Pjotr Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Met goedgelovigheid komen we er ook niet .... "Je kunt komkommerschijfjes proberen" "Werken die dan?" "Weet ik niet maar je kunt het toch proberen?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Zal ik zeker doen . Misschien dat die de groeven uit mijn platen krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Als er zulke teksten geplaatst worden over een peperduur goedje zonder enige vorm van onderbouwing, dan kun je niet anders verwachten dan dat er kritische reacties komen. Heel merkwaardig dat je van de forumleden wel een ondebouwing vraagt van het waarom-niet, terwijl de claims van de fabrikant en/of leverancier zomaar lijkt te slikken. Vergeet dit hele stuk uit je betoogje, en zeg dan gewoon dat het niet waar is dat de pot de ketel verwijdt. Zodra jij of wie dan ook hear.nl dit goedje op de markt kan brengen heb je recht op die insteek die de fabrikant aanneemt te handhaven. Dan verdien je dat krediet ook gewoon in mijn beleving daar een uitgesproken natuurlijk aangedikt en positief verhaal erover te schrijven. Maar wie zijn wij nu werkelijk. Hebben we het geprobeerd? nee Hebben we verstand van al dit gedoe? Nee, denken we wel natuurlijk want we lezen allemaal de elektuurtjes enz enz. Dat is geen verstand hebben dat is napraten makkie kan elke boerenl*l wel. Vergeet niet ik ben het ook niet eens met de fabrikant die dit spul uitlevert enz. Maar toe ga nu niet zo praten alsof hun de boosdoender zijn immers heb je het spul nooit zelf in handen gehad voor hetzelfde geld probeer je het en horen jou oren het wel. Wat dan? een excuses aan de fabrikant geven? dat gebeurt niet daar zijn we tetrots voor met zijn alle. Wat er wordt gezegd stuk terug kan ik me prima in vinden en dat is mijn statement ook gewoon je kunt ook TE sceptisch zijn daarin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Hebben we verstand van al dit gedoe? Beste muziekfreak, Laat ik nu op mijn werk aardig wat met nanotechnologie te maken. Het is vooral een technologie om super kleine deeltjes te maken (in de ordegrootte van nanometers) en om stucturen te maken met een zeer groot effectief oppervlak waardoor hoge capaciteits Li-Ion batterijen en supercapacitors mogelijk zijn. quote: "Gebaseerd op de beproefde Nanotechnologie van Nanotec is dit product een ‘must have’ voor elke bezitter van een CD/DVD/SACD collectie." CD/DVD/SACD schijfjes zijn gemaakt van polycarbonaat, een van de sterkste en stabielste kunststoffen. Mits netjes behandeld hebben die geen onderhoud nodig. En mochten ze onverhoopt beduimeld raken dan is een afwassopje afdoende. Ik ben dus reuze nieuwsgierig naar de fenominale werking van dat nanospul en waarom dat een onontkoombaar "must have" is voor de bezitter van een CD/DVD/SACD collectie. Ik laat mij graag overtuigen met een deugdelijke uitleg. Heb eens rondgekeken op de site van de fabrikant http://www.nanotec-systems.jp/ maar helaas is mijn Japans niet zo goed dat ik daar wijs uit kan worden Wel krijg ik de algemene indruk dat ze grossieren in nicheproducten. Het grappige is dat de "Industry Section" helemaal niet bestaat op hun site (er is wel een label voor) terwijl het meestal toch zo is dat serieuze producten van deze orde vanuit de industrie de consumentenmarkt binnendruppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 zonder een CD op diverse wijzen te bewerken is het ding volstrekt onaanhoorbaar. zo'n spray hoor bij de dingen die ik op een cd loslaat. vanaf 1985:Finyl. dat de meeste mensen gewend zijn aan het akelige rotgeluid van een onbewerkte cd ..... ok succes ermee. wees er vooral gelukkig mee en wees vooral niet kritisch. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 26 december 2006 Author Report Share Posted 26 december 2006 Of, helemaal verschrikkelijk, MP3! Dat 99.9% het origineel niet van 192kbit mp3 kan onderscheiden maakt niet uit natuurlijk.. Wat wel uitmaakt is dat je mp3 niet kan tweaken: erg lastig alhoewel je masterbase onder je pc kan zetten.. CD's bevriezen, van groene rand voorzien, met meuk bespuiten.. oja! En demagnetiseren! Misschien creeert dat een gevoel maar in normale omstandigheden mag dat niets aan de 1tjes en 0etjes veranderen. Ik ga die cd tweaks niet proberen maar een goed georganiseerde blinde test wil ik wel aan mee doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 organiseer maar een blind test. goede set, niet te veel mensen, wordt lawaaierig, en om te beginnen doen we dan eerst even een combi van stift, spray en demagnetiseren. je ben welkom in delft, liefst iemand erbij zodat we echt blind kunnen doen. je krijgt wel een lijst van cd's die ik al heb (bewerkt), kan je zien welke identieke onbewerkte cd's je mee wil nemen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Bij een blind test ben ik graag van de partij. Ik wil me ook we 'opofferen' als 'DJ' die de behandelde en onbehandelde schijfjes wisselt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Als er zulke teksten geplaatst worden over een peperduur goedje zonder enige vorm van onderbouwing, dan kun je niet anders verwachten dan dat er kritische reacties komen. Heel merkwaardig dat je van de forumleden wel een ondebouwing vraagt van het waarom-niet, terwijl de claims van de fabrikant en/of leverancier zomaar lijkt te slikken. Vergeet dit hele stuk uit je betoogje, en zeg dan gewoon dat het niet waar is dat de pot de ketel verwijdt. Zodra jij of wie dan ook hear.nl dit goedje op de markt kan brengen heb je recht op die insteek die de fabrikant aanneemt te handhaven. Dan verdien je dat krediet ook gewoon in mijn beleving daar een uitgesproken natuurlijk aangedikt en positief verhaal erover te schrijven. Maar wie zijn wij nu werkelijk. Hebben we het geprobeerd? nee Hebben we verstand van al dit gedoe? Nee, denken we wel natuurlijk want we lezen allemaal de elektuurtjes enz enz. Dat is geen verstand hebben dat is napraten makkie kan elke boerenl*l wel. Vergeet niet ik ben het ook niet eens met de fabrikant die dit spul uitlevert enz. Maar toe ga nu niet zo praten alsof hun de boosdoender zijn immers heb je het spul nooit zelf in handen gehad voor hetzelfde geld probeer je het en horen jou oren het wel. Wat dan? een excuses aan de fabrikant geven? dat gebeurt niet daar zijn we tetrots voor met zijn alle. Wat er wordt gezegd stuk terug kan ik me prima in vinden en dat is mijn statement ook gewoon je kunt ook TE sceptisch zijn daarin. Leuk dat jij me gaat vertellen wat ik moet vergeten en vertellen. Maakt de discussie een stuk levendiger. Misschien is de informatievoorziening die nu gegeven wordt voor jou voldoende om het aan te schaffen. Ik heb meer nodig dan losse marketingkretologie. Je hoeft geen verstand van iets te hebben om je gezonde verstand te gebruiken. Grappig dat je stelt dat mijn oren het misschien wel horen als ik het voor hetzelfde geld maar probeer. En daar zit hem nu net de crux: het is niet voor hetzelfde geld. Het scheelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Of, helemaal verschrikkelijk, MP3! Dat 99.9% het origineel niet van 192kbit mp3 kan onderscheiden maakt niet uit natuurlijk.. Wat wel uitmaakt is dat je mp3 niet kan tweaken: erg lastig alhoewel je masterbase onder je pc kan zetten.. Als we 't dan toch over tweaken hebben, met onderstaande kan je je hele MP3 collectie naar SACD kwaliteit brengen... Bob Burwen Bobcat Buzz on Daniel Hertz BurwenBobcat.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Als we 't dan toch over tweaken hebben, met onderstaande kan je je hele MP3 collectie naar SACD kwaliteit brengen. Vind je? Wel leuk dat je dit post want deze jongens leggen wel gewoon uit wat het inhoudt: http://www.burwenbobcat.com/BB_Questions_and_Answers.html Ze zeggen ook dat wat eenmaal weg is niet terugkomt maar dat hun product het wel aangenaam gladpoetst. Ze maken gebruik van bekende psychoacoustische middelen en doen daar niet geheimzinnig over. P.S. Een al heel oud studiogezegde luidt: Als het niet klinkt doen we er wat galm bij en bij heel wat jaren '50 en '60 muziek springen de Hammond galmveren je om de oren Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 december 2006 Author Report Share Posted 27 december 2006 ik begeef me ergens tussen het lachen en het huilen Edit: Na Pjotr's post is het meer lachen dan huilen: Reverb en equalizer. Niet dat daar iets mis mee is overigens; ik gebruik ook een equalizer om de 'net niet rechte' frequentiekarakteristiek van de speakers meer recht te trekken en dat werkt uitstekend.. (ik ben me ervan bewust dat de akoestiek het zaakje weer zo schots en scheef maakt maar in ieder geval is het 'uitgezonden' signaal d.m.v. EQ 'beter'.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 ik begeef me ergens tussen het lachen en het huilen Edit: Na Pjotr's post is het meer lachen dan huilen: Reverb en equalizer. Niet dat daar iets mis mee is overigens; ik gebruik ook een equalizer om de 'net niet rechte' frequentiekarakteristiek van de speakers meer recht te trekken en dat werkt uitstekend.. (ik ben me ervan bewust dat de akoestiek het zaakje weer zo schots en scheef maakt maar in ieder geval is het 'uitgezonden' signaal d.m.v. EQ 'beter'.) Kan je dan niet beter de "in-room" frequentiekarakteristiek via je installatie op de luisterpositie meten en daar je correctie op afstemmen? Dan wordt zowel je speaker als huiskamerakoestiek "gecorrigeerd". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Hoi Yoda, Heb jij die Bobcat sofware uitgeprobeerd? Zo ja dan ben ik wel benieuwd. Er staat geen trial versie op hun site voor zover ik kan vinden. Zelf luister ik alleen MP3 via de PC speakers (die best goed zijn) en in de keuken als achtergrond maar niet over mijn "set". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Nee, ik geloof dat er geen demo of trial versie is. Maar het is ook vrij omstreden, lees maar het stukje van Wes Philips die zich niet liet meeslepen door de Jomanda-magie van Mr. Mark Levinson himself Mark Levinson & the Bobcat, by Wes Phillips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Ja mooi stukje van Wes Philips. Hij is wel sceptisch maar niet negatief. 'Tis jammer dat die Levinson zo'n zwamkous is geworden want onder zijn betoog ligt wel ergens een kern van waarheid heb ik het idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts