frits Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 Hallo, mijn cd speler een arcam cd 82 is kapot ,nu is de dac kapot en dat gaat me 450 euro kosten is dit het waard ? Of moet ik gaan uit kijken naar een andere cd speler . Hij moet wel gelijk waardig zijn aan deze speler en ik was er zeer te vreden over hij is maar 4 jaar oud . Ik heb al hier en daar info gevraagt maar voor een gelijk waardige speler ben ik ,volgens de personen die ik gesproken heb, rond de 1000 euro kwijt. Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen . MvG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 kijk eens of je een lsse DAC kunt vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 DAC kapot? wat is er kapot? de werkelijke DAC, de receiver of de servo? Of allemaal? Aan onderdelen hoef je echt geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 ... hij is maar 4 jaar oud ....Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen .Met de leverancier waar je hem hebt gekocht een coulanceregeling sluiten. Van een cd-speler mag je verwachten dat hij wel langer meegaat dan 4 jaar. Neem aan dat de levensduur minimal 10 jaar zou moeten zijn (dan zou de laser er het eerst mee ophouden), dan betaal jij 4/10 en de leverancier 6/10 van de reparatiekosten. De winkelier zal hier aan mee moeten werken, tenzij de schade door je zelf veroorzaakt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 De wettelijke coulanceregeling houdt een periode van 5-7 jaar aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 De wettelijke coulanceregeling houdt een periode van 5-7 jaar aan Even verder gekeken: er is een verschil tussen economische levensduur en technische levensduur. Je kan bij de fabrikant informeren wat de economische en technische levensduur is, dat kan een uitgangspunt zijn bij de onderhandeling. consuwijzer Probeer dus wat te handelen; normaal gesproken hebben zowel jij als de winkelier belang bij een oplossing die beiden tot tevredenheid stelt. Jouw belang is een reparatie tegen zo laag mogelijke kosten, of een aantrekkelijke korting op een nieuwe speler, de winkelier wil graag een tevreden klant die later nog eens terugkomt en bij derden een aanbeveling doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Dat is idd waar. Van een DVD-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Of laat sebastiaan, of iemand anders die er verstand van heeft er even naar kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts