Sannieboy Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 Hallo, IK heb enige jaren geleden een setje electrostaten overgenomen van een kennis die ze weg moest doen. Ik heb ze zelf enige tijd gebruikt en daarna opgeslagen. Ik ben onlangs verhuisd en wil eigenlijk de electrostaten de deur uit doen, via Marktplaats oid. Grote vraag eigenlijk is, wat zijn ze waard? 2 problemen doen zich voor: 1. er is geen enkele merk/type op de electrostaten te vinden. Op de bass box (ik vermoed een goede zelfklusser) staat wel "solo sound central bass system" - Made in Holland. Tevens enkele stickers voor de aansluitingen en weerstanden met de tekst "ESL". 2. Een van de electrostaten produceert minder geluid dan de andere. Al met al denk ik dat voor degene die bereid is deze set te repareren, er een mooie deal kan worden gesloten. Wie kan mij adviseren hoeveel e.e.a. waard is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 Het merk is dus solosound......Zijn al wat oudere electrostaten, en als ze teruglopen moeten er nieuwe membramen in....dus....waarde is zeer gering omdat de reparatiekosten (als dat al mogelijk is) de pan uitvliegen. Misschien brengen ze nog 150 euro op voor een liefhebber of technische hobbyist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 ...Op de bass box (ik vermoed een goede zelfklusser) staat wel "solo sound central bass system" - Made in Holland.De 'zelfklusser' bestaat nog steeds/weer hoor: www.solostatic.com. Een pionier op het gebied van elektrostaten in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 als je ze op marktplaats zet wees dan bereid teleurgesteld te worden. meer als 200,- lijkt me onmogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 ik heb ze voor een mooie fles wijn weggedaan, reparatie gaat nog goed trouwens, gewoon bij Solostatic, kosten zijn acceptabel, maar niet gering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sannieboy Posted 3 januari 2007 Author Report Share Posted 3 januari 2007 Ik heb inmiddels contact gehad met Mark Huinder van Solosound. Ik ga ze laten testen door hem en kijken wat mogelijk/zinvol is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts