marky Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Dan hoop ik dat MR.GUZZI even wil kijken voor me... om de orfeo nou te kopen en er dan achter te komen dat ie niet past... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Wat is dat dan voor plateau dat je daar de aankoop van een zo dure draaitafel laat afhangen Bovendien heb je enige speelruimte omdat de buitenmaten, gerekend over de motoren, enige speelruimte geven. De motoren hebben namelijk (3x 3) rubber voetjes die een kleinere diameter hebben dan de motorbehuizing. Het is daarom mogelijk de motoren stabiel te plaatsen terwijl ze toch iets over de rand van een plateau uitsteken. Ook is het meestal wel mogelijk een plateau iets te vergroten door er een grotere plaat overheen te leggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Wat is dat dan voor plateau dat je daar de aankoop van een zo dure draaitafel laat afhangen Bovendien heb je enige speelruimte omdat de buitenmaten, gerekend over de motoren, enige speelruimte geven. De motoren hebben namelijk (3x 3) rubber voetjes die een kleinere diameter hebben dan de motorbehuizing. Het is daarom mogelijk de motoren stabiel te plaatsen terwijl ze toch iets over de rand van een plateau uitsteken. Ook is het meestal wel mogelijk een plateau iets te vergroten door er een grotere plaat overheen te leggen? De mogelijke aankoop zal er wellicht niet van afhangen, maar het is wel zuur als een speeltje binnenkomt en het past niet... Daarnaast zou ik het jammer vinden als ik een ander plateau moet kopen; deze heb ik nog niet zo lang en speciaal laten maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Tja, een driemotoren aangedreven Transrotor Orfeo Doppio met een mooie arm en element valt in de categorie waarvoor volgens Texaanse oliebaronnen de wijsheid opgaat dat "if you have to ask for the price, you probably can't afford it" Een plateau is dan verder irrelevant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 25 mei 2008 Report Share Posted 25 mei 2008 Tja, een driemotoren aangedreven Transrotor Orfeo Doppio met een mooie arm en element valt in de categorie waarvoor volgens Texaanse oliebaronnen de wijsheid opgaat dat "if you have to ask for the price, you probably can't afford it" Een plateau is dan verder irrelevant. tsss... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR.GUZZI. Posted 27 mei 2008 Author Report Share Posted 27 mei 2008 Volgens mij is het een vast gegeven; diameter van de motorpoelie en die van het draaiplateo,het is het zelfde als het ketting van je brommer of fiets slap is of strak,als je er een ander tandwiel voorzet heb je een andere verhouding,het is natuurlijk wel zo dat de snaartjes niet te slap en ook niet te strak te spannen,er staat bij mij niets in het instructieboekje,ik heb nu ongeveer 7 /8 mm ruimte tussen de motorpoelie en het draaiplateo, maar ik zal Haudio er es naar vragen, het is wel te testen ,slap of strak m vr gr Mr.Guzzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 mei 2008 Report Share Posted 27 mei 2008 Het is eigenaardig en echt begrijpen doe ik het eigenlijk ook niet maar bij Transrotor is het echt zo dat wanneer je geen motorsturing hebt en aandrijving door 1 motor, dan kun je de draaisnelheid van het plateau aanpassen door de afstand van de motor tot het chassis te veranderen. Bij aandrijving m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 mei 2008 Report Share Posted 27 mei 2008 Ha die Mark, Ook ik ben vandaag aan het meten geweest. De grond maten zijn 42,5 cm en 46,5 cm, hierbij steken mounting plate en arm wel verder uit , maar dat is niet van belang bij de maten van jou plateau. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Ik kan me de aankoop van zo'n draaitafel (zeker) voorstellen maar drie motoren betekent drie keer de kans op stoorgeluiden. Ik zou zeggen zet er twee verschillende armen met dito elementen op bijvoorbeeld een MM en MC. Heb je veel meer lol van. Dat is het enige wat ik op mijn Oracle mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Het is eigenaardig en echt begrijpen doe ik het eigenlijk ook niet maar bij Transrotor is het echt zo dat wanneer je geen motorsturing hebt en aandrijving door 1 motor, dan kun je de draaisnelheid van het plateau aanpassen door de afstand van de motor tot het chassis te veranderen.Bij aandrijving m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Nee, dat is niet wenselijk en dat laat een stroboscoop ook zien. Het toerental wordt een fractie onregelmatiger en neigt dus naar instabiliteit. Kraus noemt Transrotor in algemene zin bij dit fenomeen, maar als je in de productenlijst bladert heb je maar een beperkt aantal draaitafels de mogelijkheid om de positie van de motor wezenlijk te veranderen, voorbeelden zijn Fat Bob en Orfeo. Bij het merendeel staat de motor gefixeerd of heb je slechts zeer beperkte mogelijkheid om hier iets aan te veranderen. Trouwens, als je bereid bent om te investeren in bijv. een Fat Bob of een Orfeo, dan is een goede stroboscoop (bijv. van SME) nog maar een kleine en handige investering. Bij de externe voedingen, Fein en Constant, wordt trouwens een stroboscoop en lampje meegeleverd en kun je evt. afwijkingen corrigeren met de + en - toetsen achterop de voedingen. Bij mij is trouwens het, ondanks het zeer zware plateau, nooit nodig gebleken om dit aan te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juni 2008 Report Share Posted 8 juni 2008 Dat lijkt mij ook Paul. Weet niet of de pulley van de motor een V-groefje heeft. In dat geval, als je de snaar strakke zet komt de snaar dieper in de de V-groef te liggen en wordt daarmee de eff. diameter kleiner. De tafel zou dan langzamer moeten gaan draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2008 Report Share Posted 8 juni 2008 Slip? Instabiliteit? Slijtage? Ik herhaal nog even de door Buizenbard aangedragen Marktplaats ad van een Sp10 http://audio-video.marktplaats.nl/platensp...draaitafel.html Geen slip, al ga je op het plateau staan (tenzij ie stuk is natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 Slip? Instabiliteit? Slijtage? Ik herhaal nog even de door Buizenbard aangedragen Marktplaats ad van een Sp10 http://audio-video.marktplaats.nl/platensp...draaitafel.html Geen slip, al ga je op het plateau staan (tenzij ie stuk is natuurlijk) Ik geloof je op je woord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 Zo te zien iemand anders ook, want hij is kennelijk verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts