monitor Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 hallo ik dacht eerst een rel sub aan te schaffen, welke weet ik nog niet, want we hebben een grote kamer, dus dat zal uitproberen worden. al spittend op internet kom ik ook nog een andere sub tegen, voor mij onbekend. het gaat om het merk SVS. heeft iemand hier ervaringen mee? ben nieuwsgierig geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 kijk eens op www.htforum.nl, daar kunnen ze je alles over subwoofers vertellen SVS, Velodyne en Rel , maar ook het britse BK Electronics met de Monolith is een prima subwoofer deze laatste draai ik zelf mee, zie afbeelding naast mijn naam de sub heeft 300 watt mosfet subamp, 12 inch woofer en een 95 liter downfiring basreflexkast BK electronics bouwde tot een paar jaar terug alle subs voor Rel en MJ Acoustics, de versterkers en de kasten wel te verstaan, en dat alles voor 738 euro inclusief shipping van dit 42 kg monster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 29 december 2006 Report Share Posted 29 december 2006 Mij viel het niet mee, een subwoofer. Ik heb een kleine 2 jaar geleden een nieuwe Rel Stadium III gekocht, maar was er nooit tevreden over. Of je hoorde hem niet of de bas was weer te overheersend. Aan mijn kamer kan het niet liggen, die is 10 bij 8 meter. Daar hebben lage tonen "de ruimte". Mijn ervaring is dat het buitengewoon lastig integreren was met mijn toenmalige Avalon Arcus speakers. Na de aanschaf van grote Usher CP-8872's heb ik de Rel eruit gegooid. Ik heb hem nog geen dag gemist! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 ik denk dat dit per ruimte verschillend is en per set, ik gebruik nu voor stereo een rel stadium II die is beperkter in afstelling dan de stadium III, maar onder een paar scanspeak ultimos gaat dit prima de de ultimo is een barreflexsysteem van 40 liter welke richting de 35 hz gaat de rel staat nu via de neutrik kabel high level aangesloten direct op de eindversterker en krijgt hetzelfde signaal als de ultimos, geheel zoals Rel dit bedoeld heeft, de abc regelaars staan op 28 hz en de sub staat subtiel bijgeregeld, gevolg sub uit en je mist een stukje warmte en diepte in het laag nu ga ik voor een set op zolder, 5 x 5, 5 m een tweetal subs bouwen die alles onder de 80-90 hz moeten weergeven, voordeeel is wel dat de subs onder de aurum cantus monitors komen en op 80/90 hz worden afgefilterd via een Thommessen subway X, voordeel is dat er voor het linker en het rechter kanaal een monosub wordt gebruikt, de woofers die ik ga gebruiken worden vermoedelijk in een gesloten kast van rond de 30 liter ingebouwd en de seas L26 is een goede kandidaat hiervoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 Neem in ieder geval geen MJ acoustics, kijk maar eens op mijn blog waarom niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 december 2006 Report Share Posted 31 december 2006 Neem in ieder geval geen MJ acoustics, kijk maar eens op mijn blog waarom niet. Zo is er altijd wel iemand te vinden die een slechte ervaring heeft bij elk merk die er te krijgen is, als we daar allemaal op af moeten gaan zouden we helemaal niets meer moeten kopen. MJ Acoustics maakt best wel goede subs, alleen pech dat jij slechte ervaringen hebt. Daar staan vast honderden mensen met positieve ervaringen tegenover, anders hadden we vast veel meer slechte dingen erover gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 31 december 2006 Report Share Posted 31 december 2006 ik heb zelf een MJ Acoustic Reference 1 MK II staan en die is ontworpen en gebouwd door dezelfde persoon die ook de rel strata III heeft ontworpen, een engels bedrijfje, nu zijn zowel Rel als MJ daar weg en worden de subs in China gebouwd, dus voor Rel geen Vifa en Volt woofers meer, maar woofers van onbekende komaf, hoeft niet slecht te zijn maar toch de MJ sub die ik heb maakt gebruik van een Alcone ac10he woofer die made in china is maar wel van goede kwaliteit, ik denk dat je gewoon een MJ sub hebt gehad die op maandag is gemaakt, blauwe maandag dus dat met die remote is helemaal een vreemd verhaal, ik had vroeger een cd speler waar ik het volume harder en zachter kon zetten, alees reageerde erop, philips tv, rotel voorversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 januari 2007 Report Share Posted 1 januari 2007 Neem in ieder geval geen MJ acoustics, kijk maar eens op mijn blog waarom niet. Zo is er altijd wel iemand te vinden die een slechte ervaring heeft bij elk merk die er te krijgen is, als we daar allemaal op af moeten gaan zouden we helemaal niets meer moeten kopen. MJ Acoustics maakt best wel goede subs, alleen pech dat jij slechte ervaringen hebt. Daar staan vast honderden mensen met positieve ervaringen tegenover, anders hadden we vast veel meer slechte dingen erover gehoord. Dus een sub. die op alle a.b.'s van de wereld reageerd is normaal? Die van mijn liep daardoor van de freqentie. Je zal toch per ongeluk je volume op max. zetten. de fabriek weet dat maar hoort weinig klachten, gaat er in de toekomst weer naar kijken. Ik heb 4x nieuwe electronica/komplete sub gehad, heb nu de Ref one mk3, doet hetzelfde, plus wat nieuwe kinderziektes, is inmiddels bijna 2 maanden weg, omdat er weer niets aan de hand is? Februari ben ik al 2 jaar bezig met MJ en Stoet, Stoet komt mij best tegemoet importeur en MJ niet. eerste klacht na 2 dagen en nu is het nogsteeds shit, omdat het geheel zich per email heeft afgespeeld krijg ik dus geen geld terug. Mijn advies blijft staan,pas op voor MJ, zeg niet dat je niet bent gewaarschuuwd, totaal 5x is geen toeval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 1 januari 2007 Report Share Posted 1 januari 2007 ...Februari ben ik al 2 jaar bezig met MJ en Stoet, Stoet komt mij best tegemoet importeur en MJ niet. ... omdat het geheel zich per email heeft afgespeeld krijg ik dus geen geld terug. Mijn advies blijft staan,pas op voor MJ, zeg niet dat je niet bent gewaarschuuwd, En pas dus ook op voor Stoet. Zij hebben jou blijkbaar al bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden en nog steeds niet voor een passende oplossing gezorgd. Jouw leverancier behoort jou service te verlenen, niet de importeur of de fabrikant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 ... Februari ben ik al 2 jaar bezig met MJ en Stoet, Stoet komt mij best tegemoet importeur en MJ niet. ... omdat het geheel zich per email heeft afgespeeld krijg ik dus geen geld terug. Mijn advies blijft staan,pas op voor MJ, zeg niet dat je niet bent gewaarschuuwd, En pas dus ook op voor Stoet. Zij hebben jou blijkbaar al bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden en nog steeds niet voor een passende oplossing gezorgd. Jouw leverancier behoort jou service te verlenen, niet de importeur of de fabrikant. Precies! Koop dus nooit iets bij Stoet want die lost je problemen niet op. Okay, onzin natuurlijk, maar het klinkt net zo onredelijk als dat je zegt: koop nooit een MJ want ik heb een apparaat wat ik maar niet goed krijg. Er zijn ondertussen duizenden mensen met MJ, als iedereen (of zelfs maar een klein deel) ditzelfde probleem hadden dan waren er vast meer horrorverhalen op de diverse forums geweest. Zoals jij dit probleem met je MJ hebt, is er ook wel iemand te vinden met een ernstig probleem bij zijn REL, Velodyne of noem maar op. Als we allemaal hun raad (koop nooit iets van dit merk) moeten opvolgen krijgen we nooit enige spullen in huis natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 je kan die remote en sensor ook los kopen van MJ Acoustics http://cgi.ebay.co.uk/MJ-acoustics-neutrik...1QQcmdZViewItem Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 ... Februari ben ik al 2 jaar bezig met MJ en Stoet, Stoet komt mij best tegemoet importeur en MJ niet. ... omdat het geheel zich per email heeft afgespeeld krijg ik dus geen geld terug. Mijn advies blijft staan,pas op voor MJ, zeg niet dat je niet bent gewaarschuuwd, En pas dus ook op voor Stoet. Zij hebben jou blijkbaar al bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden en nog steeds niet voor een passende oplossing gezorgd. Jouw leverancier behoort jou service te verlenen, niet de importeur of de fabrikant. Ik moet lief praten over Stoet, ben nu nog afhankelijk van hen, verder zeg ik niets. De wet zegt dat een leverancier normaal de tijd moet hebben om een klacht te verhelpen. Ik ga normaal altijd met mijn defecte aparatuur direct naar de winkel, ik ga ze niet gelijk een aangetekende sturen, had ik dat wel gedaan had ik wettenlijk allang mijn geld terug gehad. je kan die remote en sensor ook los kopen van MJ Acoustics http://cgi.ebay.co.uk/MJ-acoustics-neutrik...1QQcmdZViewItem Je snapt het echt nog niet he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 Voor rond 3300 euro koop je een Velodyne DD15. http://www.velodyne.com/velodyne/products/...mp;sid=628s800f http://www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne/ http://www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne/prijslijst05.pdf http://www.positive-feedback.com/Issue16/velodyne.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 de remote werkt toch niet optimaal, is 14 GBP owel 21 euro een koopje Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 de remote werkt toch niet optimaal, is 14 GBP owel 21 euro een koopje Rook je erg veel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 nee hoor maar lijkt me een goede oplossing trek dat remote geval eruit, berg je remote op en je hebt een prachtige subwoofer of wil je iedere keer de sub anders instellen harder en zachter zetten doe je immers via de volume regelaar van je amp ik ben het gewoon er niet mee eens, MJ maakt prima subwoofers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts