Stefan Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Hallo, Ik ben op zoek naar een adres in NL waar ik de producten van Caig kan kopen. Ik zoek de Caig ProGold XPG5 spray om stekkers schoon te maken. Dit schijnt erg goed spul te zijn. Kan iemand me info verschaffen? Groeten, Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Hallo, Ik ben op zoek naar een adres in NL waar ik de producten van Caig kan kopen. Ik zoek de Caig ProGold XPG5 spray om stekkers schoon te maken. Dit schijnt erg goed spul te zijn. Kan iemand me info verschaffen? Groeten, Stefan Ik kan je geen info verschaffen, Stefan, maar is alcohol van de drogist niet toereikend en heeft het genoemde spul meerwaarde? Sinds jaar en dag gebruik ik zelf alcohol en ik ging ervan uit dat dit wel afdoende zou zijn... Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 probeer www.dejongsystems.nl, daar heb ik Caig ProGold 100 gekocht. dat bevalt erg goed. gaat verder dan schoonmaken. groet rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Of deze: (de naam zegt het al...) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Je hebt weer wat te meten Jacco! Wat is overigens het verschil tussen contactspray en alcohol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Je hebt weer wat te meten Jacco! Wat is overigens het verschil tussen contactspray en alcohol. Ik weet wel iets anders met alcohol...Trouwens alcohol is geurloos en oplosbaar in water voor zo'n 97 % als ik me goed herinner. Contactspray is: Niet corrosief. Vochtverdrijvend. Smerend. Tast geen metaal en synthetische materialen aan.Volgens het etiket. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Ik heb een paar jaar geleden de 25ml flesje Caig Progold G100L met needledispenser uit de VS laten komen. Als je ff zoekt vind je die ook nog wel ergens redelijk betaalbaar. Je doet eeuwig met dat spul en ik ben er zeer tevreden mee. De schakelaar in de switchbox van Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 heb ook weleens gehoord dat ze het met tri doen ( schoonmaken) is da wa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Vroeger maakte men contacten schoon met Tetra... Nu heb ik het naar aanleiding van dit topic eens met alcohol gedaan. Het helpt echt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Tri is alleen ontvetter net zoals alcohol dat is. Maar het beschermd niet verder. Tri mag volgens mij niet meer en kun je ook vrijwel niet meer los krijgen. Zou ik ook niet gebruiken want het tast lak en veel kunststof erg snel aan (ook je hercencellen trouwens ) Maar waarom zou je goud eigenlijk moeten beschermen? Idd af en toe schoonmaken met alcohol voldoet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Vroeger maakte men contacten schoon met Tetra... Nu heb ik het naar aanleiding van dit topic eens met alcohol gedaan. Het helpt echt wel. Dat geloof ik graag! 't Hoort eigenlijk bij het periodiek audiofiel onderhoud vind ik. Vroeger elke 3 maanden, maar in de dedicated ruimte waar verder niet gerookt wordt is dat een beetje overdreven; 't zal nu elke 6 maanden zijn of als de set rigoreus wordt omgebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Jacco, Nu komt toch de "sjemikus" weer in mij boven Ethanol, de alcohol die jij hoogstwaarschijnlijk bedoeld, heeft weldegelijk een geur en is in alle verhoudingen mengbaar met water. Je kunt het ook 100% krijgen, alleen niet als consument zijnde. Keerzijde van ethanol is dat het hygroscopisch is en dus vocht aantrekt. Alhoewel het in de toepassing als schoonmaakmiddel niet direct een probleem oplevert omdat de gebruikte hoeveelheid te snel verdampt om veel water aan te kunnen trekken. gr, Jeroen Je hebt weer wat te meten Jacco! Wat is overigens het verschil tussen contactspray en alcohol. Ik weet wel iets anders met alcohol...Trouwens alcohol is geurloos en oplosbaar in water voor zo'n 97 % als ik me goed herinner. Contactspray is: Niet corrosief. Vochtverdrijvend. Smerend. Tast geen metaal en synthetische materialen aan.Volgens het etiket. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 28 december 2006 Report Share Posted 28 december 2006 Of gewoon accuzuur dopen,lach maar...het werkt echt goed met stekkers Nee mag niet, oke, maarja tehard rijden ook niet, en thinner gebruiken ook niet enzenz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Ik gebruik al jaren de vloeistof van het merk Kontak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Ik gebruik al jaren de vloeistof van het merk Kontak. Heb ik vroeger ook gehad. Er staat me nog bij dat het om 2 flesjes gaat; je moet dan dus alle contacten 2x doen. Ik geloof dat ik het daarom niet opnieuw heb aangeschaft Misschien vergis ik me en bedoel ik hier nog weer een ander product... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Heb in mijn hele leven nog nooit de contacten schoon gemaakt. Als een interlink op een contact zit wordt deze toch niet meer vuil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Heb in mijn hele leven nog nooit de contacten schoon gemaakt. Als een interlink op een contact zit wordt deze toch niet meer vuil? Als de contactovergangen in de audioset niet luchtdicht zijn (en dat zijn ze niet) staan ze dus automatisch bloot aan de lucht. De tijd doet de rest... Vette of minder vette vingerafdrukken die onvermijdelijk zijn als de kabels eens niet aangesloten zitten; tapijtvezels, zandkorrels of erger dat zich hecht aan de door huidvet plakkende connectoren die op de vloer hebben gelegen en dat zo meegaat de connector in; stofvangende luidsprekerterminals; het zijn mijns inziens redenen om met aandacht een set opnieuw op te bouwen als je 'm een keer hebt af moeten breken. Ik neem aan dat kabels niet eeuwig aangesloten blijven. Het reinigen van contactovergangen maakt simpelweg deel uit van die wederopbouw. Je ontroest immers de onderdelen van een restauratieproject en maakt ze ook weer netjes voordat je de boel opnieuw assembleert. Dit is net zoiets denk ik. En los van dit alles: aandacht voor detail ontstaat volgens mij vanzelf als je synergie zoekt. Dit lijkt me zo'n detail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Nou ik ben niet zo supergelovig aangelegd in de zin van schoonmaken (geluidsmatig). Niet schoonmaken dan valt of staat je set mee. En toch sinds kort ben ik daar aardig van terug gekomen. Ik kocht mijn Mcintosh c26 2dehands. Zag er aan de buitenkant spik en span uit overduidelijk iemand zijn lieveling gekocht zegmaar. Ik kwam thuis nix aan het handje lekker draaien best trots nog nooit een gehad Ahum anyways Ik dacht na een paar dagen lekker luisteren en genieten van dat pronkstuk. Toen zei ook iemand tegen mij joh je zou eens een keer moeten openen, en goed moeten reinigen even de pots goed doorsmeren enz het scheelt echt. Ik nouja voorruit dan maar waag me eraan, ik heb alle terminals ook echt schoon moeten schrobben zo vuil dat deze waren. Binnenin nou echt een laag stof erin wil je niet weten Meteen alles schoongemaakt stroom eraf heel netjes gedaan. Ik sluit alles weer aan pots allen een paar keer op en neer, nu wordt ik voor gek verklaart denk ik op risico. Maar echt een totaal ander geluid, een stuk frisser ineens Ik verklaarde mezelf voor gek maar echt wat dat al niet kan doen vuil en corrosie. BTW mijn Mc is wellicht de oudste die er op dit forum rondzweeft 1969 een goede kandidaat lijkt me voor dit soort schoonmaakbeurten. Gewoon alchol gebruikt, en commandant achtig spul voor de terminals (wow die zagen eruit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Nou ik ben niet zo supergelovig aangelegd in de zin van schoonmaken (geluidsmatig). Niet schoonmaken dan valt of staat je set mee. En toch sinds kort ben ik daar aardig van terug gekomen. Als je set ermee valt of staat is het dus heel vies geweest en komt het waarschijnlijk niet meer zo ver in de toekomst. Zo erg zal het in de meeste gevallen denk ik niet zijn, alhoewel ik ook weleens koperkabel op de grond heb zien liggen waar de groene oxidatie tot 40cm ver onder de isolatie te zien was. Dan helpt het natuurlijk ook niet om alleen de spades en versterkerterminals schoon te maken... Ik denk niet dat het bij mij geluidsmatig gezien iets doet. Dat is ofwel een goed teken (het wordt netjes bijgehouden en wordt dus nooit echt vies), ofwel het maakt gewoon niks uit (en dat ik geloof ik net zo min als jij nu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Een vraag voor de ervaren schoonmakers onder ons: Waarmee maak je een female XLR plug schoon? De male pluggen kun je prima met een wattenstaafje met alcohol schoonmaken, maar zo'n wattenstaafje is te groot voor een female. Wat nu te gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Producten die je goed onderhoudt gaan meestal veel langer mee dan wanneer je er mee beult... het eerste wat ik altijd deed als we ergens moesten gaan draaien was de aldaar aanwezige platendraaiers proper maken en afstellen In mijn "Rainbow Arch Studio" op een gelijkvloers (bakstenen vloer van een werkplaats) waren de kabels gewoon groen weggerot onder de tapijten Later heb ik als abonnee van HVT ooit eens een "Hi-clean" of "Eleclean" (? weet de naam niet meer) flesje toegestuurd gekregen. Dat heb ik mooi opgebruikt om alle terminals te verzorgen... Jaren later vond ik een spuitbus "elec" (shit ook naam vergeten ) anti moisture voor electronica (was een frans merk) dat rook net hetzelfde als die dure eleclean en voelde qua viscositeit en temperatuur hetzelfde aan ook! Ondertussen is die bus leeg en ik zoek eigenlijk wel net hetzelfde product terug... maar in onze lokale electronicazaak mag ik niet aan de spuitbussen ruiken ik bedoel natuurlijk aan het product dat er in zit! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Nou ik ben niet zo supergelovig aangelegd in de zin van schoonmaken (geluidsmatig). Niet schoonmaken dan valt of staat je set mee. En toch sinds kort ben ik daar aardig van terug gekomen. Als je set ermee valt of staat is het dus heel vies geweest en komt het waarschijnlijk niet meer zo ver in de toekomst. Zo erg zal het in de meeste gevallen denk ik niet zijn, alhoewel ik ook weleens koperkabel op de grond heb zien liggen waar de groene oxidatie tot 40cm ver onder de isolatie te zien was. Dan helpt het natuurlijk ook niet om alleen de spades en versterkerterminals schoon te maken... Ik denk niet dat het bij mij geluidsmatig gezien iets doet. Dat is ofwel een goed teken (het wordt netjes bijgehouden en wordt dus nooit echt vies), ofwel het maakt gewoon niks uit (en dat ik geloof ik net zo min als jij nu). Nou Toine, bij was het zo op de topkap zit een nutteloze faseknop. Ik zette hem om een beetje op en neer en een kanaal valt spontaan weg Schoongemaakt was het opgelost was idd een xtreem geval bij mij En net wat je zegt bij de meeste hier zal dat niet zo uitpakken. Maar wat ik gebruikt heb is iig gewoon alchol en een soort poets meen van een motorzaak. Geen dure middelen ofzo en dat is wel fijn geen speciale dingen voor nodig gehad om grondig tereinigen. Ruim 30jr aan stof vuil verwijderen is niet niets brrr zaten zelfs kattenharen in Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Een vraag voor de ervaren schoonmakers onder ons:Waarmee maak je een female XLR plug schoon? De male pluggen kun je prima met een wattenstaafje met alcohol schoonmaken, maar zo'n wattenstaafje is te groot voor een female. Wat nu te gebruiken? Pijpreinigers, verkrijgbaar bij de tabaksspeciaalzaak. Geldt trouwens voor elke female connector, ook RCA. En net wat je zegt bij de meeste hier zal dat niet zo uitpakken. Maar wat ik gebruikt heb is iig gewoon alchol en een soort poets meen van een motorzaak. Geen dure middelen ofzo en dat is wel fijn geen speciale dingen voor nodig gehad om grondig tereinigen. Ruim 30jr aan stof vuil verwijderen is niet niets brrr zaten zelfs kattenharen in Als je een verantwoord schoonmaakmiddel zoekt voordat alcohol aan de beurt is (bijvoorbeeld als het zo vuil is als jij beschrijft), kun je Cramolin uit de spuitbus kopen; ik denk dat het een soort contactspray is, maar die tip kwam destijds van een ouwe rot en het werkt erg goed. Alcohol alleen is niet afdoende als het echt vies is, inderdaad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Bedankt voor de tip Toine! Ik ga morgen eens kijken of ik van die pijpreinigers kan bemachtigen. Wordt dan de eerste keer in mijn leven dat ik in zo'n tabakzaak kom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Nou ik moet het ook maar eens gaan schoonmaken,eerlijk gezegd ik heb het nog nooit gedaan. Ik verwacht geen verschil te horen. Maar goed ik wil het wel proberen en dan mag ik er pas iets over zeggen gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts