Jump to content

voor eind combi met erg goede prijs/kwaliteit verhouding? es of rotel?

kww
 Share

Recommended Posts

ik ben voor het setje bij de pc op zoek naar een voor eind en een goede cd speler.

hiervoor heb ik niet het gehele budget als de gewone set dus was ik op zoek naar een goede

prijs kwaliteit verhouding.

na dit forum wat doorgespit te hebben las ik vaak goede berichten over de sony es serie en de 3 cijferige

rotel serie,s.

qua luidsprekers komen er waarschijnlijk tannoy definition/chario/dynaudio/b&w cdm op te spelen.

omdat ik de optie open wil houden voor het biampen wil ik dus een voor eind combinatie.

maar wat zijn nu de aanraders gebruikt die hieraan voldoen?

als prijsklasse laten we eens een 3a 400 euro zeggen voor de eind, een 2a 300 voor de voor en de

cd speler iets van 500?

minder mag altijd, meer alleen als het een serieuze verbetering is.

hetgeen ik beluisterd heb tot nu toe is denon, marantz, en de wat meer commerciele spul.

hierbij ben ik geen liefhebber van marantz (meerdere beluisterd)

btw gewoon 2 kanaals gebruik.

kun je wat meer uitleg geven over de diverse cd spelers en voor eind versterkers van rotel?

of een link met wat meer uitleg?

Alleen voor stereo neem ik aan?

als je voor nieuw gaat dan heeft Rotel eigenlijk in cd-spelers niet echt veel keus. De RCD-02/o6 en de RCD-1072. Er zullen volgend jaar ongetwijfeld wat meer modellen bijkomen. Oudere spelers zijn er wel veel te koop op marktplaats. De 955/965/991/951/971 enz. google maar wat!

Qua versterkers is er nieuw wel veel keus.

geintegreerd:

RA01/02/04/04/06/1062/1070

Allemaal stuk voor stuk topvesterkers met een aantrekkelijke prijs van ca. 450 tot 1300 euro dacht ik.

losse voor

RC-06/1070/1090 tot 1499 euro voor de 1090

losse eindbak:

RB-06/1050/1070/1080/1090/1091/1092 tot ca. 3500 euro

www.rotel.com

Typische kenmerk rotel versterkers:

zeer stabiel (geen problemen met laag ohmige speakers), helder, transparant, zeer gedetailleerd en geen scherpte.

Robin

Dat is wel een gevaarlijke 'aanname'. Er zijn ongeveer net zoveel 'op gevoel' gebaseerde aannames dan dat er mensen zijn. De 1 zegt dat de bron het belangrijkst is, de ander gaat voor een dure versterker, dan zijn er nog mensen met kabels die evenveel hebben gekost als de apparatuur..

Dat kan en mag allemaal, maar de kans dat zo'n aanname klopt is, gezien de hoeveelheid verschillende aannamees, erg klein. Ik denk dat je kan aantonen dat een CD speler zeer eenvoudig 'goed' te maken is. Een paar tientjes aan onderdelen en een schijfje wordt goed uitgelezen en goed naar analoog omgezet.. Speakers, versterker en natuurlijk akoestiek zijn allemaal lastiger om goed te krijgen..

maar onze phono-sectie kostte zo'n 2.500 euro terwijl de (tijdelijke) cd-speler momenteel voor 139 euro in de schappen ligt...

Geen eerlijk vergelijk, maar wel weer duidelijk,

Het is inderdaad duidelijk. De prijs bepaalt de geluidskwaliteit, het gezond verstand niet.

Als je de prijzen erbij wilt betrekken dan kun je beredeneren dat de allergoedkoopste draagbare mp3 speler van 20 euro *veel* beter presteert dan de allerduurste platenspeler van weet ik hoeveel tienduizend euro. Dan zou je inderdaad kunnen stellen dat inderdaad de prijs de geluidskwaliteit bepaalt; maar dan hoe duurder hoe slechter.

Dat je vervorming van een platenspeler blijkbaar mooi vindt staat hier los van.

maar onze phono-sectie kostte zo'n 2.500 euro terwijl de (tijdelijke) cd-speler momenteel voor 139 euro in de schappen ligt...Geen eerlijk vergelijk, maar wel weer duidelijk,

Het is inderdaad duidelijk. De prijs bepaalt de geluidskwaliteit, het gezond verstand niet.

Niet helemaal correct, die opmerking.

Mijn vrouw, die opmerkte dat LP beter klonk dan CD, had geen notie van de prijzen van de apparatuur.

;)

maar onze phono-sectie kostte zo'n 2.500 euro terwijl de (tijdelijke) cd-speler momenteel voor 139 euro in de schappen ligt...Geen eerlijk vergelijk, maar wel weer duidelijk,

Niet helemaal correct, die opmerking.

Mijn vrouw, die opmerkte dat LP beter klonk dan CD, had geen notie van de prijzen van de apparatuur.

;)

Mijn punt was dat je de prijzen er zo snel bij betrekt. Oorzaken zijn te vinden in smaak (voorkeur voor LP vervorming), kwaliteit / aard van opname enz. Er wordt m.i. veel te snel naar "CD speler goedkoop ==> daar zal het vast door komen" gegrepen.

maar onze phono-sectie kostte zo'n 2.500 euro terwijl de (tijdelijke) cd-speler momenteel voor 139 euro in de schappen ligt...

Geen eerlijk vergelijk, maar wel weer duidelijk,

Als je de prijzen erbij wilt betrekken dan kun je beredeneren dat de allergoedkoopste draagbare mp3 speler van 20 euro *veel* beter presteert dan de allerduurste platenspeler van weet ik hoeveel tienduizend euro. Dan zou je inderdaad kunnen stellen dat inderdaad de prijs de geluidskwaliteit bepaalt; maar dan hoe duurder hoe slechter.

Dat je vervorming van een platenspeler blijkbaar mooi vindt staat hier los van.

oh daar komt mister digitaal weer om de hoek kijken ;)

robin

volgens mij zijn dit geen aanbevelingen maar persoonlijke kwestie,s

ik zou het op prijs stellen als jullie dit soort dingen via mail/msn/pm op willen lossen en dit topic

willen gebruiken om on topic te blijven.

thanx