buizenbart Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Metaal (brons) zou ook goed kunnen zijn (materiaal voor klokken). Chris Graniet is van zichzelf dicht en geeft een "ting" als je er tegen tikt. Dat betekend dat graniet trillingen makkelijk doorgeeft en dat wil je eigenlijk niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Kijk HIER eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Je kan ook kiezen voor afvoeren ipv dempen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Je kan ook kiezen voor afvoeren ipv dempen? Exact! Ik heb eens rustig op alle onderdelen van m'n NA hyperspace zitten kloppen met zo'n huisartsenknieschijfhamertje. Er zit geen onderdeel in dat 'dood' klinkt. Alles geeft een redelijk hoge "ping" die wel heel snel uitsterft, ik wou dat ik nog een trillingsmeter had . Ondanks dat niets doods klinkt is de speler toch de rust zelve, zeker als ik 'm vergelijk met een Dual cs5000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 maart 2008 Report Share Posted 29 maart 2008 Schop, Op verzoek, MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 maart 2008 Report Share Posted 30 maart 2008 ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 30 maart 2008 Author Report Share Posted 30 maart 2008 Nog ff geduld,er wordt aan gewerkt ! ! ! (geduld is een schone zaak ! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 30 maart 2008 Report Share Posted 30 maart 2008 (geduld is een schone zaak ! ) Nou, ik vind 14 maanden best lang Het ging over materialen of zo, massa loopwerk versus geisoleerde draaitafels als de Linn. Hier een plaatje van een meer compromisloos ontwerp, massa loopwerk plus isolatie (zie die veren!): Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Nogmaals schop Deze keer met foto's! Mvg, MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 5 april 2008 Report Share Posted 5 april 2008 Lijkt een beetje op een kermisattractie waar je vroeger als kind van onder de indruk was. Als volwassene begrijp je niet dat je daar toen van onder de indruk was... HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Mooie DT, maar wat doen die JMR's zo in de hoek gepropt, hebben ze straf Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 6 april 2008 Author Report Share Posted 6 april 2008 Aanleiding voor het omhoogschoppen van dit draadje, is de nieuwe aanwinst van een tweede en een derde motor,wat een nog stabielere gelijkloop geeft ( het plateo weegt ongeveer 10/12 kg) dus wat versterking kan geen kwaad, dan naar ongeveer 10 phonotrappen te hebben (be) geluisterd, kwam de Blueamp als beste uit de bus, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de Blue Note Mk2 ,voor zijn prijs ook heel erg mooi vond,maar ja keuzes he', m vr groet Mr. Guzzi. Het is wel een beetje een vertekent beeld hoor Miracle, maar inderdaad het kan beter en ruimer ,ik ga binnenkort verhuizen (jan 2009) en dan heb ik de beschiking tot een ruime (4 bij 7) luisterkamer, daar zie ik nu al naar uit als rechtgeaarde AUDIOOT ! ! ! ! ! ! O Ja, Maarten Jan, nog bedankt voor het verkleinen en het plaatsen van de foto's, ik ben en blijf toch wel een beetje een digibeet hoor, maar ja er zijn ergere dingen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Een Linn Axis heeft geen subchasis. Toch wel. Maar de isolatie is vrij zielig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Ik heb hem gehad Werner misschien een subchasis maar dan met een paar rubbers en niet met veren. Leuk ding overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 Lijkt een beetje op een kermisattractie waar je vroeger als kind van onder de indruk was. Als volwassene begrijp je niet dat je daar toen van onder de indruk was... HDerkx Dat is een kwestie van smaak. Zelf hou ik er ook niet van. Liever apparaten die de techniek een beetje verborgen houden ten gunste van een strak en opgeruimd uiterlijk, zie het plaatje van de Denon met 12" arm hierboven. Deze moet natuurlijk wel ingebouwd worden in een rechthoekige sokkel zodat je de veren niet ziet. De DT's van nu laten alles open en bloot zien, alsof dat zo bijzonder is, want echt nieuwe zaken tref je niet of weinig aan. Waarschijnlijk gebaseerd op het succes van de eerste naakte Micro DDX1000, toch alweer van 1976: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 6 april 2008 Report Share Posted 6 april 2008 @Threshold, ook ik ben daar mee opgegroeid. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 april 2008 Report Share Posted 7 april 2008 De DT's van nu laten alles open en bloot zien, [...] Des te minder 'materiaal' des te minder kans op resonantie. I.m.o zit er aan de meeste draaitafels veel te veel materiaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Hoe verhoudt de Orfeo zich tot de Fat Bob S en waarin uit zich dat? Anyone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 mei 2008 Report Share Posted 21 mei 2008 Hoe verhoudt de Orfeo zich tot de Fat Bob S en waarin uit zich dat? Anyone? Beste Marky, Wij hebben ze beide staan, nog steeds is qua prijs/kwaliteitsverhouding de Fat Bob S van Transrotor de beste draaitafel op dit moment, ook volgens de diverse recensenten in de wereld. Een Transrotor Orfeo zit daar nog duidelijk boven qua muzikale kwaliteiten. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 24 mei 2008 Report Share Posted 24 mei 2008 Hoeveel oppervlakteruimte neemt de Orfeo in; standaard en in maximale opstelling met 3 motoren en 2 armen? Phonophono schrijft 26 x 56 x 48 (H x B x T, Basisversion) Transrotor Website schrijft ca 52*52*20 Mijn muurplateau meet 50*70, dus het komt nogal nauw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 25 mei 2008 Author Report Share Posted 25 mei 2008 Hallo Marky,ik heb het ff voor je opgemeten;de breedte is 52 cm,de diepte 46 cm en de hoogte met SME arm 25 cm, de hoogte t.m. het plateo is 22 cm, wel is de breedte en de diepte variabel dit in verband dat de snaartje naar verloop van tijd wat opgespannen moeten worden door de motoren wat verder naar buiten te plaatsen, dan wordt dan mischien 53/47 cm,of nieuwe snaartjes kopen.m vr groet MR.GUZZI. O,ja ik heb aleen ervaring met 1 arm,wel met 3 motoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Dank, dat is goed nieuws! Maten wijken wel af van opgave transrotor & phonophono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 wel is de breedte en de diepte variabel dit in verband dat de snaartje naar verloop van tijd wat opgespannen moeten worden door de motoren wat verder naar buiten te plaatsen, dan wordt dan mischien 53/47 cm,of nieuwe snaartjes kopen. Er is een vaste, juiste afstand voor de motor t.o.v. het chassis omdat het verder weg of dichter bij plaatsen van de motor van invloed is op de draaisnelheid van het plateau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Ja natuurlijk! Weet je die afstand toevallig ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 De afstand staat in de bijgeleverde handleiding. (1 vingerdikte ongeveer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts