Lestat Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Beste medeforummers, Ik merkte gisteravond tijdens het opzetten van een lp dat ik ontladen werd op mijn toonarm. Tik, dus! Kan dit schade brengen aan de speler/arm/element? Er zit wel een aardedraadje naar mijn phonopre, maar toch. Daarbij komt dat ik een hond heb met een hoge knuffelbehoefte, dus zal ik me maar standaard gaan "ontladen" op de verwarmingsbuis voor ik een apparaat aanraak..... Hebben jullie hier ook stelselmatig last van? En wat doen jullie er aan? Met vr groet, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 De lucht in de kamer kan veel te droog zijn of heb je misschien een netfilter dat "vuiligheid" wegfiltert via de aarde? Dat kan ook wel eens dat soort problemen geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 (hier is al een topic over geweest, lang geleden) inderdaad, zet een paar planten neer, en draag katoenen kleding als het dan nog niet weg is, moet je op blote voeten lopen Wordt het soms veroorzaakt door synthetisch tapijt? Vervang dat door katoen, en je zult er zelfs een betere geluidskwaliteit aan overhouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Ik heb zoiets alleen met heel droog weer. Eigenlijk alleen in de winter als het flink koud is. Op dit moment is het veel te vochtig, met al die mist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 december 2006 Author Report Share Posted 21 december 2006 De lucht in de kamer kan veel te droog zijn of heb je misschien een netfilter dat "vuiligheid" wegfiltert via de aarde? Dat kan ook wel eens dat soort problemen geven. Ik gebruik een Venta Airwasher luchtreiniger/ bevochtiger. Hieraan zal het niet liggen, denk ik. Netfilter heb ik alleen als zo'n Kemp stekker (4kant blokje) niet via aardedraad oid. Heb het vooral 's avonds.... Blijft apart... (hier is al een topic over geweest, lang geleden)inderdaad, zet een paar planten neer, en draag katoenen kleding als het dan nog niet weg is, moet je op blote voeten lopen Wordt het soms veroorzaakt door synthetisch tapijt? Vervang dat door katoen, en je zult er zelfs een betere geluidskwaliteit aan overhouden. Van onder naar boven: Ik heb een vinyl ( hoe kan het ook anders.... ) vloer met in de zit/ luisterhoek een katoenen tapijt. Wol draag ik wel, maar ook als ik het niet draag heb ik nog last. Blote voeten.... tsja.... Planten heb ik zelfs een beetje teveel. Zou het kunnen tegengaan met ionisatie of een plasmacluster reiniger? En nou weet ik nog steeds niet of het schadelijk kan zijn voor mijn apparatuur? Dank voor de antwoorden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 statische elektriciteit is alleen schadelijk als je een losse mosfet of ic vastpakt, dan kan die kapot gaan. ingemonteerd heb je dat probleem niet, omdat het altijd wel met iets verbonden is. Ionisator is wel goed, omdat het negatieve deeltjes verspreidt. Maar hiervoor denk ik te weinig (tenzij je een goeie hebt). Helaas produceren die ook ozon, wat slecht is voor je gezondheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 december 2006 Author Report Share Posted 22 december 2006 statische elektriciteit is alleen schadelijk als je een losse mosfet of ic vastpakt, dan kan die kapot gaan.ingemonteerd heb je dat probleem niet, omdat het altijd wel met iets verbonden is. Ionisator is wel goed, omdat het negatieve deeltjes verspreidt. Maar hiervoor denk ik te weinig (tenzij je een goeie hebt). Helaas produceren die ook ozon, wat slecht is voor je gezondheid. Losse mosfet's oid zitten gelukkig niet aan de buitenkanten van mijn apparaten. Ozonproductie van een ionisator? Kan, maar dan lijkt het me dat die niet verkocht mogen worden voor in huis. Greetz, Lestat ( die de verwarmingsbuizen maar even vastpakt voorlopig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Beste medeforummers, Ik merkte gisteravond tijdens het opzetten van een lp dat ik ontladen werd op mijn toonarm. Tik, dus! Kan dit schade brengen aan de speler/arm/element? Er zit wel een aardedraadje naar mijn phonopre, maar toch. Daarbij komt dat ik een hond heb met een hoge knuffelbehoefte, dus zal ik me maar standaard gaan "ontladen" op de verwarmingsbuis voor ik een apparaat aanraak..... Hebben jullie hier ook stelselmatig last van? En wat doen jullie er aan? Met vr groet, Lestat ik heb daar ook geregeld last van. Afgelopen zomer zelfs zo erg dat m'n versterker in de beveiliging schoot! De vonken sloegen echt over niet normaal meer. Ik heb synthetisch tapijt, bank en sokken robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 december 2006 Author Report Share Posted 22 december 2006 Nog iemand die het niet bij koud weer heeft, dus. En als je versterker in de beveiliging schiet????? Ben je ook niet blij, dus! Gelukkig loopt mijn hond nogal eens langs mijn benen -zijn manier van knuffelen- en ontlaadt me dus op die manier.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 23 december 2006 Report Share Posted 23 december 2006 Nog iemand die het niet bij koud weer heeft, dus. En als je versterker in de beveiliging schiet????? Ben je ook niet blij, dus! Gelukkig loopt mijn hond nogal eens langs mijn benen -zijn manier van knuffelen- en ontlaadt me dus op die manier.... wees gerust mijn versterker en denon mc element spelen nog prima hoor Maar ja of het echt echt echt veel kwaad kan?????? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 december 2006 Report Share Posted 23 december 2006 Ik heb de verbindingsdraadjes buiten de arm hangen, en mijn phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 december 2006 Author Report Share Posted 24 december 2006 Ik heb de verbindingsdraadjes buiten de arm hangen, en mijn phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts