Jump to content

Buizenamp Softmod

alvinio
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Ach je hebt buizen versterkers en buizen versterkers zeg ik maar :)

Meestal zie je aan het formaat trafo's, en voel je al aan het gewicht wat je voor een bak je hebt.

Mijn Oliver is/was niet voor "watjes" > 30kilo en stuurt fluitend die Impac's aan :)

Zoveel leveranciers ken ik niet, die speciaal voor buizen, versterkers boxen maken, hobbyisten wel, maar meestal

zijn het dan ook nog van die zielige kleine boxjes :o

Ik wil gewoon flink kunnen spelen en dat kan ook met een 300B triode. Het laagste laag kwamer probleemloos strak en royaal uit ..... de bandkern UTG's zijn groot en 6,3kilo zwaar, voedingstrafo weegt 9,5kilo....

Het kan dus best, je moet natuurlijk wel (spier)ballen hebben :lol:

Geluk,

Jack

Guest tubejack
Ook de VT-100 legt een til-onvriendelijke 30 kg op de weegschaal en kan juist in het laag uitstekend "performen", mits met de juiste luidspreker.

Misschien stellen wij beide andere eisen aan de laagweergave :unsure:

Ook een "hernia-plus versterker" dus :)

Ik hou van strak, niet wollig, niet overdreven, maar als het in de opname zit, stevig laag.

Het heeft 1,5jaar geduurd voordat ik dat, voorelkaar had, met de Impact's 50 in mijn kamer...... :rolleyes:

Geloof me, ik heb zeker 3x op het punt gestaan om die dingen uit het raam te..... :mad2:

Naast akoestische aanpassingen, in mijn woonkamer zoals kasten, gordijnen en met name een groot

wollen vloerkleed en kleine zaken zoals spikes, bi-wirring, afstand van de boxen t.o.v. muren etc.

Heb ik, over elk weerstandje, condensatortje etc in mijn 300B bak nagedacht.

De UTG's -die voor een goede basweergave bij SE grote kernen moeten hebben- zijn speciaal "custom made"

Wil Blauw had een paar jaar terug wat meer tijd voor zijn klanten en samen hebben we deze UTG's bedacht.

De kernen zijn echt veel groter dan "normaal", er is gewoon bandkern gebruikt. Ze zijn 3K5 en er kan

gemakkelijk 200....300ma doorheen :) Met achterliggende gedachte ook veel dikkere 300B's te kunnen

gebruiken. Ook een extreem dikke voeding met 2x CV378 zorgt ervoor dat de versterker nooit in ademnood komt.

Maar zoals ik al zei die HK, klinkt lekker, tuurlijk er gaat niks boven het geluid van een triode, maar voorlopig

vind ik het zo wel prima....

Vriendelijke groet,

Jack