micheldriessen Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar nieuwe speakers. Heb inmiddels de klipsch rf 7 gehoord en recencies gelezen, maar ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met rotel ra 1062 versterker erop. Gezien ik niet in de gelegenheid ben om met eigen versterker in de trein naar de winkel te gaan ben ik op zoek naar ervaringen of andere suggesties van luidspeakers Alvaste bedankt Michel Driessen micheldriessen@hotmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar nieuwe speakers. Heb inmiddels de klipsch rf 7 gehoord en recencies gelezen, maar ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met rotel ra 1062 versterker erop. Gezien ik niet in de gelegenheid ben om met eigen versterker in de trein naar de winkel te gaan ben ik op zoek naar ervaringen of andere suggesties van luidspeakers Alvaste bedankt Michel Driessen micheldriessen@hotmail.com die 1062 is heel stabiel maar volgens mij heeft zo'n klipsch geen echt naar impedantieverloop en het rendement is hoog. ik denk dat het heel goed speelt. ik heb de 1062 met 4 ohm linn speakers. geeft geen krimp bij lage en hoge volumes. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 De Klipsch RF-7 is een fraaie speaker vind ik zelf en komt het mooist tot z'n recht icm een buizenversterker. Ik heb zelf de RF-3 en de RB-5II gehad. Ze klonken prima icm een NAD C350 transistor versterker, maar met een Unison Research Unico P (een hybride) maakte het pas muziek die echt leefde. Zeer muzikaal en erg goed met bijv. vrouwenstemmen. Met een volledige buizenversterker kunnen ze nog veel mooier klinken. Ik heb er zelf met veel plezier mee gespeeld totdat ik mijn huidige speaker tegen het lijf liep. Een vooroordeel van Klipsch is dat men vaak zegt dat ze schel klinken. Dat is absoluut niet per definitie het geval en heeft echt te maken met de match met de gebruikte versterker. Het is wel een speaker die wat meer "in your face" klinkt en dat moet wel je smaak zijn. Hoe de RF-7 zal uitpakken icm Rotel kan ik je niet zeggen. Dat zul je echt zelf moeten gaan luisteren (altijd ten zeerste aan te raden). De prijs is tegenwoordig wel heel erg gunstig. Dus als het goed klinkt, zijn ze zeker aan te raden. Veel succes en ik ben erg benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts