Jump to content

Het is *alweer* lachen / gieren / brullen tijd!

niels007
 Share

Recommended Posts

Ik quote de Hear.nl homepage:

Aspera Audio neemt naast de Nespa optical disc finalizer een nieuw, even sensationeel product van Nanotec op in het gamma, namelijk de Intron Protect AG8500. Nanotec Intron Protect AG8500 kreeg zowel bij 6moons.com als bij Positive Feedback een Award als

Dat is wel een hele dure neusspray! Tevens bijzonder knap dat er uiteraard een klankverbetering optreedt... zonder iets te wijzigen aan het origineel! Ik zie Jomanda nog van haar zwevende krukje afvallen!

Beste Niels,

Je snapt er nog steeds niets van. Bij de high-end drogist zijn voor honderden euries miniscuul kleine postjes anti-rimpelcr

Dat is wel een hele dure neusspray! Tevens bijzonder knap dat er uiteraard een klankverbetering optreedt... zonder iets te wijzigen aan het origineel! Ik zie Jomanda nog van haar zwevende krukje afvallen!

Beste Niels,

Je snapt er nog steeds niets van. Bij de high-end drogist zijn voor honderden euries miniscuul kleine postjes anti-rimpelcr

Dat moet een andere Niels zijn; Ik gebruik een eenvoudige Rotel geintegreerde versterker met zelfbouw / kit luidsprekers. Wel redelijk buget allemaal; het heeft denk ik niet meer dan 500 Euro in de economie gestopt..

Ik gebruik eigenlijk nooit CD's meer dus dit spulletje is niet aan mij besteed. Ik vrees ook het ergste wanneer ik de harde schijf uit de pc open ga maken om elk plattertje even in te spuiten.. :)

Beste Niels,

Pjotr,

Je hebt niet echt goed opgelet. Afgelopen jaar hebben de heren meer uitgegeven aan rimpelcreme e.d. dan de dames. Verzorgingsprodukten zijn booming. Laat dit nou net ook een verzorgingsprodukt zijn, al is het voor een ander onderwerp :rolleyes:

Oh ja? Wat een watjes :D Een echte vent gebruikt water en zeep en maakt zijn CD's niet vies. Mocht een CD dan toch een servicebeurt nodig hebben dan gewoon met water en afwasmiddel.

Je kan beter rimpels hebben

een glad gezicht geeft ongewenste reflecties

Rimpels werken als een diffuser

dus staan laten die potjes!!

Ok, zal een niet zo best klinkende CD eens een warmtebehandeling in de oven geven. Of zou het tostieijzer betere resultaten geven?

:lol::lol:;)

Druktemakers...mensen die erin geloven zijn er blij mee. Hoe zouden jullie het vinden als ze jullie geloof zo voor blok zetten. Wordt je toch ook boos en reageer je met onbegrip en gegier en hoop oeverloos gebrul.

Ik vind dat je pas je waffel moet optrekken en de beterweter mag uithangen als je het ZELF EENS probeert.

En nee ik heb het ook niet dat spul. Maar man o man als ik zo lees is dit nu het gedrag van volwassen mannen? :o

Beste Muziekfreak,

Het zijn idd volwassen mannen die met CD-watertjes in de weer zijn ....

;)

Ja dat klopt want volwassen mannen zeveren niet over iets wat ze niet kennen. Maar proberen het daadwerkelijk uit i.p.v. een lastercampange tebeginnen via een forum als ware.

Proberen valt het tegen dan sta je in je gelijk met je mening. Nu gebeurt er alleen speculeren en lachen om wat precies? Iets wat ze niet begrijpen? Iets wat niet klinkt? Iets wat niet werkt? Je vat hem al hebben hun het geprobeerd?

Waar lachen ze dan om? vraag ik me werkelijk af..

Ahh maakt niet uit... ;) ik ben daar een aparte in geworden.

Hoi Muziekfreak,

Weet je wat het is met dat soort annonces over dat CD-water? Het is net zoiets als mij een een haargroeimiddel aanpraten terwijl ik helemaal niet kaal ben of last heb van een verminderende haardos. Ga dus beslist geen haargroeimiddeltje kopen, ook al doet de kapper nog zo zijn best om te betogen dat je het eerst geprobeerd moet hebben voor je er over mag oordelen.

Dat is dus de crux: Er wordt een probleem aangepraat en daar wordt geld mee verdiend. Dat heet gewoon handel. Dat mag best maar dan mogen wij het er toch wel over hebben?

Iemand die meent baat bij dat spul te hebben koopt het toch wel, of zou ie zo gefrustreerd zijn dat ie helemaal depressief wordt van de hiervoren in dit draadje verkondigde visie?

;)

En voor zover ik weet is het nog nooit aangetoond dat haargroeimiddelen echt weer haar laten groeien waar het reeds verdwenen is. Dat is prima, dan is die 'meuk' ook niet nodig dus! En toch wordt er wereldwijd vast miljoenen verdient aan haargroeimiddelen..

Wie had dat gedacht: een draadje op het forum waar audio 'tweaks' met haargroeimiddelen worden vergeleken? :D

En voor zover ik weet is het nog nooit aangetoond dat haargroeimiddelen echt weer haar laten groeien waar het reeds verdwenen is. Dat is prima, dan is die 'meuk' ook niet nodig dus!

Denk dat menig forummer Hear dat dus WEL heeft uitgeprobeerd :ph34r:

:D;)

Natuurlijk is het niet erg als er tegen gediscusseerd wordt. Maar vraag je,je niet af dat de mensen die het wel proberen vaak een andere mening hebben die tegenstrijdig is met de meute.

De meute doet graag roddelen, dat hoort bij de binding van forumleden. We zijn het altijd over een ding eens als er een topic wordt geopend waar om telachen valt doen we dat met zijn alle. Maar als ereen topic wordt geopend (hypothese)

Het werkt echt

Slaat iedereen ineens om in serieus modus als ware. Om maar de mening van diegene te ontkrachten. Ik lees dat zo vaak hier laten we daar vooral niet een discussie over voeren want het is gewoon zo.

Ik wil niemand erop aanvallen echt niet, ik zie het gewoon zo als iedereen zomaar lacht zonder het OOIT van de leven in eigen huis en set tehebben geprobeerd. Lach je puur jezelf uit...meer niet eigenlijk. De onderbouwing waarmee wordt gegooid is boerenlogica waar om gelachen kan worden.

Helaas een goede onderbouwing waarvan men kan leren, zie ik tot dusver niet...dat vond ik vreemd aangezien ik vaak lees hier en weer idee

Er wordt inderdaad vaak gezegd: "Maar je probeert het niet eens!". Maar waar ligt de grens?

Als ik zeg dat ik via de sigarettenaansteker van je auto met een beetje pielen er:

1) 10Pk bij krijg

2) 10dB minder herrie

2) 10% lager brandstofverbruik.

Dan hoop ik dat je me voor gek verklaart! Dat lijkt me logisch dat je niet hoeft te proberen. Of als ik zeg dat het geluid uit je stereo veel mooier wordt wanneer je bij de overbuurman een bierdopje op de koelkast legt.. Hopelijk ga je dat niet proberen.

Als je kijkt naar hoe een (gewone, schone) audio CD werkt in een (gewone goede) CD speler, dan is dit spul hoogstwaarschijnlijk onzin van de zelfde grootheid. Oh en dat van het auto tunen via de sigarettenaansteker? Er is / was een bedrijfje die dat doet / deed.... Ze maken / maakten ook een 'super' luidspreker wat inderdaad onwaar bleek te zijn..

Dus moet je altijd maar proberen en open staan of moet je het eerst logisch bekijken om daarmee al een schifting te maken? Ik doe het laatste. Veel mensen doen het eerste. Alles mag maar ik ben de vrij stellige mening toegedaan dat die aanpak weinig doordacht is en mensen vaak in een psychologische val laat lopen, waarbij ze er al haast van uitgaan dat een middel werkt.. en dan ervaren ze het ook zo.

Overigens raad ik iedereen af om in Groningen de deur uit te gaan: Ik heb heeeeeeerlijk gegeten maar de hoeveelheid knoflook kan de haargroei en / of geluidsbeleving niet ten goede komen... :D

Zo was ik een keer bij een hifi-zaak onder de rivieren om zomaar iets niet substantieels op te halen. Tevens lekker geluisterd naar de aldaar spelende installatie. Op het laatst toverde wizard "Kai-Dzjee" nog even de groene stift uit de hoge hoed, en omrandde de zojuist gespeelde cd en draaide het nummer nogmaals. Hij hoorde duidelijk verschil, maar ik (wij) niet... Enne, als we het zelf gingen proberen moesten we wel een Edding type 793 (of wat het ook was) gebruiken, want anders werkte het niet. Ja sorry hoor, allemaal goed bedoeld, maar ik hoorde het niet en dit soort zaken valt voor mij toch in de categorie "snake-oil"...

(overigens geen slecht woord over de hifi-zaak, ik laat me er graag -en vakkundig- adviseren*)

Enne, als dit spul zo goed werkt, dan wil ik eerst wel eens een 5ml demo voor "weinig" proberen. Als ik zelf overtuigd ben dan schaf ik het wellicht aan (mits prijs/prestatie-kwaliteit voldoende is, en 69 euri voor 50ml is dat niet: dan schaf ik liever een 15 jaar oude Ardbeg aan, waarschijnlijk een net zo hoog alcohol percentage en 750ml voor 43 euro. Iets waarvan ik zeker weet dat mijn hele installatie beter gaat klinken ;-).

*) de conclusie trek ik dan zelf wel weer ;-)

Als er zulke teksten geplaatst worden over een peperduur goedje zonder enige vorm van onderbouwing, dan kun je niet anders verwachten dan dat er kritische reacties komen. Heel merkwaardig dat je van de forumleden wel een ondebouwing vraagt van het waarom-niet, terwijl de claims van de fabrikant en/of leverancier zomaar lijkt te slikken. Terwijl die er over begonnen is.

Ik denk dat de positieve reactie van gebruikers best te verklaren is. Het zou heel dom zijn om zoveel geld uit te geven voor iets wat niet werkt. Dus als je het geld er al aan uitgegeven hebt, dan ben je de laatste om te zeggen dat het niet werkt.

De nieuwe kleren van de keizer zijn inmiddels al aardig op leeftijd, maar ze doen het nog best.