Guest Kraus vonBentinck Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Anderhalf jaar gelden heb ik een heel mooi klinkend maar niet zo geweldig metend element gekocht. Eigenlijk nooit zorgen om gemaakt, de klank is immers belangrijker dan hoe het meet, dat is hear in alle toonaarden al veel vaker gezegd. Onlangs realiseerde ik mij echter dat langzamerhand de garantie op de nieuwe aanschaf zou gaan verlopen en na mij twee keer achter de oren gekrabd te hebben, toch maar eens contact opgenomen met de dealer of een check-up van het element voor het einde van de garantiepaeriode niet een verstandige zaak zou zijn. In ieder geval dan de zekerheid dat ook alles in orde is als de rugdekking wegvalt. Henk kon zich in die redenering kennelijk goed verplaatsen en heeft de check-up geregeld. Toch wel prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 23 december 2006 Report Share Posted 23 december 2006 Goede service en een goede keuze om het toch even na te laten kijken. Voor het zelfde geld is het minder goed meten een symptoom van iets dat problematisch zou kunnen gaan worden in de toekomst en voor de gemoedsrust is het ook fijn om te weten dat iets in orde is bevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Echt vlot gaat echter niet. Het ding ligt in Zwitserland en niemand heeft er verder ooit iets van gehoord. Word nu wel een beetje nieuwsgierig of het soms hopeloos is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Echt vlot gaat echter niet.Het ding ligt in Zwitserland en niemand heeft er verder ooit iets van gehoord. Word nu wel een beetje nieuwsgierig of het soms hopeloos is? Euhmmm... Eind december stuurt je dealer jouw element naar de fabrikant voor een controle. Eind februari weet niemand wat de status daarvan is??? Dadelijk bellen met je dealer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 De dealer kan hier uiteraard weinig aan doen. Het ding ligt in Zwitserland bij Benz. Het is hooguit de importeur die kan informeren en dat doet men ook wel. Kennelijk gaan die dingen niet zo vlot. Ga eens voor een retip naar van de Hull. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Kennelijk gaan die dingen niet zo vlot. Ga eens voor een retip naar van de Hull. Inderdaad, 2 weken uit en thuis. En die 2 weken duurden me veel te lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 de retip onlangs van een Jubilee duurde wel wat langer en niet alleen de tijd verdubbelde, ook de kosten. Het is niet zwart hier en wit daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 februari 2007 Members Report Share Posted 24 februari 2007 de retip onlangs van een Jubilee duurde wel wat langer en niet alleen de tijd verdubbelde, ook de kosten.Het is niet zwart hier en wit daar. Klopt. Men garandeerd dat het element binnen 2 weken na ontvangst door van den Hul klaar is. Maar wanneer brengt je dealer hem naar Henny (de importeur), en deze hem naar van den Hul ? Kan dus zo maar 6 weken worden... Het is alleen niet helemaal waar dat de prijs verdubbelde. Die was van 300 euro naar 400 gegaan. Kan ik mee leven, maar na 3 weken kreeg ik te horen dat het plotseling 450 was geworden (terwijl het element al klaar had moeten zijn, en dus onder de oude prijs had moeten vallen). Binnen een jaar dus een 50% verhoging, da's best een behoorlijke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Het is alleen niet helemaal waar dat de prijs verdubbelde. Die was van 300 euro naar 400 gegaan. Kan ik mee leven, maar na 3 weken kreeg ik te horen dat het plotseling 450 was geworden (terwijl het element al klaar had moeten zijn, en dus onder de oude prijs had moeten vallen). Binnen een jaar dus een 50% verhoging, da's best een behoorlijke... Ik vraag me toch af wie voor de prijs stijging zorgde. VDH of de importeur met z'n dealers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 februari 2007 Members Report Share Posted 24 februari 2007 Ik vraag me toch af wie voor de prijs stijging zorgde.VDH of de importeur met z'n dealers. Ik heb ook zo mijn vermoedens, analoog is niet voor niets melk-koe nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 De dealer kan hier uiteraard weinig aan doen. Nou... Niet helemaal mee eens. Met de dealer heb je bepaalde verbintenissen en onderlinge verplichtingen. De importeur staat hier helemaal buiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Misschien handig om nog eens de eerste posting te lezen. Het gaat niet om een retip maar om een gratis ( en ook wel ongebruikelijke ) dienst op verzoek, een check-up v Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Beste Pavankumar, Deze speler is niet door ons geleverd, wij doen geen zaken met Audiospeurders. Helaas kunnen wij je verzoek tot reparatie -ook tegen betaling- niet in behandeling nemen en de garantieverplichting ligt, (Europese wetgeving) helaas voor jou, bij de winkelier. Vr. gr., Dimex Reference Audio Equipment Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 ps. voor mij dus geen Cambridge meer, ik kan als consument niet controleren waar hij vandaan komt. http://www.dimex.nl/pDealers.htm Jagen op de laagste prijs kan dit inderdaad tot gevolg hebben, ook ik maak me hier met enige regelmaat schuldig aan - dat jagen op een lage prijs - heel simpel weet je dat het gevolg kan zijn dat een garantieprobleem niet zo heel erg rap opgelost gaat worden. Hiervoor de importeur in NL een uitschijter geven is mi niet gerechtvaardigd............ Zoals deze al stelt blijft de verantwoordelijkheid liggen bij de leverancier, in dit geval eentje lijkt deze het te laten liggen, als er al negatief gereageerd moet worden dan eerder in deze richting, toch ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 ps. voor mij dus geen Cambridge meer, ik kan als consument niet controleren waar hij vandaan komt. http://www.dimex.nl/pDealers.htm Jagen op de laagste prijs kan dit inderdaad tot gevolg hebben, ook ik maak me hier met enige regelmaat schuldig aan - dat jagen op een lage prijs - heel simpel weet je dat het gevolg kan zijn dat een garantieprobleem niet zo heel erg rap opgelost gaat worden. Hiervoor de importeur in NL een uitschijter geven is mi niet gerechtvaardigd............ Zoals deze al stelt blijft de verantwoordelijkheid liggen bij de leverancier, in dit geval eentje lijkt deze het te laten liggen, als er al negatief gereageerd moet worden dan eerder in deze richting, toch ? Sorry Jitze, niet mee eens. Je hebt gelijk dat het jagen op de goedkoopste prijs dit als gevolg kan hebben maar aan de andere kant mag een consument niet de dupe worden van een malafide leverancier. Open grenzen, importeurs moeten service verlenen waar het product ook vandaan komt. Het beschermen van de eigen handel heb ik geen begrip voor. Lees vooral het stukje dat de service ook niet verleend wordt tegen betaling! gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Open grenzen, importeurs moeten service verlenen waar het product ook vandaan komt. gr. Marcel Als je kijkt naar hetgeen in de wetgeving is geregeld wordt dit beslist niet onderschreven, de leverancier is als eerste verantwoordelijk voor het leveren van service. Dat importeurs weigeren dit soort apparatuur onder handen te nemen, lijkt misschien wel bijzonder onvriendelijk, maar is gezien de huidige marktomstandiheden beslist verstandig te noemen. Overigens kun je het apparaat door elke goedgeschoolde en ervaren techneut laten nazien.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 De importeur staat hier helemaal buiten.Wat een kul opmerking Als dealer ben je afhankelijk van de relatie met je importeur. Natuurlijk ben je daar als dealer zelf bij, maar 't is niet zaligmakend... Wat een kul opmerking Als consument ben je "afhankelijk" van de relatie met je leverancier. Niet van de relatie die je leverancier heeft met zijn importeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Open grenzen, importeurs moeten service verlenen waar het product ook vandaan komt. gr. Marcel Als je kijkt naar hetgeen in de wetgeving is geregeld wordt dit beslist niet onderschreven, de leverancier is als eerste verantwoordelijk voor het leveren van service. Dat importeurs weigeren dit soort apparatuur onder handen te nemen, lijkt misschien wel bijzonder onvriendelijk, maar is gezien de huidige marktomstandiheden beslist verstandig te noemen. Overigens kun je het apparaat door elke goedgeschoolde en ervaren techneut laten nazien.......... Het komt op mij over als bescherming van de eigen voederbak. Als importeur heb je een verantwoording te nemen en zou deze in het voordeel van de consument moeten vallen. Recht of geen recht. In het verkeer is het hebben van voorrang ook iets anders dan het nemen ervan. De betreffende importeur kan zijn klanten beter koesteren dan wegjagen. Het zou dhr. van de Berg sieren als hij een al dan niet betaalde oplossing aanbood i.p.v. schermen met zijn recht. Wellicht door de markt ingegeven, maar mijn mening is dat het zielig gedrag is van zo'n importeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Als importeur heb je een verantwoording te nemen en zou deze in het voordeel van de consument moeten vallen. Als importeur gaat de verantwoordelijkheid beslist niet verder dan de zelf geleverde zaken, een consument die - de importeur omzeilend - voordeel weet te behalen lijkt mij volledig verantwoordelijk voor het eigen handelen. Al jaren geven verschillende importeurs aan grijs ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Voor we over andermans verantwoordelijkheden gaan praten, de hand in eigen boezem steken ?lijkt me een goed plan Hoe bedoel je dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 een consument die - de importeur omzeilend - voordeel weet te behalen lijkt mij volledig verantwoordelijk voor het eigen handelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 een consument die - de importeur omzeilend - voordeel weet te behalen lijkt mij volledig verantwoordelijk voor het eigen handelen. Ikzelf ben een consument die volledig te goeder trouw bij winkels aanschaft, soms ook tweedehands. Wanneer ik in een winkel sta, of bij iemand thuis een apparaat te kopen kan ik niet zien of ik grijze import koop. De importeurs werken de grijze import zelf in de hand en veroordelen het vervolgens hard. De consument die willens en wetens grijs koopt is een ander, heb je gelijk in maar nochthans worden ze in die positie gebracht door de eilandjes die importeurs creeeren. De goedbedoelende consument betaald vervolgens het gelach van al het eigenbelang van die importeurs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 De goedbedoelende consument betaalt vervolgens het gelag van al het eigenbelang van die importeurs. Dat er prijsverschillen zijn op diverse deelmarkten is een gegeven waar een importeur niets aan kan doen, ik heb hier een scanner staan die me minder gekost heeft dan de inkoop voor een detaillist hier in Nederland, is een gevolg van prijspolitiek gevoerd door de fabrikant, kan daarop toch moeilijk de nederlandse importeur aanspreken. Het probleem waar we het hier over hebben is ontstaan door een probleem veroorzaakt door een leverancier - detaillist - die moet je dus aanspreken, overigens loopt er al een topic op deze site en zijn elders ook ervaringen met dit bedrijf te vinden. Consument zijn betekent niet dat je alleen maar op de prijs moet letten, het informatie inwinnen over een leverancier lijkt me een belangrijk onderdeel van het zaken doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Dat er prijsverschillen zijn op diverse deelmarkten is een gegeven waar een importeur niets aan kan doen, ik heb hier een scanner staan die me minder gekost heeft dan de inkoop voor een detaillist hier in Nederland, is een gevolg van prijspolitiek gevoerd door de fabrikant, kan daarop toch moeilijk de nederlandse importeur aanspreken.Het probleem waar we het hier over hebben is ontstaan door een probleem veroorzaakt door een leverancier - detaillist - die moet je dus aanspreken, overigens loopt er al een topic op deze site en zijn elders ook ervaringen met dit bedrijf te vinden. Consument zijn betekent niet dat je alleen maar op de prijs moet letten, het informatie inwinnen over een leverancier lijkt me een belangrijk onderdeel van het zaken doen. Je schrijft het mooi op, en natuurlijk zit er een kern van waarheid in. Maar welke consument doet dit nu? Andersom zou je je als importeur in deze markt juist positief kunnen onderscheiden door hier correct mee om te gaan. Maar we(ik in ieder geval) vervallen in herhaling Heb jij zelf een ervaring met deze materie, of ben je er beroepshalve mee in aanraking gekomen? gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Heb zelf in de handel gewerkt, doe dat nog wel een klein beetje en ken ook een aantal importeurs, daarnaast haal ik ook nog wel eens iets uit een ver of nabij buitenland of koop het bij iemand die dat voor me heeft gedaan. Als je bijvoorbeeld eens rondsnuffelt op sites waar digitale fototoestellen en aanverwante apparatuur worden aangeboden, zie je vreselijke prijsverschillen tussen apparaten met en zonder nederlandse gebruiksaanwijzing, een goede leverancier geeft ook aan dat het om grijze import gaat. De verantwoordelijkheiod voor de aankoop ligt bij de consument en kan niet worden afgewenteld op een importeur, overigens wordt ook de consument geacht de wet te kennen en zou hij of zij ook moeten weten dat het aanspreekpunt bij problemen altijd de leverancier is Daarnaast zijn er diverse manieren om de kwaliteit van een webwinkel te controleren, google maar eens rond op naam, bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts