m44 Posted 10 januari 2007 Author Report Share Posted 10 januari 2007 dat zal zeker lekker klinken. heb de tlx 6 gehad (lang geleden) dat was een heel leuke speaker en behoorlijk groot geluidsbeeld, die tlx 10 zal zeker in staat zijn je de kamer uit te blazen maar ik vond de tlx lijn ook met subtiele muziek goed uit de verf komen. de pm 7000 ken ikm een beetje en wat ik me herriner erg degelijke versterker. luister je dan ook veel stevige muziek? ik vind de marantz jbl combi perfect om rock dynamisch , fel en toch zonder oorpijn weer te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Hij vertelde dat het bij bi-ampen niet per se om power ging maar meer om de controle.Misschien dat ik dit nog een keer ga proberen om te horen wat voor verschil het maakt. Waar heb jij je speaker nu op aangesloten als ik vagen mag? Het lijkt me dat de controle van twee losse vergelijkbare versterkers met bi-ampen op een luidspreker met passief filter niet beter of slechter is dan de controle van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 januari 2007 Author Report Share Posted 10 januari 2007 ik heb altijd begrepen dat dempingsfactor een niets zeggend gegeven is omdat er teveel maars aan vast kleven. Lang geleden voor mij hoor ooit een artikel hierover gelezen van Menno spijker en john van der sluis. A&T. Correct me if im wrong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Of de dempingsfactor een grote of kleine rol speelt is ook erg afhankelijk van het type luidspreker dat je aan de versterker hangt. Het ene luidsprekertype is sterker afhankelijk van de 'remkracht' van de versterker dan een ander type dat bijvoorbeeld de remkracht van de ophanging of een gesloten luchtvolume achter het membraan gebruikt. Een versterker met lage demping en een makkelijk zwabberende luidspreker zal hoogst waarschijnlijk tot een wollige 'warme' laagweergave leiden, in sommige kringen vinden ze dat misschien lekker klinken, maar persoonlijk ben ik er niet zo'n liefhebber van. Bij een strak opgehangen gesloten systeem zal een lage dempingsfactor een minder grote rol spelen. Een onzinnig hoge dempingsfactor is trouwens ook onzinnig, zeker als het op een manier wordt verkregen die de klank van de versterker geen goed doet. Het lijkt me trouwens ook niet het belangrijkste criterium waar ik een versterker op zou beoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 dat zal zeker lekker klinken. heb de tlx 6 gehad (lang geleden) dat was een heel leuke speaker en behoorlijk groot geluidsbeeld, die tlx 10 zal zeker in staat zijn je de kamer uit te blazen maar ik vond de tlx lijn ook met subtiele muziek goed uit de verf komen. de pm 7000 ken ikm een beetje en wat ik me herriner erg degelijke versterker.luister je dan ook veel stevige muziek? ik vind de marantz jbl combi perfect om rock dynamisch , fel en toch zonder oorpijn weer te geven. Check de muziektopics maar eens. Inderdaad, ik draai wel veel 'stevige' muziek. Maar af en toe ook wel rustige hoor. Deze week 2 cd's van Damien Rice gedownload. Ook best leuk, vooral ter afwisseling... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 januari 2007 Author Report Share Posted 11 januari 2007 Of de dempingsfactor een grote of kleine rol speelt is ook erg afhankelijk van het type luidspreker dat je aan de versterker hangt. Het ene luidsprekertype is sterker afhankelijk van de 'remkracht' van de versterker dan een ander type dat bijvoorbeeld de remkracht van de ophanging of een gesloten luchtvolume achter het membraan gebruikt. Een versterker met lage demping en een makkelijk zwabberende luidspreker zal hoogst waarschijnlijk tot een wollige 'warme' laagweergave leiden, in sommige kringen vinden ze dat misschien lekker klinken, maar persoonlijk ben ik er niet zo'n liefhebber van. Bij een strak opgehangen gesloten systeem zal een lage dempingsfactor een minder grote rol spelen. Een onzinnig hoge dempingsfactor is trouwens ook onzinnig, zeker als het op een manier wordt verkregen die de klank van de versterker geen goed doet. Het lijkt me trouwens ook niet het belangrijkste criterium waar ik een versterker op zou beoordelen. ja bedankt het wqs idd de extreem hoge dempingfactor die de zaak geen goed deed maar waar wel naar gestreefd werd een aantal jaren terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 het probleem is echter dat ik deze speakers nog nooit in "levende"lijve van achteren bekeken heb. De manual vind ik niet overduidelijk. de man belde mij net en zegt geen batterij klepje te zien. Dan moet je de hele terminal losschroeven zegt ie. En dan mischien.Dus is dat zo? of zit er echt overduidelijk een klepje. iemand foto's van de achterkant mischien. ... Er staat toch duidelijk dat je de 2 bovenste schroeven (of boutjes) moet losmaken (figuur 4). Kennelijk zit er een los klepje voor die de batterij bedekt. Waarschijnlijk lijkt het alsof het uit 1 geheel bestaat (zie figuur 6 van de manual). Vette speakers overigens. Moet goed klinken bij rock en pop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2007 Author Report Share Posted 28 januari 2007 vooral rock klinkt geweldig maar het zijn echte allesvreters. heerlijke speaker. Manual was idd duidelijk. klepje zit er gewoon. Ik zag het in een oogopslag maar de man waar ik ze van kocht had dit echter nooit gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts