Jump to content

dac kapot vervangen of niet

frits
 Share

Recommended Posts

Hallo,

mijn cd speler een arcam cd 82 is kapot ,nu is de dac kapot en dat gaat me 450 euro kosten is dit het waard ?

Of moet ik gaan uit kijken naar een andere cd speler .

Hij moet wel gelijk waardig zijn aan deze speler en ik was er zeer te vreden over hij is maar 4 jaar oud .

Ik heb al hier en daar info gevraagt maar voor een gelijk waardige speler ben ik ,volgens de personen die ik gesproken heb, rond de 1000 euro kwijt.

Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen .

MvG

... hij is maar 4 jaar oud ....Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen .
Met de leverancier waar je hem hebt gekocht een coulanceregeling sluiten. Van een cd-speler mag je verwachten dat hij wel langer meegaat dan 4 jaar. Neem aan dat de levensduur minimal 10 jaar zou moeten zijn (dan zou de laser er het eerst mee ophouden), dan betaal jij 4/10 en de leverancier 6/10 van de reparatiekosten.

De winkelier zal hier aan mee moeten werken, tenzij de schade door je zelf veroorzaakt is.

De wettelijke coulanceregeling houdt een periode van 5-7 jaar aan :rolleyes:

Even verder gekeken: er is een verschil tussen economische levensduur en technische levensduur. Je kan bij de fabrikant informeren wat de economische en technische levensduur is, dat kan een uitgangspunt zijn bij de onderhandeling.

consuwijzer

Probeer dus wat te handelen; normaal gesproken hebben zowel jij als de winkelier belang bij een oplossing die beiden tot tevredenheid stelt. Jouw belang is een reparatie tegen zo laag mogelijke kosten, of een aantrekkelijke korting op een nieuwe speler, de winkelier wil graag een tevreden klant die later nog eens terugkomt en bij derden een aanbeveling doet.

Of laat sebastiaan, of iemand anders die er verstand van heeft er even naar kijken.