carl Posted 22 januari 2007 Author Report Share Posted 22 januari 2007 Zijn jullie nu van die intelligente vinyl liefhebbers of ligt het aan mij? Het is een apparaat dat telt hoe vaak er platen zijn afgespeeld. Als je het aantal keren dat een (!) plaat is afgespeeld, vermenigvuldigt met het aantal geschatte minuten dat een kant van een plaat globaal (!) speelt, weet je hoeveel uur je naald gespeeld heeft. Buitengewoon nuttig acessoire maar waarom hebben we dat tegenwoordig niet digitaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 Zijn jullie nu van die intelligente vinyl liefhebbers of ligt het aan mij? Het is een apparaat dat telt hoe vaak je een plaat afspeelt. Als je het aantal keren dat die plaat is afgespeeld, vermenigvuldigt met het aantal minuten dat een kant van een plaat speelt, weet je hoeveel uur je naald gespeeld heeft. Buitengewoon nuttig acessoire maar waarom hebben we dat tegenwoordig niet digitaal? Uuuehh.. (effe op kop krabbele) Nee, ik had echt geen flauw idee. Ik heb nog nooit van zo'n ding gehoord en ik loop al minstens 22 jaar mee in deze hobby. Goed, niet zo intelligent. Ik doe het ervoor. Kan erger. Je hoort vanalles beweren.... No hard feelings, hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2007 Author Report Share Posted 22 januari 2007 Ruud, de correctie vindt nu plaats. Overigens zag ik deze foto op het duitse AAA forum en ik had er ook nog nooit van gehoord. Toch wel leuk bedacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 Hai Freak, "Just one look" vind ik nu nog een van de mooiste nummers van de Hollies en volgens mij was het hun eerste hit. Overigens vond ik op de VAD die knapen met hun oude grammofoons de mooiste attractie. Ik heb overigens vandaag een nieuw accessoire toegevoegd. Bij het opruimen van mijn kantoor voor de vakantie vond ik een langwerpige plexiglas temperatuurmeter. Past mooi bij de grondplaat van mijn Oracle. Kan ik kijken of mijn element op de juiste temperatuur (23 graden) is. Hoi Carl, Ik zie het nu pas. Ik ken dat nummer niet denk ik of ik zou het moeten horen. Ik heb alleen 2 singles van ze, geen lp of cd. Die knapen op de VAD show zegt mij ook niets, daar ik op die dagen hier thuis mijn eigen show had met Sodejuu. Een thermometer moet toch altijd op een bepaalde hoogte op de koudste plek in de kamer hangen of ben ik abuis. groet, Zijn jullie nu van die intelligente vinyl liefhebbers of ligt het aan mij? Het is een apparaat dat telt hoe vaak er platen zijn afgespeeld. Als je het aantal keren dat een (!) plaat is afgespeeld, vermenigvuldigt met het aantal geschatte minuten dat een kant van een plaat globaal (!) speelt, weet je hoeveel uur je naald gespeeld heeft. Buitengewoon nuttig acessoire maar waarom hebben we dat tegenwoordig niet digitaal? Je kan het ook echt wel horen tegen de tijd dat je element/naald is versleten. Ik had er ook nog nooit van gehoord van zo'n teller. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 januari 2007 Author Report Share Posted 23 januari 2007 Het is natuurlijk maar een hebbedingetje Audiofreak, maar het zou wel een leuke zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2007 Author Report Share Posted 24 januari 2007 De knapen van de VAD met eigen leuke site http://www.grammofoon.com/frameset.htm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2007 Author Report Share Posted 5 oktober 2007 Leuk idee Kraus maar het plateau loopt bij mij concaaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Goed idee Kraus, ik heb ook nog wel wat geodriehoeken liggen van toen de kinderen nog kleiner waren... Geeft toch wel een duidelijker beeld dan het "schildersoog van de meester" mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 De gewone geo-driehoek is een uiterst handig hulpmiddel, 2 geodriehoeken zijn nog handiger en gemakkelijker te hanteren simpelweg de onderzijden haaks aan elkaar gelijmd zodat de driehoek makkelijk op het plateau blijft staan en aflezen ook wat eenvoudiger wordt. Handig voor het instellen VTA: Dat millimetertje omhoog / omlaag aan de achterzijde wordt zo eenvoudig controleerbaar; in dit geval zijn de hulplijnen op de arm wel heel erg pracktisch; een conische armbuis zonder lijnen blijft sowieso moeilijk in dit opzicht) of ook voor optische controle van het azimuth (in dat geval de driehoek w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2007 Author Report Share Posted 5 oktober 2007 jij geeft je wel erg gauw gewonnen, Carl. Je legt toch eerst een (oude) plaat op het plateau (of de Schon-schablone oid) en dan geodriehoek je lekker een eind weg. OK Kraus, ik ga op zoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Prima idee, inderdaad! Hulde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Hmmm, dat word wel twee nieuwe geodriehoeken aanschaffen, zo'n ding was het eerste slachtoffer van de 'middebare school-verveling'... Ik heb me een zooi van die dingen gesloopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 De prijs valt wel mee, €30,- Oef, daar koop je 50 geodriehoekjes voor .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2007 Author Report Share Posted 5 oktober 2007 Ook commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2007 Author Report Share Posted 6 oktober 2007 Komt zo'n topic op een forum als dit nou echt uit de verf, denk ik weleens... Iemand opent het topic met de bedoeling een soort complete lijst tot stand te brengen met de actueel gebruikte accessoires. misschien ook als naslagtekst voor beginners.... Headshell heeft gelijk. Misschien eens even op nieuw beginnen: - VPI 16.5 platenwasmachine (Last en l'art du son vloeistof) - Koolstof borsteltjes voor schoonmaken platen en tegenwoordig ook twee zeer mooie Mobile Fidelity borstels voor droog en nat (aanrader) - Last stylus cleaner en Last stylus treatment - Diverse naald borsteltjes (zacht en hard) - Vergrootglas voor inspectie naald en platen - Geodisc en Polaris protactor voor installeren element (en nog een paar papieren) - Speciale protactor voor Oracle ook met strobodisc - Speciale mal voor instellen subchasis Oracle (zeer simpel) - Speciale mal voor installeren element in Graham arm (nauwkeuriger dan protactor) - Strobodiscs van Lenco en Dual (oud en van metaal) - Shure naaldweger (elektronisch komt nog Kraus) - Geodriehoeken Hema (vanmiddag) - Diverse testplaten volgen nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 oktober 2007 Report Share Posted 6 oktober 2007 Hoi Carl, Als je moete hebt met het plaatsen van zo'n geodriehoekje op een concaaf plateau, haal dan bij de DHZ-zaak een stuk aluminium hoekprofiel om over het plateau te leggen. Het recht zetten adh van de lijn op het element is overigens een eerste richting. Daarna finetunen met de minimale overspraak methode (testplaat nofig). Dat komt overigens alleen kritisch bij eliptische naalden met een grote radius zoals bij de Ebony van Kraus. Bij normale eliptische en sferische naalden is het simpel recht zetten op zich al een hele verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2007 Author Report Share Posted 6 oktober 2007 Bedankt Pjotr. De opmerking van Kraus vond ik wel terecht gewoon een plaat erop en dan de geodriehoek. Mijn plateau is zo ontworpen dat het eindresultaat natuurlijk vlak is. Ik heb overigens een paar oude platen die er geweldig uitzien maar door waarschijnlijk een slechte naald voor geen kanten klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2007 Author Report Share Posted 6 oktober 2007 Die lijnen op de Hema zijn al weggesleten. voorzover ik kon overzien had ik de azimuth goed ingesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 oktober 2007 Report Share Posted 6 oktober 2007 leuk heb net met behulp van de geodriehoek mijn dual arm horizontaal gesteld i.v.m de juiste naalddrukbepaling van 1,5 gram Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 oktober 2007 Author Report Share Posted 10 oktober 2007 Ik denk dat die SF te veel filtert Audioferak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Had Clearaudio ook niet zo'n platendressboy? Je hoort er nooit meer wat van.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Nieuw van Furutech: de platenstrijkmachine, warmt op, strijkt recht en koelt af voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Ik vind het iets meer voor een winkel die dit als service aanbiedt. Eventueel tegen een " kleine" vergoeding. Ja idd, als het al werkt. Je moet wel erg veel kromme platen hebben om zovel geld uit geven aan zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Ik vind het iets meer voor een winkel die dit als service aanbiedt. Eventueel tegen een " kleine" vergoeding. Ja idd, als het al werkt. Je moet wel erg veel kromme platen hebben om zovel geld uit geven aan zoiets. Gelukkig heb ik geen kromme platen, alleen erg smerige. Maar goed die worden wel weer schoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 als het al werkt. Waarom zou `t niet werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts