neilwan Posted 6 januari 2007 Report Share Posted 6 januari 2007 Ik denk dus dat het stuk juist niet zo lang moet zijn. 20 of 30 seconden of zo.Hierna opnieuw beginnen met en andere speler. Dan nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2007 Report Share Posted 6 januari 2007 Ik denk dus dat het stuk juist niet zo lang moet zijn. 20 of 30 seconden of zo. Hierna opnieuw beginnen met en andere speler. Dan nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Ik denk dus dat het stuk juist niet zo lang moet zijn. 20 of 30 seconden of zo. Hierna opnieuw beginnen met en andere speler. Dan nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 ... en door wie gaat de test plaatsvinden? Drie om drie meet- en luisterkundigen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 ... en door wie gaat de test plaatsvinden? Drie om drie meet- en luisterkundigen? Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Wanneer is eigenlijk wel 'n goede vraag. Ik stel zomaar wat voor.. 10 februari..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Da's misschien net zo voorstelbaar als dat de 'meters' gaan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Da's misschien net zo voorstelbaar als dat de 'meters' gaan luisteren. Dabedoelik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Da's misschien net zo voorstelbaar als dat de 'meters' gaan luisteren. Luisteren is anders een stuk simpeler dan meten. Luisteren hoef je niks voor te doen. Gewoon gaan zitten, muziek opzetten en kop houden. Meten is heel wat lastiger. Daar moet je ook nog voor kunnen denken... Lastig hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Da's misschien net zo voorstelbaar als dat de 'meters' gaan luisteren. Luisteren is anders een stuk simpeler dan meten. Luisteren hoef je niks voor te doen. Gewoon gaan zitten, muziek opzetten en kop houden. Meten is heel wat lastiger. Daar moet je ook nog voor kunnen denken... Lastig hoor... Meten is niet moeilijk.. aflezen en interpreteren wel. Maar dat is met luisteren ook zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Luisteren is anders een stuk simpeler dan meten. Luisteren hoef je niks voor te doen. Gewoon gaan zitten, muziek opzetten en kop houden. Heerlijk, niet? Meten is heel wat lastiger. Daar moet je ook nog voor kunnen denken... Lastig hoor... Denken zit tussen de oren en leidt maar tot vertekening is hier altijd verteld. Daarom inderdaad geen moeite aan verdoen maar voor domweg luisteren kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Da's misschien net zo voorstelbaar als dat de 'meters' gaan luisteren. Ik voel me niet aangesproken... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Da's misschien net zo voorstelbaar als dat de 'meters' gaan luisteren. Ik voel me niet aangesproken... Groet, Jacco Was ook niet de bedoeling. De vorige zin zal verder niet worden herhaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Ik voel me ook niet aangesproken..................................... Overigens heb ik ervaren dat luisteren ook een kunst is die niet is aangeboren maar aangeleerd: Mijn oudste dochter is nu 5 maar het lukt me niet om haar te laten luisteren Stof tot nadenken: in 4 jaar leer je een technische studie op HBO nivo. 10 feb. lijkt me een prima datum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 ... en door wie gaat de test plaatsvinden? Drie om drie meet- en luisterkundigen? Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Wanneer is eigenlijk wel 'n goede vraag. Ik stel zomaar wat voor.. 10 februari..?? Hans, denk eens na. Wat is er 10 februari te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Overigens heb ik ervaren dat luisteren ook een kunst is die niet is aangeboren maar aangeleerd: Mijn oudste dochter is nu 5 maar het lukt me niet om haar te laten luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 ... en door wie gaat de test plaatsvinden? Drie om drie meet- en luisterkundigen? Gaan we dan ook 'n keer 'n sessie doen waarbij de audiofielen gaan meten..??? Wanneer is eigenlijk wel 'n goede vraag. Ik stel zomaar wat voor.. 10 februari..?? Hans, denk eens na. Wat is er 10 februari te doen Je hebt gelijk.... 17 Februari dan..... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2007 Author Report Share Posted 8 januari 2007 Ik denk dus dat het stuk juist niet zo lang moet zijn. 20 of 30 seconden of zo. Hierna opnieuw beginnen met en andere speler. Dan nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Maar wanneer de ene speler beter is dan de andere, dan is er toch verschil.... Het zal alleen zo zijn dat sommigen een andere als beste kiezen. Ik wil alleen als derde speler weer de eerste horen. Dit om te bevestigen dat de verschillen die ik gehoord heb wel kloppen. Wanneer je daarna nog een speler laat horen om te zeggen welke speler dan aanstaat... Prima, maar eerder wel minimaal drie keer hetzelfde stuk muziek op de twee spelers om en om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Maar wanneer de ene speler beter is dan de andere, dan is er toch verschil.... Jawel, maar het gaat niet om beter of slechter, dus dat is in deze niet interessant (uberhaupt niet eigenlijk, want het is een kwestie van smaak)... Het zal alleen zo zijn dat sommigen een andere als beste kiezen. Inderdaad. Niet intessant dus... Ik wil alleen als derde speler weer de eerste horen. Dit om te bevestigen dat de verschillen die ik gehoord heb wel kloppen. Wanneer je daarna nog een speler laat horen om te zeggen welke speler dan aanstaat... Prima, maar eerder wel minimaal drie keer hetzelfde stuk muziek op de twee spelers om en om. Niet mee eens. Dan is het namelijk geen dubbel blinde test meer. Je moet gewoon 10x een stukje muziek luisteren en 10x opschrijven of je speler A of speler B hebt gehoord. Als je bij de derde keer zeker weet dat je naar dezelfde speler luistert als de eerste keer, dan kun met gokken weer een heel eind komen. Dat moet uitgesloten worden. Dus 10x luisteren en opschrijven welke speler het is. Vooraf wordt er natuurlijk 1x geluisterd naar zowel A als B, zodat je kunt weten wat de verschillen zijn. Daarna moet je blind kiezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Maar wanneer de ene speler beter is dan de andere, dan is er toch verschil.... Jawel, maar het gaat niet om beter of slechter, dus dat is in deze niet interessant (uberhaupt niet eigenlijk, want het is een kwestie van smaak)... Het zal alleen zo zijn dat sommigen een andere als beste kiezen. Inderdaad. Niet intessant dus... Ik wil alleen als derde speler weer de eerste horen. Dit om te bevestigen dat de verschillen die ik gehoord heb wel kloppen. Wanneer je daarna nog een speler laat horen om te zeggen welke speler dan aanstaat... Prima, maar eerder wel minimaal drie keer hetzelfde stuk muziek op de twee spelers om en om. Niet mee eens. Dan is het namelijk geen dubbel blinde test meer. Je moet gewoon 10x een stukje muziek luisteren en 10x opschrijven of je speler A of speler B hebt gehoord. Als je bij de derde keer zeker weet dat je naar dezelfde speler luistert als de eerste keer, dan kun met gokken weer een heel eind komen. Dat moet uitgesloten worden. Dus 10x luisteren en opschrijven welke speler het is. Vooraf wordt er natuurlijk 1x geluisterd naar zowel A als B, zodat je kunt weten wat de verschillen zijn. Daarna moet je blind kiezen... Al luister ik honderd keer en zie ik niet wat er speelt, het blijft een blinde test. Het gaat er mij om dat het mij duidelijk moet zijn dat ik naar de juiste speler zit te luisteren. Ik wil dus met hetzelfde stukje muziek A - B - A. horen. Eventueel nog 'n keer B en A er achteraan (met hetzelfde fragment). Wanneer je dan een willekeurige laat horen zal ik zeggen welke A of B is. Alles blind uiteraard. Dit is n.l. wat ik al gedaan heb.... 8 keer achter elkaar en 8 keer goed. Omdat ik wist welke speler het BEST klonk kon ik die dus telkens aanwijzen. En er zijn mensen die liever in een oude Kever of Eend rijden dan in een Mercedes, maar neem van mij maar aan dat de Mercedes beter rijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2007 Author Report Share Posted 8 januari 2007 ik wilde het zo doen Hans, eerst speler A laten horen dan speler B laten horen, en dan kies ik uit welke speler ik als derde laat horen: is dat weer speler B of misschen toch A? jullie moeten dan raden wat de 3e speler was. ik kan het ook zo doen (moet ook een makkie zijn voor jullie) ik laat 3 keer het muziekstuk horen op de 2 spelers. dat betekent dat 1 speler maar 1 keer speelt. jullie moeten zeggen welke speler dat is : de 1e, 2e of 3e (eigenlijk is optie twee wel heel goed vind ik zelf) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 ik wilde het zo doen Hans, eerst speler A laten horen dan speler B laten horen, en dan kies ik uit welke speler ik als derde laat horen: is dat weer speler B of misschen toch A? jullie moeten dan raden wat de 3e speler was. ik kan het ook zo doen (moet ook een makkie zijn voor jullie) ik laat 3 keer het muziekstuk horen op de 2 spelers. dat betekent dat 1 speler maar 1 keer speelt. jullie moeten zeggen welke speler dat is : de 1e, 2e of 3e (eigenlijk is optie twee wel heel goed vind ik zelf) Waarom maak je het onnodig ingewikkeld...??? Het gaat er toch om of je verschil hoort of niet...??? Ik hoef maar uit twee te kiezen... en dat lukt wanneer je WEET of A of B speelt. Niks geen gegoochel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2007 Author Report Share Posted 8 januari 2007 ik wilde het zo doen Hans, eerst speler A laten horen dan speler B laten horen, en dan kies ik uit welke speler ik als derde laat horen: is dat weer speler B of misschen toch A? jullie moeten dan raden wat de 3e speler was. ik kan het ook zo doen (moet ook een makkie zijn voor jullie) ik laat 3 keer het muziekstuk horen op de 2 spelers. dat betekent dat 1 speler maar 1 keer speelt. jullie moeten zeggen welke speler dat is : de 1e, 2e of 3e (eigenlijk is optie twee wel heel goed vind ik zelf) Waarom maak je het onnodig ingewikkeld...??? Het gaat er toch om of je verschil hoort of niet...??? Ik hoef maar uit twee te kiezen... en dat lukt wanneer je WEET of A of B speelt. Niks geen gegoochel... beste hans, ik wil eigenlijk niet dat jij weet waneer A of b speelt, want dan ga jij er bijvoorbaat al vanuit dat er verschil is, het lijkt me geinig als er mensen zijn die verschil horen tussen speler A en speler A (stel ik laat het muziekstuk eerst op speler A horen dan weer op speler A en dan op speler B, en men zegt dat de eerste speler maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 ik wilde het zo doen Hans, eerst speler A laten horen dan speler B laten horen, en dan kies ik uit welke speler ik als derde laat horen: is dat weer speler B of misschen toch A? jullie moeten dan raden wat de 3e speler was. ik kan het ook zo doen (moet ook een makkie zijn voor jullie) ik laat 3 keer het muziekstuk horen op de 2 spelers. dat betekent dat 1 speler maar 1 keer speelt. jullie moeten zeggen welke speler dat is : de 1e, 2e of 3e (eigenlijk is optie twee wel heel goed vind ik zelf) Waarom maak je het onnodig ingewikkeld...??? Het gaat er toch om of je verschil hoort of niet...??? Ik hoef maar uit twee te kiezen... en dat lukt wanneer je WEET of A of B speelt. Niks geen gegoochel... beste hans, ik wil eigenlijk niet dat jij weet waneer A of b speelt, want dan ga jij er bijvoorbaat al vanuit dat er verschil is, het lijkt me geinig als er mensen zijn die verschil horen tussen speler A en speler A (stel ik laat het muziekstuk eerst op speler A horen dan weer op speler A en dan op speler B, en men zegt dat de eerste speler maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Wat kunnen jullie je opwinden zeg! Ik ga wel in de ruimte zitten en als iemand me vraagt hoe ik de op dat moment spelende CD speler vind dan krijgt hij mijn oordeel. Het lijkt me interessant om te ervaren wat de mening is van anderen: we hebben het wel altijd over de goed, beter, best lijstjes; maar de smaak/gevoels kant kan uitwijzen dat een zeer uitgebalanceerde high-end speler toch door een eenvoudige speler wordt afgetroefd omdat de laatste toevallig zo'n mooi rond middengebied heeft (oid). Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts