carl Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Hai allemaal, Volgens mij hebben we hierover nog geen ervaringen uitgewisseld. Ik heb een VPI platenwasmachine, een Mobile Fidelity Geo disc, een Shure naaldkrachtweger, een Clearaudio waterpasje, Last naaldreiniger en een koolstof borsteltje. (Wat je niet allemaal nodig hebt in het analoge domein!) Zo'n koolstofborsteltje werkt wel bij het opvegen van kleine stofdeeltjes maar het eraf halen is minder makkelijk. Nu zag ik op internet een Nagaoko roller. Stof plakt daara vast zegt men. Heeft iemand er ervaring mee? Mis ik overigens nog nuttige (en in ieder geval leuke) acessoires (5 december komt eraan). Analoge groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Beste Carl, Die Nagaoko Roller ben ik nog niet tegengekomen, dus ik hou het nog even bij mijn koolstofborsteltje Volgens mij ben je verder redelijk compleet, op hooguit wat antistatische platenhoezen na. Je kunt je VPI platenwasmachine nog een stevige upgrade geven door de VPI vloeistof aan de kant te gooien en een Vinyl1 pakket te kopen bestaande uit: - 1 liter Vinyl1 reinigingsvloeistof - 100 ml Vinyl2 nabehandelingsvloeistof (zodat je minder vaak hoeft te reinigen) - 10 ml Naaldreinigings / smeringsvloeistof (verminderd naald en plaat slijtage) Scheeld echt duizendeneen met de orginele vloeistof ... echter het setje zet je wel even 250 euro terug bij je bank Groet, Coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Dag Carl, Ja, ik heb ook van alles en ook zo een rol maar dan wel van Pixal. ziehier een heel interessante site voor de linn lp12 eigenaars http://www.extremephono.com/ en http://www.extremephono.com/Stylus_Cleaner.htm groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 accessoires ik heb zo'n Nagoaka siliconen-roller, werkt wel, maar wekt wel weer enige statische lading op ... ik heb ook een panasonic platenstofzuiger, werkt ook maar half-half kheb verder vele borstel varianten, maar het blijft verplaatsen van stof ... een Nagoaka safety-raiser, een liftje welke de arm optilt aan het einde van de plaat: erg gewild op ebay .... een cristal-stabilizer nagaoka CL601-II, doorzichtige platenpuck met stroboskoop-ring en een stalen-bal waterpas functie. fraai ding, beste 13 euro ooit besteed ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Beste Krauss, Ik heb een zerostat gun en ik ben heel tevreden. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2003 Author Report Share Posted 1 november 2003 Hai Kraus, Ik denk dat je dat meeloopborsteltje hoort, dat kan ik me althans herinneren van de oude en onvolprezen Dust Bug. Hai CoenR, Ik heb ook een VPI 16.5. Wat zit er in dat vinyl 2 en wat doet het precies. Vinyl 1 zal wel een mixture van gedestilleerd water en een soort alcohol zijn. Ikzelf gebruik overigens Last, werkt uitstekend. Vanavond nog een oude Bowie mee gereinigd : ik wist niet wat ik hoorde (ik had de plaat afgeschreven). PS ik heb ook nog een platengewicht. Er staat Disk op. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2003 Author Report Share Posted 1 november 2003 Benieuwd naar je ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 ... Ik vind zelf een element met naald altijd een bijzonder nuttige accesoire. Iemand anders hier ook ervaringen mee?? Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 ...... met name als die kapotgaat. Even serieus, een element is geen acessoire maar een component en een van de belangrijkste in de keten. Een acesoire is een leuk extra'tje. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 november 2003 Report Share Posted 29 november 2003 Het verbaast me dat er geen test elpees genoemd worden, lijkt mij een absoluut noodzakelijk accesoire............................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 Het Transrotor borsteltje is volkomen geluidloos en met het meegeleverde aardedraadje werkt het zo goed dat ik af zie van de aanschaf van de milti zero antistatgun.Mag ook wel voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 De Canton had rechtsdraaiend eenhoornhaar of was het nu eekhoorn Also on display was the $700 NYL ultra-sonic record cleaner which can dry-clean multiple vinyl discs at once, limited merely by the width of its opening. If ultra-sonics are good enough for the family jewels, they should do dandy on moldy vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 november 2003 Author Report Share Posted 30 november 2003 Hai Duck, In het Duitse AA forum staat een threat over uktrasone cleaning. Groet,i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 Hai Duck, In het Duitse AA forum staat een threat over uktrasone cleaning. Groet,i Of DEZE. Daar kun je ook nog op bieden. plaatje is ook klikbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Hai allemaal, Volgens mij hebben we hierover nog geen ervaringen uitgewisseld. Ik heb een VPI platenwasmachine, een Mobile Fidelity Geo disc, een Shure naaldkrachtweger, een Clearaudio waterpasje, Last naaldreiniger en een koolstof borsteltje. (Wat je niet allemaal nodig hebt in het analoge domein!) Zo'n koolstofborsteltje werkt wel bij het opvegen van kleine stofdeeltjes maar het eraf halen is minder makkelijk. Nu zag ik op internet een Nagaoko roller. Stof plakt daara vast zegt men. Heeft iemand er ervaring mee? Mis ik overigens nog nuttige (en in ieder geval leuke) acessoires (5 december komt eraan). Analoge groet, Ik heb in een grijs verleden ook deze plakroller gebruikt en was tot volle tevredenheid over de werking hiervan. Het werken hiermee vereist enige handigheid. Zoek een oud draaitafel plateau en reinig hierop de platen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Komt zo'n topic op een forum als dit nou echt uit de verf, denk ik weleens... Iemand opent het topic met de bedoeling een soort complete lijst tot stand te brengen met de actueel gebruikte accessoires. misschien ook als naslagtekst voor beginners.... En als ik dit hier lees is de meerderheid van de vaste bezoekers te schijterig om voor de dag te komem met een lijstje van door hen gebruikte snuisterijen. Waarom? Gewoon te bang te worden uitgemaakt als roomser dan de paus of zoiets. Of als eentje die zo graag laat horen wat hij ervan weet. Inderdaad , een forum als dit herbergt een aantal irritante schreeuwers, die je proberen te jennen zogauw je je kop boven het zand uit steekt op theoretisch of interessant gebied. Hoewel door het grotere aantal forums van tegenwoordig sommige ettertjes weer elders zitten nu. Bijv op dat ene forum dat bijna niet loopt. Nee, wees een vent en zeg gewoon wat je belangrijk vindt. En laat de lui van de bier - ascona's dan maar komen. Kom gewoon resoluut met interssante theoretische meningen of wetenswaardige zaken die je op het web vindt. Het is jouw mening . Het is jouw kennis.. Kom ermee dus, vooral als iemand het vraagt, bijvoorbeeld een beginnende hobbyist. Goed, er vallen er direct drie over je heen. Maling. Jij zegt wat je zegt. Nou. Wat ik gebruik: Test- LP. HFNN. Dubbel-LP. Met heel belangrijk: protractor. Een zelfgebouwde naaldkrachtweger. Een Shure naaldkrachtweger Erato Testplaat -Jan Kool- Tabel uit Audio 1980 door pisha, etc over Bearwald- geometrie- overhang en offsethoeken Knosti reiniger voor LP Gedenatureerde alcohol voor naald Nagaoka - veger voor LP- velours Zelfbouw-puck een klomp massief alu van 0,5 kg Mat van ladebodembekleding Microscoop tot 450 x voor naaldtip en loep 9x - dacht ik, loep ook voor gebruik van protractor Oja, nog een klein waterpasje van Skandia. Een hele bende opgespaarde schroefjes en moertjes voor elemnet en voor T4P. Een hele rits japens model headshells. Een bende goedkope en een paar wat betere interlinks, de betere zeker in de huiskamerset. Goeie verlichting, zeker in de werkplaats annex platenspelerruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik heb ook nog zo'n stroboschijf maar dan van Lenco! er is zelfs nog een platendraaier bij een L 75 bedoel ik! Gisteren gebruikte ik eerst de Shure naaldweger, dan de Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Hallo allemaal, Ik heb nog wel een mal (digitaal beschikbaar) om de naald op de arm onder een goede hoek te zetten. Hoe heet zo een ding ook alweer? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Hallo allemaal, Ik heb nog wel een mal (digitaal beschikbaar) om de naald op de arm onder een goede hoek te zetten. Hoe heet zo een ding ook alweer? Groet, Jacco Protractor. Instelmal voor geometrische fouthoek. Nederlands hoort nou eenmaal drie keer zo lang te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Inderdaad , een forum als dit herbergt een aantal irritante schreeuwers, die je proberen te jennen zogauw je je kop boven het zand uit steekt op theoretisch of interessant gebied. Headshell, Durf jij ook namen te noemen? Anders ben je zelf ook slechts een schreeuwer. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Hallo allemaal, Ik heb nog wel een mal (digitaal beschikbaar) om de naald op de arm onder een goede hoek te zetten. Hoe heet zo een ding ook alweer? Groet, Jacco Protractor. Instelmal voor geometrische fouthoek. Nederlands hoort nou eenmaal drie keer zo lang te zijn. Juist ja, protractor. Op aanwijzingen van Audio & Techniek gemaakt, destijds. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Hallo allemaal, Ik heb nog wel een mal (digitaal beschikbaar) om de naald op de arm onder een goede hoek te zetten. Hoe heet zo een ding ook alweer? Groet, Jacco Protractor. Instelmal voor geometrische fouthoek. Nederlands hoort nou eenmaal drie keer zo lang te zijn. Juist ja, protractor. Op aanwijzingen van Audio & Techniek gemaakt, destijds. Groet, Jacco Nuttig ding. Een van die simpele dingen waar je ontzettend profijt van kunt hebben. Eigenlijk zou ik een spiegeltje moeten vinden om het azymuth goed in te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Hallo allemaal, Ik heb nog wel een mal (digitaal beschikbaar) om de naald op de arm onder een goede hoek te zetten. Hoe heet zo een ding ook alweer? Groet, Jacco Protractor. Instelmal voor geometrische fouthoek. Nederlands hoort nou eenmaal drie keer zo lang te zijn. Juist ja, protractor. Op aanwijzingen van Audio & Techniek gemaakt, destijds. Groet, Jacco Nuttig ding. Een van die simpele dingen waar je ontzettend profijt van kunt hebben. Ik heb mijn naald(en) altijd volgens dit ding ingesteld. Vrij simpel te bedienen: op de plaats van de naald een klein gaatje maken zodat de naaldpunt erin valt en optisch het zaakje afmonteren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Haudio, ken je die ERA 444 goed= Kan je hem nog een beethje voor de geest halen= Ik heb er een vraag over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts