indruk. Heb jij een moderner voorbeeld?

De lowthers in de backloaded hoorns op de foto kunnen ook niet goed klinken

het laag valt niet samen met de rest.

(de weg is te lang)

gr Robert

Ja, dat viel mij ook al op.

;)

In de herfst heb ik nog een paar hoorns bij Haudio gehoord. Daarna geluisterd naar wat duurdere Dynaudio's en voor mij was er geen keus. Dat gemak van een hoorn spreekt verschikkelijk aan in het begin maar op langere termijn verveelt/vermoeit het. Die Hoernings op de VAD hadden dat niet maar dat waren ook geen zuivere hoorns meen ik me te herinneren. Overigens was dat ons tweede paar speakers die dag. Het eerste paar bestond uit Quads en die Hoerning (en alle apparatuur er om heen) was toch mijn favoriet).

Wat te zeggen van deze? De kleur kan misschien anders maar het zijn toch best sierlijke verschijningen.

jadis.jpg

Groeten...

Ik heb die dingen wel eens gehoord op Jadis buizenversterkers. Best wel aardig, maar toch niet wat ik onder high end versta.. 'n beetje toeterig zeg maar...

De Klipschhoorns doen 't op dat punt beter...

:)

Je kunt of forummen, of jezelf zo tekijk zetten met je porrem op een cam en lekker smakelijk vertellen wat het allemaal wel niet kost.

Toch jammer dat het die lui niet echt om de muziek draait..is hoor teveel pingels in de zin van vette $$$$ praat.

Zijn net rappers die doen dat ook :lol:

Dat gemak van een hoorn spreekt verschikkelijk aan in het begin maar op langere termijn verveelt/vermoeit het.

Gemak vermoeit, hm bijzonder woordkeuze ;)

Best wel, maar ook redelijk accuraat, de Klipsch hoorn heeft namelijk een bijzonder vermoeiend foutje, de midrange wordt niet afgestopt - door filtering - en loopt dus mee met de tweeter, in z'n hoogste bereik gaat het dan mis, zo rond de 9000 Hz ontstaan er behoorlijk irritante verschijnselen.

Dezen kunnen inderdaad tot vermoeidheid leiden, terwijl je toch het idee hebt naar een speaker te luisteren die alles op het gemak kan weergeven.

Daarnaast valt de tweeter reeds bij 17.000 Hz af, ook een filterfoutje, de unit kan echt wel verder.

:unsure:

Dit was mijn set ik ben er minstens 6 jaar mee bezig geweest

en iemand met vooroordelen over hoorns was direct om.

Niks toeterig of typisch hoorngeluid.

Het heeft wel die komplete 6 jaar gekost om het op dit nivo te krijgen

toen kon ik het goed verkopen en heb ik het pakketje van 270kg verscheept naar Canada :)

Nu heb ik andere luidsprekers.

Ik ga niet vertellen welke dat zijn want daar zijn nog meer vooroordelen over

en daar ben ik ook nog wel een paar jaar mee bezig om het helemaal naar mijn zin te krijgen.

maar dat is ook het leuke aan de hobby.

2mds035.jpg

Geweldig Tube 300. Zelf heb ik overigens geen vooroordelen tegen hoorns, ik vertel alleen maar over mijn (beperkte) ervaringen ermee . Overigens maak je mij (en ons) wel heel nieuwsgierig - niet eerlijk hoor.

Groet,

Best wel, maar ook redelijk accuraat, de Klipsch hoorn heeft namelijk een bijzonder vermoeiend foutje, de midrange wordt niet afgestopt - door filtering - en loopt dus mee met de tweeter, in z'n hoogste bereik gaat het dan mis, zo rond de 9000 Hz ontstaan er behoorlijk irritante verschijnselen.

Dezen kunnen inderdaad tot vermoeidheid leiden, terwijl je toch het idee hebt naar een speaker te luisteren die alles op het gemak kan weergeven.

Daarnaast valt de tweeter reeds bij 17.000 Hz af, ook een filterfoutje, de unit kan echt wel verder.

Tis natuurlijk spijkers op laag water vangen, maar als de mid ongefilterd is dan speelt ie niet op zijn gemak de 9000 hz denk ik, maar staat lekker ongecontroleerd te break uppen vrees ik ;)

Tis natuurlijk spijkers op laag water vangen, maar als de mid ongefilterd is dan speelt ie niet op zijn gemak de 9000 hz denk ik, maar staat lekker ongecontroleerd te break uppen vrees ik ;)

Welke spijkers vond jij in dit laagje water ?

Het verschijnsel had ik reeds omschreven :unsure::blink: toch ?

Dit was mijn set ik ben er minstens 6 jaar mee bezig geweest

Nu heb ik andere luidsprekers.

Ik ga niet vertellen welke dat zijn want daar zijn nog meer vooroordelen over[...]

Laat me raden, euhm, plasma hoog toner, mangers voor het midden en electrostatische subwoofers.... maar neen.... neen dat kan niet waar zijn, of toch .... PP's ...........?

;)

Welke spijkers vond jij in dit laagje water ?

Het verschijnsel had ik reeds omschreven :unsure::blink: toch ?

Louter het woordje "gemak", Jitze. Was dat niet duidelijk?

Als iets of iemand iets doet waarvoor het eigenlijk niet geschikt is, dan vind ik het woordje "gemak" ietwat ruim toegepast. Dat was de in laag water gezonken spijker waar ik op doelde ;)

Ik weet het en het is geen van allen die je aan hebt gehaald. Ken je Cees Pel :confused::rolleyes:;)

Toch geen...

sonatine_klein.gif

:unsure::blink::o