Duck-Twacy Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 (Off topic) In ieder beetje tuincentrum verkopen ze ook grotere tegels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 Hoi Jan Smit, Afgezien van: akoestische problemen, opstelling luidsprekers, wel of geen tegel eronder, opname lief en leed, als het dan toch een andere CD-speler moet worden, probeer dan ook eens de JK acoustics Integrated CD-player Met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 Hallo Jan, Lijkt me niet zo moeilijk, als je alleen CD's afspeeld Als je blij bent met die Stibbert MKII en hij past in je budget dan is het toch simpel? kopen en genieten! Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 31 december 2006 Report Share Posted 31 december 2006 Hai Erikatn, Ocos 3-voudig wil zeggen, dat er 3 Ocos kabels gedraaid omelkaar zijn samen gedraaid welke met name in grotere systemen worden gebruikt. Het resultaat is uiteraard een mooiere geluid. Dank Jan, vermoedde dit al, maar wilde even zeker weten omdat Ocos meestal wordt vermeldt als de dunne kabel die het is 'an sich'. Moet dan wellicht ook eens over verdubbeling van deze prima kabel gaan denken. Succes met de zoektocht naar een passende speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Smit Posted 7 januari 2007 Author Report Share Posted 7 januari 2007 Hallo allemaal, Naar aanleiding van jullie reakties en nog een gesprek te hebben gehad met een ex-werknemer van Eringa Geluid die mij wist te vertellen dat het mogelijk aan de buizenversterker zou kunnen liggen, heb ik van Henk Niemeijer een Accuphase E213 versterker mee gekregen om na te gaan wat hiervan het resultaat zou kunnen zijn. De ex-werknemer van Eringa vindt een buizen versterker op een Dynaudio per definitie geen goede match. Een Dynaudio luidspreker heeft goede controle nodig en dat heeft over het algemeen een buizenversterker niet. Dezen zijn met name geschikt op hoog rendement (gemakkelijk aanstuurbare) luidsprekers. Voordat ik de Dynaudio Contour S5.4 heb aangeschaft, heb ik hierover ook nog gemaild met Jan Laffra van Dynaudio. Hij heeft mij gemaild dat de Dyunaudio's het beste klinken met de wat zwaarder en sterkere versterkers, maar dat het altijd persoonlijk zal zijn of een eventuele buizenversterker ook mooi klinkt op Dynaudio luidsprekers. Nu een aantal dagen met de Accuphase E213 gepeelt te hebben is mijn conclusie dat met name de AA Meastro 24/192 zeker een goede cd-speler is die in positieve zin analyties klinkt. Dus niet scherp o.i.d.. Het hele systeem speelt op dit moment mooi warm, open en zeer gedetaileerd. Zo zie je maar hoe belangrijk het is een zeer goede versterker op de juiste luidsprekerset te combineren om het geheel goed tot zijn recht te laten komen. Dynaudio Contour S5.4, ik heb ze, zijn echt zeer mooi mede door de Esotar-2 tweeter en mits aangestuurd door een zeer stabiele versterker. Ik wil hiermee absoluut niet de indruk wekken dat de Ayon Sunrise II buizenversterker niet goed of mooi is, integendeel. Deze buizenversterker is ongehoord mooi maar wel op hoogrendement luidsprekers. m.vr.gr. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Beste Jan Smit, Als een echte analoog liefhebber adviseer ik je om geen draaitafelcombi te gaan kopen,want je zegt zelf dat je geen lp hebt,maar wel vele cd's. Als je nu nog moet gaan beginnen met lp's en je hebt nu al zo'n mooie set staan en wat een bepaald niveau heeft,dan wordt het naar mijn bescheiden mening diep in de buidel tasten om een gelijkwaardig geluid te krijgen t.o.v. je cd speler. Daarbij komt dan dat je dan ook nog een verzameling lp's moet gaan aanschaffen. Ik zou dus in jouw geval dan gaan voor de Bluenote Stibbert, want dat is een hele mooie cd speler met een zeer analoog geluid. Hoewel er met een AA Maestro cd speler ook echt niets mis mee is. Maar ik zou ook niet een,twee,drie gelijk naar de winkel rennen. Eerst maar eens goed beluisteren en doorluisteren. Als het je echt grijpt en je bent er zo enthousiast over de Stibbert, dan lijkt mij de keuze ook niet erg moeilijk. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Waarom proberen veel audiofielen CD-spelers te laten klinken als vinyl? Ik begrijp daar niks van! Vinyl klinkt als vinyl, CD als CD. Veel van de kwaliteiten van vinyl heeft te maken met vervorming in de electromechanische overdracht van signaal en met de mechanische eigenschappen van draaitafel + toonarm + element. CD laten klinken als vinyl betekent dus als die vervormingen bewust incorporeren in CD geluidsreproductie. Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Waarom proberen veel audiofielen CD-spelers te laten klinken als vinyl? Ik begrijp daar niks van![...] Omdat het vaak zo lekker klinkt. Zo simpel is het. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Waarom proberen veel audiofielen CD-spelers te laten klinken als vinyl? Ik begrijp daar niks van! Vinyl klinkt als vinyl, CD als CD. Veel van de kwaliteiten van vinyl heeft te maken met vervorming in de electromechanische overdracht van signaal en met de mechanische eigenschappen van draaitafel + toonarm + element. CD laten klinken als vinyl betekent dus als die vervormingen bewust incorporeren in CD geluidsreproductie.Chris Vervorming is bij audiofielen muzikaal. Een set die niet vervormt wordt door sommigen als a-muzikaal ervaren (audiofielspeak: "je ontdoet de muziek van haar ziel"). Verder is het zo dat hoe meer alles volgens de "eigen wetten" van de audiofiel klinkt (ofwel hoe meer de vervorming lekker in de oren ligt) hoe muzikaler de set en dus hoe realistischer. Vervorming = realisme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Ok, duidelijk. Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Beste Gruiter, Dank voor jouw reactie. Mijn budget is toerijkend, echter hebben wij alleen maar CD's en dus zul je hoe dan ook een geheel nieuwe muziekverzameling op LP moeten aanschaffen. Daarnaast is het zo dat er tegenwoording zeer goede opnames op CD te krijgen zijn en als je deze weet af te spelen op een zeer goede CD-speler, dan is het toch wel moeilijk om een keuze te maken. Voor rond de Euro 5000,= zijn er toch best goede spelers op de markt die erg dicht in de buurt komen van een gemiddelde draaitafel. Ook jouw Consonance speelt erg mooi voor een CD-speler, toch? m.vr.gr. Laat je cd speler onderhanden nemen door Bas en je hoeft geen draaitafel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Vervorming is bij audiofielen muzikaal. Een set die niet vervormt wordt door sommigen als a-muzikaal ervaren (audiofielspeak: "je ontdoet de muziek van haar ziel"). Verder is het zo dat hoe meer alles volgens de "eigen wetten" van de audiofiel klinkt (ofwel hoe meer de vervorming lekker in de oren ligt) hoe muzikaler de set en dus hoe realistischer. Vervorming = realisme. Niet alle vervorming is muzikaal! Voor (triode) buizen liefhebbers geldt over het algemeen dat ze wel houden van even harmonischen. Op die manier wordt elke stem in de muziek een miniscuul, perfect harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Vervorming is bij audiofielen muzikaal. Een set die niet vervormt wordt door sommigen als a-muzikaal ervaren (audiofielspeak: "je ontdoet de muziek van haar ziel"). Verder is het zo dat hoe meer alles volgens de "eigen wetten" van de audiofiel klinkt (ofwel hoe meer de vervorming lekker in de oren ligt) hoe muzikaler de set en dus hoe realistischer. Vervorming = realisme. Niet alle vervorming is muzikaal! Voor (triode) buizen liefhebbers geldt over het algemeen dat ze wel houden van even harmonischen. Op die manier wordt elke stem in de muziek een miniscuul, perfect harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Vervorming is bij audiofielen muzikaal. Een set die niet vervormt wordt door sommigen als a-muzikaal ervaren (audiofielspeak: "je ontdoet de muziek van haar ziel"). Verder is het zo dat hoe meer alles volgens de "eigen wetten" van de audiofiel klinkt (ofwel hoe meer de vervorming lekker in de oren ligt) hoe muzikaler de set en dus hoe realistischer. Vervorming = realisme. Niet alle vervorming is muzikaal! Voor (triode) buizen liefhebbers geldt over het algemeen dat ze wel houden van even harmonischen. Op die manier wordt elke stem in de muziek een miniscuul, perfect harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Soms wordt de bijzondere denkstap gemaakt: "Als het er uitziet zoals ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Waarom proberen veel audiofielen CD-spelers te laten klinken als vinyl? Ik begrijp daar niks van! Vinyl klinkt als vinyl, CD als CD. Veel van de kwaliteiten van vinyl heeft te maken met vervorming in de electromechanische overdracht van signaal en met de mechanische eigenschappen van draaitafel + toonarm + element. CD laten klinken als vinyl betekent dus als die vervormingen bewust incorporeren in CD geluidsreproductie. Chris Vervorming is bij audiofielen muzikaal. . Verder is het zo dat hoe meer alles volgens de "eigen wetten" van de audiofiel klinkt (ofwel hoe meer de vervorming lekker in de oren ligt) hoe muzikaler de set en dus hoe realistischer. Vervorming = realisme. Krasse uitspraken... Zijn die wetenschappelijk bewezen...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Soms wordt de bijzondere denkstap gemaakt: "Als het er uitziet zoals ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Ja ja... laat dan die Arcam cd62 eens grondig restylen door bv Bas. Daarna wil ik je nog wel eens weer horen. Het is steeds maar weer; een platenspeler klinkt zoveel mooier en gedetailleerder dan een cd speler, maar nog nooit hebben volgens mij die personen een platenspeler vergeleken met een echt goed gerestylde cd speler . Wie weet ga ik dat nog wel eens bij hem laten doen. Ik was er laatst, vooralsnog een goede ervaring. Nu eerst genieten van mijn platenspeler. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Ja ja... laat dan die Arcam cd62 eens grondig restylen door bv Bas. Daarna wil ik je nog wel eens weer horen. Het is steeds maar weer; een platenspeler klinkt zoveel mooier en gedetailleerder dan een cd speler, maar nog nooit hebben volgens mij die personen een platenspeler vergeleken met een echt goed gerestylde cd speler . Spread the word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Ja ja... laat dan die Arcam cd62 eens grondig restylen door bv Bas. Daarna wil ik je nog wel eens weer horen. Het is steeds maar weer; een platenspeler klinkt zoveel mooier en gedetailleerder dan een cd speler, maar nog nooit hebben volgens mij die personen een platenspeler vergeleken met een echt goed gerestylde cd speler . Spread the word. Wat een bekeerzucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Wat een bekeerzucht. Wat een bemoeizucht. Ik verzoek je bij deze vriendelijk doch dringend (ongeacht wat wie hier dan ook denkt in te moeten lezen) mijn uitlatingen verder ongemoeid te laten. Het omgekeerde spreekt voor zich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Spread the word. Wat een bekeerzucht. Wat een bemoeizucht. Wat een negativiteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Ja ja... laat dan die Arcam cd62 eens grondig restylen door bv Bas. Daarna wil ik je nog wel eens weer horen. Het is steeds maar weer; een platenspeler klinkt zoveel mooier en gedetailleerder dan een cd speler, maar nog nooit hebben volgens mij die personen een platenspeler vergeleken met een echt goed gerestylde cd speler . Spread the word. Wat een bekeerzucht. Ook s0000884 kent gezonde zelfspot (of lees ik het verkeerd?) Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Ja ja... laat dan die Arcam cd62 eens grondig restylen door bv Bas. Daarna wil ik je nog wel eens weer horen. Het is steeds maar weer; een platenspeler klinkt zoveel mooier en gedetailleerder dan een cd speler, maar nog nooit hebben volgens mij die personen een platenspeler vergeleken met een echt goed gerestylde cd speler . Spread the word. Wat een bekeerzucht. Ook s0000884 kent gezonde zelfspot (of lees ik het verkeerd?) Groet, azh Ik krijg regelmatig het verwijt mensen tot breem-aanhang te willen bekeren. Uiteraard neem ik mijzelf niet zo serieus als het bij sommigen overkomt. Electronica-leer en goed onderbouwde theorie neem ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Beste Mensen, Volgens mij is het allemaal heel gemakkelijk. Indien iemand er genoeg geld voor over heeft koopt deze een sportwagen en een limosine. Ik denk dat we dit door kunnen trekken naar audio, want indien iemand er genoeg geld voor over heeft dan koop je gewoon een Cdspeler en een Platenspeler, want het is tenslotte onze hobby nietwaar ? Waarom vergelijken ? Er zit gewoon verschil in. ( het laatste is een punt) Dat er (heel) veel mensen zijn die het geluid van een platenspeler mooier vinden dan van een platenspeler , dat mag toch , of niet ? Ook is het wetenschappelijk bewezen dat de gemiddelde audioliefhebber zo'n 40 plaatjes draait of dat nu LP's of Cd's zijn dat maakt niet uit en of er 400 in de kast staan of niet ook dat maakt niet uit. Wat voor mij wel uitmaakt , dat ikzelf een LP mooier vindt klinken dan een Cd mits het een goede opname is , maar hetzelfde geldt ook voor Cd. Natuurlijk zijn er slechte persingen en natuurlijk zijn er slechte platenspelers , maar er zijn ook slechte Cd spelers. Natuurlijk zijn er slecht ingestelde platenspelers die daardoor veel slechter klinken dan dat noodzakelijk is, maar indien dez goede platenspelers goed worden ingesteld dan klinken ze wel goed. Vervorming ? tja. Een stuk hout (dun) met daar wat snaren over kun je laten resoneren, deze vervorming vinden wij mooi , nou ja dat mag toch. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts