Jump to content

Dynaudio Audience 52SE : Advies klankverbetering

Leitmotiv
 Share

Recommended Posts

Donderju, gisteren heb ik eens de luidsprekeruitgangen van de Denon monoblokken schoongemaakt...

Voor het eerst sinds 1989 denk ik want de contactplaatjes waren zo dof als wat. Hier geen vergulde aansluitingen maar gewoon pisbakkenstaal. Wattenstokjes met Brasso, en glimmen die die dingen.

Wat een verschil in geluid! :o

Veel meer helderheid, enorme toename in het hoog en de dynamiek is stukken beter. Ook hoor ik VEEL meer details in de muziek nu.

Kennelijk waren de aansluitingen zo ver geoxideerd dat het een obstakel vormde voor de stroom.

Toch bedankt voor alle adviezen.

Mvg,

Leitmotiv

:confused:

Maak je nou een grapje??

haha

Ondanks alle audiofiele kennis aanwezig op dit forum (met alle respect) vind ik het wel vermakelijk dat niemand dit euvel ter sprake bracht. Wel veel dank voor de tips betreffende de positionering van de speakers.

Het is dus echt waar, de contacten waren erg vuil. En Dynaudio maakt wel degelijk grandioze luidsprekers, en nee ik ben niet doof hoor.

Vanavond heb ik met enorm veel plezier muziek geluisterd, van Miles Davis tot Front 242, het klinkt nu heerlijk.

Op American Recordings van Johnny Cash kan ik zijn lippen van elkaar horen gaan voordat hij zingt, super.

Joepie!

En de groetjes aan de kat.

:lol::lol::lol:

Veel plezier!

daar zou ik inderdaad niet aan denken, ik poets alle contacten van stopcontact tot luidsprekers (inclusief zekeringen) met regelmaat van de klok (halfjaarlijks), dus ik heb nooit last van oxidatie-constipatie :D

beetje poetsen doet wonderen ja.

groet

haha

Ondanks alle audiofiele kennis aanwezig op dit forum (met alle respect) vind ik het wel vermakelijk dat niemand dit euvel ter sprake bracht. Wel veel dank voor de tips betreffende de positionering van de speakers.

Het is dus echt waar, de contacten waren erg vuil. En Dynaudio maakt wel degelijk grandioze luidsprekers, en nee ik ben niet doof hoor.

Vanavond heb ik met enorm veel plezier muziek geluisterd, van Miles Davis tot Front 242, het klinkt nu heerlijk.

Op American Recordings van Johnny Cash kan ik zijn lippen van elkaar horen gaan voordat hij zingt, super.

Joepie!

En de groetjes aan de kat.

Tja, ik zou haast zeggen loop ALLE contacten maar eens af en maak ze schoon en dus ook je stekkers van de interconnects en lskabels. Ik neem ook maar dan gelijk aan dat je ook nog nooit de bovenkap van je Denon's eraf heb gehad om de boel van binnen te ontstoffen met een zachte kwast en een werkende stofzuiger. En als je met blank draad op je ls klemmen werkt dan zou ik zeggen strip die eens opnieuw en doe dat dan ook gelijk aan je versterkerkant. En als je dat nou regelmatig doet,dan bespaar je jezelf een hoop ....... ! ;)

Enne ik vind het niet zo gek dat er niemand kwam met die oplossing over schoonmaken van. Dan had je de vraag toch iets anders moeten formuleren.

Maar fijn dat het dus is opgelost en je weer geniet van je muziek,want daar gaat het tenslotte om. :D

Ook fijn is voor je dat je nu niet alleen meer weet over de luidsprekerpositionering, maqar ook dat je Dynaudio's nog bij lange na niet zijn ingespeeld.

met groet,

:cool2: