WanFie Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 Ik vind 't geweldig die top 2000. Nu draait Osaka... jarenlang niet gehoord... En toch... en toch... weet je nog precies hoe die gaat. Je kunt um als het ware zo mee bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Da's inderdaad het bijzondere aan zo'n lijst. Zo af en toe hoor je een nummer wat je sinds het heel lang geleden een hitje was niet meer gehoord hebt. Je wordt dan in je beleving ineens teruggetrokken naar een periode en omgeving die je allang vergeten was waarbij allerlei herinneringen weer terugkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Dit is inderdaad het enige moment dat ik de tuner weer aansluit op de hoofdset. Verder staat hij het ganze jaar niets te doen in mijn "werkkamer". De eerste keer dat de top 2000 werd uitgezonden was toch specialer. Er kwam muziek voorbij die je zo lang niet meer had gehoord. Nu weet je dat dat er niet echt meer inzit, want veel heb je een jaar geleden "nog" gehoord. De top 500 is sowieso voor mij niet interessant. Dat is altijd de standaard "meuk" die nog zo vaak op de radio komt. Verder staat er zoveel in dat er IMHO niet in hoort. En heel veel wat er wel inhoort staat er dan weer niet in. Maar ja, het is dan ook niet mijn top2000. Ik ben bang dat de mijne een stuk minder luisteraars zou trekken. De eerste dagen zijn met afstand het leukst. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Hij speelt hier nu ook op de achtergond (via de Squeezebox). Lekker ontspannden genieten van m'n vrije dagen. Iemand een idee of het mogelijk is om naar een hogere bitrate te luisteren dan 64kb WMP, stereo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Het is hier 96kbit als ik via de website inlog.. Er staat op de site idd 64 maar mediaplayer zegt 96. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Je hebt gelijk. Ik zie het ook staan, maar dat blijft toch wel erg laag vind ik als je bedenkt dat de meeste mensen inmiddels wel een echte breedbandaansluiting hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Consumenten hebben wel breedband... Maar als er 100.000 mensen inloggen dan wil je als zender zijnde niet een hoge bitrate aanbieden! (dat vereist Breeeeeeeeeeeeeeeeeeeedband..) Ik moet zeggen dat 96kbit voor achtergrondradio behoorlijk volstaat. Het gecomprimeerde geluid uit de ether is ook niet altijd even goed.. Het is in ieder geval een constante kwaliteit via internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Vergeet niet dat om van 96 KHz naar 192 KHz te gaan dat een verdubbeling van de serverload betekent. Je kunt nu al af en toe niet bij de 96 KHz streams wegens te grote belangstelling. Zelf heb ik de URL's van de meeste streams direct in mijn WMP staan. Lukt het niet de eerste keer dan helpt een paar keer proberen wel. Overigens vind ik 96 KHz eigenlijk nog heel netjes. De meeste stations halen dat bij lange na niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Daar kan ik goed inkomen en heb ik ook niet zo bij stil gestaan. Als achtergrond voldoen de internetuitzendingen zeker goed, maar na het lezen van de verhalen van Tubejack op z'n site ben ik erg geinteresseerd geraakt in het fenomeen radio en heb met de Squeezebox ervaren dat je daar ook erg van kunt genieten. Ik was alleen benieuwd of het mogelijk is om op een kwalitatief hoger niveau te kunnen luisteren via het internet of dat je hier toch een mooie "echte" tuner voor moet hebben. Ik begrijp alleen dat de uitzendingen via de ether vaak ook al gecomprimeerd zijn, dus waarschijnlijk schiet ik daar niet zo veel mee op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Hoe is het mogelijk om via mijn Squeezebox zenders als Radio 2 of 4 te beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Theo, Als je via het Squeezenetwork een gratis account aanmaakt bij RadioTime.com en daarna Internet Radio selecteer op je Squeezebox, krijg je een menuoptie RadioTime te zien. Vervolgens kies je locatie Nederland en je hebt alle nationale zenders (en veel locale zenders) onder handbereik. Als je meer hulp nodig hebt, hoor ik het wel. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankbunnik Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Helaas is de top 2000 ook niet alles. De nummer 1 bijvoorbeeld, bohemian rhapsody. Wat een schijtplaat is dat! en dan de nummer 17, hoogste nieuwe binnenkomer dit jaar, net zo'n schijtplaat, rood van borsato. Mag ik even overgeven! Welke idioten stemmen in vredesnaam op dit soort walgelijke over de top kitschplaatjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 er zitten wel mooie nummers tussen, maar ook veel bagger. Een naar mijn mening veel beter alernatief is om vanaf vandaag naar radio 4 te luisteren. Daar is de radio4daagse te beluisteren. Zonet tussen 09.00 en 10.00 uur fantastische muziek gehoord. Met ook (heel) oude opnames op vinyl (o.a. Ravel). In de (Volks)krant maar ook op www.radio4.nl is de speellijst te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Ruud heeft gelijk. Wel een goeie post Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Hoi, Mij ging de TOP2000 na een halve dag eigenlijk knap vervelen. Weer diezelfde meuk de hele tijd die voorbij komt en om dat nu allemaal door te worstelen voor die paar enkele echt goeie oude nummers ... Dan is de TOP2000 a GO GO 's-avonds op televisie eigenlijk veel leuker met wat meer achtergrond info. Hier staat ook R4 op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Hier staat ook R4 op. das de h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2006 Author Report Share Posted 28 december 2006 Hoi, Mij ging de TOP2000 na een halve dag eigenlijk knap vervelen. Weer diezelfde meuk de hele tijd die voorbij komt en om dat nu allemaal door te worstelen voor die paar enkele echt goeie oude nummers ... Dan is de TOP2000 a GO GO 's-avonds op televisie eigenlijk veel leuker met wat meer achtergrond info. Hier staat ook R4 op. Gelukkig komt er nu in 6 dagen elk nummer maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 das de h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Euhh mensen, zetten jullie ook wel eens een cd-tje of plaat op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Euhh mensen, zetten jullie ook wel eens een cd-tje of plaat op? Wasdahhh... plaatjes? CD'tjes? Vroeg mij idd af waar het voor de rest op dit forum eigenlijk over gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Euhh mensen, zetten jullie ook wel eens een cd-tje of plaat op? Wasdahhh... plaatjes? CD'tjes? Vroeg mij idd af waar het voor de rest op dit forum eigenlijk over gaat Over wel of geen techniek Pjotr, en wel voornamelijk daarover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 zit van 12:00 tot nu 14:02 radio 4 te luisteren maar echt vrolijk wordt je daar ook nie van dus maar weer naar radio 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Helaas is de top 2000 ook niet alles. De nummer 1 bijvoorbeeld, bohemian rhapsody. Wat een schijtplaat is dat! en dan de nummer 17, hoogste nieuwe binnenkomer dit jaar, net zo'n schijtplaat, rood van borsato. Mag ik even overgeven! Welke idioten stemmen in vredesnaam op dit soort walgelijke over de top kitschplaatjes? Tja, ik meen dat het Leo Blokhuis (?) was die vorig jaar al zei dat elke zender de top 2000 krijgt die het verdient. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts