Headshell Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 . In welke topic hadden we het over de T. 1200 met zijn geometrie? Zonet vond ik er dit over: http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/messages/511649.html . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Op aca.gr vond ik een vervolg op deze discussie. Dekkersj gaat er daar misschien mee verder?... Hier vond ik de reden waarom ik vind dat de grafiek zou moeten worden omgezet naar gewogen fouthoek: http://www.airtangent.net/fplaybackpivoted_3.html Ik heb het daar ook weer naar voren gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Op aca.gr vond ik een vervolg op deze discussie. Jacco gaat er daar misschien mee verder?... Hier vond ik de reden waarom ik vind dat de grafiek zou moeten worden omgezet naar gewogen fouthoek: http://www.airtangent.net/fplaybackpivoted_3.html Ik heb het daar ook weer naar voren gebracht. Oh, ben jij dat. Geeft niet, is gezellig. Ik dacht ik de enige Nederlander op dat forum was...Als ik wat meer tijd heb, zal ik er nog eens wat wijze woorden proberen neer te schrijven. Ik blijf het een interessant onderwerp vinden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Op aca.gr vond ik een vervolg op deze discussie. Jacco gaat er daar misschien mee verder?... Hier vond ik de reden waarom ik vind dat de grafiek zou moeten worden omgezet naar gewogen fouthoek: http://www.airtangent.net/fplaybackpivoted_3.html Ik heb het daar ook weer naar voren gebracht. Oh, ben jij dat. Geeft niet, is gezellig. Ik dacht ik de enige Nederlander op dat forum was...Als ik wat meer tijd heb, zal ik er nog eens wat wijze woorden proberen neer te schrijven. Ik blijf het een interessant onderwerp vinden. Groet, Jacco Daar is niks mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R-Know Posted 16 december 2006 Report Share Posted 16 december 2006 Hai allemaal, Volgens mij hebben we hierover nog geen ervaringen uitgewisseld. Ik heb een VPI platenwasmachine, een Mobile Fidelity Geo disc, een Shure naaldkrachtweger, een Clearaudio waterpasje, Last naaldreiniger en een koolstof borsteltje. (Wat je niet allemaal nodig hebt in het analoge domein!) Zo'n koolstofborsteltje werkt wel bij het opvegen van kleine stofdeeltjes maar het eraf halen is minder makkelijk. Nu zag ik op internet een Nagaoko roller. Stof plakt daara vast zegt men. Heeft iemand er ervaring mee? Mis ik overigens nog nuttige (en in ieder geval leuke) acessoires (5 december komt eraan). Analoge groet, Hallo Carl, Ik heb ervaring met de roller, stel je er niet te veel van voor. Werkt redelijk maar is zeker niet zaligmakend. Laat ook nog veel stof zitten, moet vaak worden afgespoeld omdat het anders je platen opnieuw bevlekt. Succes, Arno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 december 2006 Report Share Posted 16 december 2006 2003[/b], 11:59:00'] Hallo Carl, Ik heb ervaring met de roller, stel je er niet te veel van voor. Werkt redelijk maar is zeker niet zaligmakend. Laat ook nog veel stof zitten, moet vaak worden afgespoeld omdat het anders je platen opnieuw bevlekt. Succes, Arno Jij was even diep aan het graven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2006 Author Report Share Posted 16 december 2006 Toch een heel leuk topic voor mensen die al veel hebben op dit gebied. Bedankt R - know ! Overigens heb ik diverse scroboscopen erbij van Telefunken, Dual en Lenco. De last cleaner en treatment was ik vorige keer nog vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 december 2006 Author Report Share Posted 17 december 2006 Voor de echte freak onmisbaar. Mijn zus heeft laatst lang op intensive care gelegen en de foto doet me daar aan herinneren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 - het is geen nieuwe LP maar een reissue; de kwaliteit van heruitgaven laat tegenwoordig nogal eens te wensen over. Oja, wat is ,en hoe ziet het origineel er uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 link ik zeg dat omdat het wordt vermeld onder reissues bij de producent. Een origineel ken ik echter ook niet maar wanneer de tracks zijn gemaakt wordt volgens mij nergens vermeld. Ik kan je zeggen dat het geen her-uitgave is. En wanneer je de korte intro even leest dan pik je dat er ook wel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 vanaf 18 december is er bij de Lidl een loupe met verlichting te koop voor ik meen net onder de Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 volgens mij heb je alleen een speler nodig en platen, een LP borstel en iets om de naald schoon te maken? Of vergis ik mij dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 volgens mij heb je alleen een speler nodig en platen, een LP borstel en iets om de naald schoon te maken? Of vergis ik mij dan? Echt wel, enig instrumentarium om de speler af te regelen lijkt me onontbeerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 volgens mij heb je alleen een speler nodig en platen, een LP borstel en iets om de naald schoon te maken? Of vergis ik mij dan? Echt wel, enig instrumentarium om de speler af te regelen lijkt me onontbeerlijk een pick-up (element) bedoel je? dat is beschoude ik even al onderdeel van de speler. Een verterker en weergevers spreken ook voor zich. Ik vind het ook leuk om platen te draaien maar wat ik af en toe niet begrijp is het hele gedoe er omheen. Als je een speler koopt in een winkel met element is het toch af? waarom dan die die dingen er om heen? met test LP's? weegschaaltjes etc etc? het hoort toch gewoon winkel af geod te zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 Ik vind het ook leuk om platen te draaien maar wat ik af en toe niet begrijp is het hele gedoe er omheen. Als je een speler koopt in een winkel met element is het toch af? waarom dan die die dingen er om heen? met test LP's? weegschaaltjes etc etc? het hoort toch gewoon winkel af geod te zijn? Iemand die naar muziek wil luisteren heeft genoeg aan een alles in 1 setje. Iemand die meer wil wordt audioot. Iemand die plaatjes wil draaien koopt een Chinese platendraaier. Imand die meer wil gaat voor een TR Fat Bob ozi............. en ja dan begint het gezanik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 volgens mij heb je alleen een speler nodig en platen, een LP borstel en iets om de naald schoon te maken? Of vergis ik mij dan? Echt wel, enig instrumentarium om de speler af te regelen lijkt me onontbeerlijk een pick-up (element) bedoel je? dat is beschoude ik even al onderdeel van de speler. Een verterker en weergevers spreken ook voor zich. Ik vind het ook leuk om platen te draaien maar wat ik af en toe niet begrijp is het hele gedoe er omheen. Als je een speler koopt in een winkel met element is het toch af? waarom dan die die dingen er om heen? met test LP's? weegschaaltjes etc etc? het hoort toch gewoon winkel af goed te zijn? Het element lijkt mij inderdaad een onderdeel van de speler, instellen van een platenspeler is niet iets dat voor eeuwig goed is/blijft als het eenmalig is gedaan in de winkel. Gezien alles min of meer mechanisch, middels gewichten, schuifjes en veertjes wordt ingeregeld kun je er niet vanuit gaan dat verplaatsing en transport geen invloed zullen hebben. Afregelen lijkt mij het best plaats te vinden op de speelplek en kan een belangrijk deel zijn van het plezier dat het draaien van platen je kan brengen. In elk geval is een belangrijk verschil tussen platen - en cd spelers dat in het eerste geval de gebruiker meer zelfwerkzaamheid aan de dag zal moeten leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 december 2006 Report Share Posted 17 december 2006 Zelf vind ik palten spelen leuk. Maar aan een platen speler zitten freubelen vind ik maar niks. Het ding moet gewoon zijn werk doen. Gebeurd dat niet ga ik naar iemand die er WEL verstand van heeft. Maar daarom heb ik ook een Rega als ik ooit meer geld komt er een VPI ook een lekker makkelijk ding. Als het goed is komt de verkoper hem dan bij mij afstellen. Maar dat gaat nog vele jaren duren die dingen zijn onbetaalbaar. Net als een phono pre, moet ook maar 4 functies hebben, aan/ uit en MM/MC. Bijde zijn nog optioneel ook. Sommige pre's kan je niet uit zetten en als je zeker weet dat je MM of MC gaat spelen of die functie er ook niet op te zitten. Als het meer functies heeft is de kans bij alleen maar groter dat het niet klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 december 2006 Author Report Share Posted 17 december 2006 Ik heb voor de winter mijn naaldkracht bijgesteld dit weekend. Dan is zo'n Shure weegschaal onontbeerlijk. Bij een unipivot moet je dan de azimuth weer controleren en die was kennelijk ook iets versteld. Dat hoorde ik met behulp van een testplaat. Voor alle zekerheid de draaisnelheid gecontroleerd en die was O.K. Dan heb je wel een stroboscoop schijf nodig (twee om zeker te zijn). Tegelijk een paar "nieuwe" platen gewassen en die gingen in de VPI (en klonken deze keer voor geen kant). Vervolgens weer een paar platen opgezet en dat betekende dat ik soms een koolstofborsteltje nodig heb voor de paar stofjes die erop liggen. De naald krijgt bij het spelen ook af en toe een behandeling en dat gebeurt met de Last stylus cleaner en stylus treatment. Om te controleren of de naald schoon is heb je weer een vergrootglas nodig. Je gelooft het of niet maar ik heb tegelijk maar mijn buizen gebiased en daar heb ik weer een schroevendraaier voor nodig. Mijn dochter was op bezoek en met haar computer op schoot heb ik heerlijk naar muziek geluisterd en nog wat platen opgezocht. Wie kent Green Onions van Booker T (Sundazed label). Ik ken de muziek van een demonstratie CD van Elipson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 december 2006 Report Share Posted 18 december 2006 Hoi Kraus, Bij het zien van dit plaatje kwam spontaan een zoete herinnering omhoog. Dat is een heel bekend draaitafeltje voor mij. Mijn zus had er ook zo'n 1 in de jaren 60 van de vorige eeuw. Op zo'n draaitafeltje heb ik mijn 1e single gedraaid,namelijk "Listen To Me'" van de The Hollies en was in het jaar 1968 en ik was net nog geen 10 jaar. Jeetje,komen nog meer herinneringen omhoog. Ik zal ze je besparen die andere herinneringen. Met groet, P/S Ga mijn zussie ff mailen voor het fotootje,zal ze ook vast leuk vinden,denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 december 2006 Author Report Share Posted 18 december 2006 Hai Freak, "Just one look" vind ik nu nog een van de mooiste nummers van de Hollies en volgens mij was het hun eerste hit. Overigens vond ik op de VAD die knapen met hun oude grammofoons de mooiste attractie. Ik heb overigens vandaag een nieuw accessoire toegevoegd. Bij het opruimen van mijn kantoor voor de vakantie vond ik een langwerpige plexiglas temperatuurmeter. Past mooi bij de grondplaat van mijn Oracle. Kan ik kijken of mijn element op de juiste temperatuur (23 graden) is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2006 Report Share Posted 19 december 2006 In mijn geval zijn het nieuwe eindtrafo's voor mijn monoblokken.. Ik heb ze er gisteren ingezet. Plaatje draaien wat er nog op lag: Wat een hoog!!! Te veel!! Dus vandaag maar even de arm wat hoger gezet: okee.. (ik had niet verwacht dat die UGT's zoveel verschil in het hoog zouden maken.. Het laag is trouwens ook verbeterd, maar dat had ik verwacht.. Die nieuwe trafo's zijn minstens twee keer zo groot..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 december 2006 Author Report Share Posted 19 december 2006 Neemt het hoog af als je de arm hoger zet? Ik dacht juist het omgedraaide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2007 Author Report Share Posted 22 januari 2007 Dit vind ik nu echt geweldig. Dat moet heden ten dage toch digitaal kunnen. Wie helpt me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 Dit vind ik nu echt geweldig. Dat moet heden ten dage toch digitaal kunnen. Wie helpt me? Newbee vraag: Wat is het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 volgens mij is het een klok om duivenringen te timen Er staat duidelijk op: "Pick-a-ring" Je legt de ring in het laatje en slaat dan: "ping" boven op die knop... met vriendelijke kwink; RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts