Jump to content

Phono voorversterker

frankbunnik
 Share

Recommended Posts

Momenteel gebruik ik nog een Btech phono voorversterkertje maar ik ben op zoek naar een upgrade.

De volgende modellen hebben mijn interesse:

Cambridge 640

Pro-ject phono box SE

Pro-ject tube box SE

Bellari VP 129 (deze moet ik dan uit de VS importeren omdat hij volgens mij niet in Nederland of Europa leverbaar is, wat het wel weer prijzig maakt en lastiger ivm garantie).

Van de Bellari en de Cambridge heb ik goede recensies gevonden, van de Pro-ject modellen kan ik niet veel recencies vinden. Heeft iemand ervaring met deze modellen of met andere, qua prijs (150 - 300 euro)overeenkomende modellen?

Bedankt, Frank

Vergeet de Pro-ject phono box SE. Ik heb m een weekje uitgeprobeerd op een eenvoudige sony

versterker en weer teruggebracht naar de winkel. T.o.v. de zeer eenvoudige ingebouwde phonotrap wat minder scherpte en ruis maar wel tegelijkertijd ook minder detail en minder levendig.

Een beetje lood om oud ijzer dus.

Max

Vergeet de Pro-ject phono box SE. Ik heb m een weekje uitgeprobeerd op een eenvoudige sony

versterker en weer teruggebracht naar de winkel. T.o.v. de zeer eenvoudige ingebouwde phonotrap wat minder scherpte en ruis maar wel tegelijkertijd ook minder detail en minder levendig.

Een beetje lood om oud ijzer dus.

Max

Ik heb dezelfde ervaring. De Pro-ject met de NAD PP2 vergeleken (beide eerst een nacht een de voeding gehangen, voor zover dat bij deze doosjes uit zo mogen maken), en bij de eerste de beste landing van de naald in de groef was het duidelijk. De Pro-ject klonk zo plat als een plaat (...) en geen betrokkenheid, de NAD PP2 gaf een breder en dieper beeld en klonk ook verfijnder en speelde muziek.

Momenteel gebruik ik nog een Btech phono voorversterkertje maar ik ben op zoek naar een upgrade. Heeft iemand ervaring met deze modellen of met andere, qua prijs (150 - 300 euro)overeenkomende modellen? Bedankt, Frank

Ik heb de voorloper van CREEK's phono trapjes gehad.

Errig de moeite waard om te overwegen!

(nu heb ik de Electrocompaniet ECP 1 :) )