Bedrock Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Iets verbeteren aan geluid door middel van kabels dat lijkt mij daarentegen een absoluut heilloze en veel te dure weg. Ik ben het helemaal met je eens wbt je standpunt van de bekabeling. Ik ken de Kimber als heel eerlijke kabel. Als ik onhebbelijkheden wil gaan verbloemen, dan ben ik alleen maar verder van mijn doel verwijderd. Proberen kost geen geld h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Volgens mij heeft Gerald waanzinnig mooie Kimber bekabeling. Als er iets niet goed zou zijn dan ligt het zeker niet aan die kabels. Er zijn gekke kabels die rare dingen doen maar daar vallen de Kimbers zeker niet onder. De Kimber kabels die ik gehoord heb vond ik prachtig, die passen volgens mij in elke set. Sterker nog, je kunt om die kabels een hele set bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Volgens mij heeft Gerald waanzinnig mooie Kimber bekabeling. Als er iets niet goed zou zijn dan ligt het zeker niet aan die kabels. Er zijn gekke kabels die rare dingen doen maar daar vallen de Kimbers zeker niet onder.De Kimber kabels die ik gehoord heb vond ik prachtig, die passen volgens mij in elke set. Sterker nog, je kunt om die kabels een hele set bouwen. Klopt Kraus, De KS1030 is echt waanzinnig mooi. Maar ik heb ze kunnen vergelijken met een JvG en dan neem ik het verlies aan detail voor lief en heb ik dus een JvG gekocht. Alleen maar door de prijs/kwaliteitverhouding. De Kimber is wat easy en de JvG is wat meer upfront. De keuze is moeilijk..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Die KS1030 gaat echt nooit meer weg hoor! Het is een interlink die met mijn set mee kan groeien. Mocht ik ooit de phonotrap gaan vervangen, dan weet ik nu al dat de KS1030 nog steeds een goede match zal vormen. Als ik er 2e-hands eentje tegen kom voor een leuke prijs, dan komt er nog eentje voor de CD speler, want deze wordt hierdoor tot een veel hoger plan getild (vergeleken met Kimber PBJ en later de Kimber Timbre). Misschien een beetje een overdreven statement, maar zo ervaar ik dat wel en dat heeft Rene vorig jaar bij mij ook gehoord. Op dit moment zit er een Kimber Timbre tussen CD-speler en versterker die weer een stukje verder gaat dan de Kimber PBJ die ik eerst had. Ik heb 3 verschillende JvG's uitgebrobeerd aan m'n CD speler (goud/zilver, puur zilver en verzilverd). De verzilverde viel eigenlijk meteen af, maar de goud/zilver en de puur zilveren JvG's klonken overweldigend. Na langer luisteren heb ik toch de Timbre weer aangesloten omdat ik deze wat natuurlijker vond klinken. Het zijn natuurlijk hele subtiele verschillen, maar de JvG goot er ietwat een metalig sausje over heen vond ik. Kwestie van smaak en match dus, maar ik ben wel van mening dat de JvGs hun geld dubbel en dwars waard zijn. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Hi Gerald, Je kunt op deze forum veel info vinden over akoestiek: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?board=73.0 Groet, Robby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Hi Gerald, Je kunt op deze forum veel info vinden over akoestiek: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?board=73.0 Groet, Robby. Dank je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 februari 2007 Author Report Share Posted 19 februari 2007 .............Toch had hij een puntje van kritiek: nl dat het hoog in verhouding een tikkeltje teveel wordt benadrukt. Dit was heel goed hoorbaar bij Patricia Barber en met name met de s'jes die af en toe wat slisserig klinken. Om heel eerlijk te zijn kan ik hem daar wel gelijk in geven maar ik was van mening dat dit deels met de opname te maken heeft en deels met de akoestiek. Ik kreeg de tip om de Kimber 8TC eens te verwisselen met een andere kabel. Ik zou dan nog meer "hout" horen en wellicht een nog wat beter gebalanceerder geluid. Hij heeft misschien een punt omdat de 8TC wel een wat frisser karakter heeft. Ik ben juist voor het sprankelende geluid en het mooie strakke laag gevallen, maar soms is het een tikkeltje te helder. Is er iemand die hier nog ideeen over heeft. Even een korte update: De opstelling van de set bevalt nog prima. Ook ben ik nu steeds minder aan het schuiven met de speakers. De uiteindelijke positie is dus redelijk goed (dwz naar mijn smaak) bepaald. Het verwijderen van de Masterbase onder mijn versterker blijkt een gunstige uitwerking te hebben op de klankbalans heb ik ontdekt. Het hoog wordt hierdoor toch wat minder benadrukt. Het is geen dramatisch verschil, maar net genoeg om het wel als prettiger te ervaren. Toen ik dit deed toen ik nog in bezit was van m'n Klipsch speakers ging dat heel duidelijk ten koste van ruimtelijkheid (geluid bleef meer aan de speakers plakken) en detail, maar daar heb ik bij de Ducales dus helemaal geen last meer van. Toch wel leerzaam om dit zo te hebben ervaren. Een groot (zo niet grootste) deel van de onvolkomenheden die zo nu en dan aan de oppervlakte worden gebracht te maken hebben toch te maken met de opname van de LP. De Lyra Dorian laat dit genadeloos horen, maar het is puur genieten als er wel zorg is besteed aan opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 2 september 2007 Author Report Share Posted 2 september 2007 De absorbers heb ik enkele maanden geleden toch maar verkocht. Ik vond ze niet mooi in de woonkamer. Vandaag de set verplaatst van het stalen LP rack naar het massief eiken dressoir. Oude situatie Nieuwe situatie Klankmatig heeft dit toch ook wel weer een positief effect: nog ietsje meer rust (optisch trouwens ook) en een betere definitie van het stereobeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 De absorbers heb ik enkele maanden geleden toch maar verkocht. Ik vond ze niet mooi in de woonkamer. Vandaag de set verplaatst van het stalen LP rack naar het massief eiken dressoir. Oude situatie Nieuwe situatie Klankmatig heeft dit toch ook wel weer een positief effect: nog ietsje meer rust (optisch trouwens ook) en een betere definitie van het stereobeeld. En, niet onbelangrijk, het koeievel is gebleven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 Ziet er leuk uit, Gerald! Is dat zilveren kastje tussen de DT en s-1 een hoofdtelefoonversterker? Optisch oogt het wel veel rustiger. Geen Quadraspire voetjes onder je cd-speler of PP1? Groetjes, Eric Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 september 2007 Author Report Share Posted 3 september 2007 Dank je Eric, Behalve de Callas Soundboards heb ik er niets onder. Omdat de versterker op de CD speler staat heb ik wel een setjes Vibrapods tussen beide apparaten geplaatst. Het klinkt gewoon goed zo. Met Quadraspires wordt het toch wat minder stabiel (lees: het glijdt snel weg) en klankmatig voegt het niet veel meer toe. Het zilveren kastje is inderdaad een hoofdtelefoon versterker (Musical Fidelity). We hebben hier sinds kort een Grado RS-2, dus heb ik 2e hands zo'n kastje op de kop getikt. Dit geeft toch weer een andere beleving en erg fijn in combinatie met de nieuwe chaise lounge. Dit lost meteen ook het akoestiek probleem op @ReneN: het koeienvel gaat voorlopig niet weg Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 Maar waar is nu de foto gebleven van jou nieuwe situatie????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 september 2007 Author Report Share Posted 3 september 2007 Hij staat er gewoon nog. Misschien dat de server van de site waar ik het plaatje heb gehost even tijdelijk uit de lucht was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 De absorbers heb ik enkele maanden geleden toch maar verkocht. Ik vond ze niet mooi in de woonkamer. Toch wel met winst hoop ik Gerald? Groet hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 september 2007 Author Report Share Posted 3 september 2007 De absorbers heb ik enkele maanden geleden toch maar verkocht. Ik vond ze niet mooi in de woonkamer. Toch wel met winst hoop ik Gerald? Groet hansko Ik weet het echt niet meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts