Erikatn Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Erikatn en s0000884, zoals eerder gezegd vanwaar deze onvrede, agressie, diskwalificatie naar elkaar, vooroordelen.... ga zo maar even door. Mijn onvrede komt voort uit voort uit de onverdraagzaamheid van een ande ten aanzien van mijn voorkeur. Ik heb er verder geen behoefte aan dat je mij qua houding op 1 lijn stelt met S, dus zou je dat verder achterwege willen laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 wat zijn de audiofielen weer boos En begrijpend lezen c.q. interpreteren is blijkbaar ook een probleem. Eigen mening = prima (heb ik nooit tegengesproken). Feitelijke onjuistheden beschrijf ik onpersoonlijk. Dat jullie je daar zo over kunnen opwinden (om vervolgens mij als aggressief te bestempelen)..... Neem een voorbeeld aan Jacco, die niet bang is om zijn gelijk/ongelijk terplekke te bewijzen ! Voor zo iemand heb ik respect! Ook voor de audiofelen die hetzelfde staat te wachten! Voor de 6e keer: ik heb g Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Mijn onvrede komt voort uit voort uit de onverdraagzaamheid van een ande ten aanzien van mijn voorkeur. Ik heb er verder geen behoefte aan dat je mij qua houding op 1 lijn stelt met S, dus zou je dat verder achterwege willen laten. Laten jullie dat nou net gemeen hebben. Jullie willen het allebij niet aanvaarden, dat jullie dit samen doen. Prima hoor! Wat jullie willen. 't is jullie forum. euh en het onze . 't zou prettig zijn als sommigen hear een wat mildere houding zouden aannemen en (en als het niet anders kan en/of) hun lange tenen eens zouden intrekken. Zeker als het serieuze toppics zijn. Laat het ego maar eens thuis. Met vriendelijke en opgewekte groeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Pardon? Maak eens even duidelijk met welke audiofiel of liefhebber ik hier ruzie zoek? En graag een concreet antwoord. Zo niet stuur ik je even een pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Erik, sorry hoor, maar je manier van reageren is gewoon agressief. Het heeft niks met b.v. assertiviteit te maken. Hier gaat alles naast de kwestie. Deze reactie: Pardon? Maak eens even duidelijk met welke audiofiel of liefhebber ik hier ruzie zoek? En graag een concreet antwoord. Zo niet stuur ik je even een pm. Dit is gewoon agressie man! Sorry dat ik je daar weer mee lastig val. Vooral dat laatste. Maar ik denk dat als jij je niet kan verenigen met de zaken zoals ze hier lopen je niet op een forum moet gaan zitten. En zoals je al eens eerder heb gezegd dat je dit blijft doen totdat de moderator je er af knikkert....... En dan? Kom je via een andere naam terug begint het spel van voor af aan. Als ik het hoor hoor ik het, en ja als ik daar blij mee ben omdat ik dat denk dat die 25kg zware kist dat doet.YEEEHAAA! Als ik in een blinde test door de mand zal vallen zal ik dat ook toegeven. En die kans is er. Maar, laat ieder verdomme in zijn eigen waarde. Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen op deze manier in een forum bezig zijn. Dat is hetzelfde als je ergeren aan Paul de Leeuw maar wel blijven kijken. Zet die vent dan af! Of kom niet meer op de forum. Want het is VOLLEDIG of topic. Bah, nou ben ik me ook aan het ergeren Dre Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Erik, sorry hoor, maar je manier van reageren is gewoon agressief. Het heeft niks met b.v. assertiviteit te maken. Hier gaat alles naast de kwestie. Deze reactie: Pardon? Maak eens even duidelijk met welke audiofiel of liefhebber ik hier ruzie zoek? En graag een concreet antwoord. Zo niet stuur ik je even een pm. Dit is gewoon agressie man! Sorry dat ik je daar weer mee lastig val. Hela, jij bent niet degene die zich zou moeten verontschuldigen! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Pardon? Maak eens even duidelijk met welke audiofiel of liefhebber ik hier ruzie zoek? En graag een concreet antwoord. Zo niet stuur ik je even een pm. Euh dit is niet echt een schoolvoorbeeld van korte tenen en een milde attitude. Maar goed. We houden moed Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Ik ben inderdaad behoorlijk pissig en daardoor blijkbaar wat (te) direct. Mijn reden voor PM is om deze discussie uit deze thread te halen. Zeker geen ' bedreiging' oid (heb daar m'n postuur niet voor mee eerlijkheidhalve, en zeker ook niet de bedoeling). Ik ben hier om de goede/leuke bijdragen van een aantal serieuze liefhebbers te lezen en evt. zelf wat te melden. Naast jouw reactie en die van Seoman ontvang ik pms van mede-forummers die zich, in ieder geval op enig moment, net zo ergereren aan het gestook van een aantal lieden. Zie de Dynaudio thread. S zoekt mij op met een voor het onderwerp volkomen irrelevant punt op dat moment. Da's geen uitzondering maar een teneur op dit forum, en daar keer ik mij tegen. Zet gerust Paul de Leeuw aan als je iets leukers wilt horen. Euh dit is niet echt een schoolvoorbeeld van korte tenen en een milde attitude.Maar goed. We houden moed Groeten Simon Ik ben hardloper Simon, heb m'n tenen nodig. Kan ze hier niet af doen, sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 beste jack, mijn speler is een andere kleur, en ik heb hem op spikes gezet en bekleed met loodbitumen, dit heb ik gedaan omdat 'men' zei dat dit een positief verschil gaf m.b.t de geluidskwaliteit. maar ik heb dit niet kunnen waarnemen, onder het motto:"Helpt het niet dan geeft het moed" heb ik het maar laten zitten........ Hallo Erik, Kijk dat is nu sportief! Klasse! Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 wat zijn de audiofielen weer boos En begrijpend lezen c.q. interpreteren is blijkbaar ook een probleem. Eigen mening = prima (heb ik nooit tegengesproken). Feitelijke onjuistheden beschrijf ik onpersoonlijk. Dat jullie je daar zo over kunnen opwinden (om vervolgens mij als aggressief te bestempelen)..... Neem een voorbeeld aan Jacco, die niet bang is om zijn gelijk/ongelijk terplekke te bewijzen ! Voor zo iemand heb ik respect! Ook voor de audiofelen die hetzelfde staat te wachten! Voor de 6e keer: ik heb g Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Bewijs jij maar eerst dat je het wel kunt horen. Hou je daarna dan voor eens en altijd op...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Ik denk dat het ook (of vooral) een kwestie is van uitgangspunt. Als technische man is het voor mij heel voor de hand liggend dat cd spelers niet verschillend klinken. Duidelijke verschillen komen dan voort uit ernstige technische fouten. Het medium cd is juist ontworpen om consitentie af te dwingen. Dat is echter wel iets dat recht tegen den mensch als perceptor ingaat. Filosofisch is er niets op tegen om van het tegengestelde uit te gaan: er zijn altijd verschillen hoorbaar. Maar het is niet echt logisch als je nagaat met welke precisie digitale informatie omgezet kan worden in analoog. Bij vinyl is dat precies andersom en ik sta er iedere keer van te kijken hoe zo'n systeem zulk goed geluid kan geven. Technisch gezien vind ik een platenspeler moeilijker dan een cd speler. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 januari 2007 Author Report Share Posted 23 januari 2007 Bewijs jij maar eerst dat je het wel kunt horen. Hou je daarna dan voor eens en altijd op...??? ik wel, maar zover is het nog lang niet eerst wil ik zien dat jullie concequent de 2 spelers uit elkaar weten te houden. dan zal ik zwijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 [...] M..i. doe je bij elk type versterker en schakeling bepaalde consessies daar kun je lang over lullen maar perfect wordt het nooit. [...] Perfect bestaat niet, maar ons gehoor neemt gelukkig al genoegen met veel minder dan perfect. Ons gehoor en een triode zijn dan ook aan elkaar gewaagd. Je kunt met een buis net niet zo ver komen dat eea transparant wordt. Wel een heel eind en bovendien relatief eenvoudig. Vertel mij wat... Maar als je echt wil dat het perfectionisme, waarbij het uitgangspunt is dat een signaalversterker alleen de amplitude mag aantasten, verder gaat: creatieve schakelingen bedenken. Tegenkoppeling op een slimme manier toegepast, uitgekiende topologieen etc etc. Dat kan alleen met bipo's en met MOS torren, juist dankzij die hoge steilheid. En de mogelijkheid dat je complementaire transistoren hebben, dan kun je schakelingen bouwen die eigenlijk weer veel te goed zijn voor het gehoor. Maar ondergetekende stopt daar niet, nee die wil tot het gaatje. Hoe anderen hun schakelingen ontwerpen weet ik niet, daar ben ik niet bij geweest. Ik kan dus ook niet voorspellen dat die schakelingen het altijd beter zullen doen dan een goede triode trap of SRPP or whatever. Maar de potentie is er. De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat juist omdat er zoveel mogelijk is met die torren, er ook veel (zo niet heel veel) bagger wordt gemaakt. Of is gemaakt in het verleden. Daar kun je mij niet verantwoordelijk voor houden of scheef aankijken. Kortom, ik zie het als uitdaging om opamps te verslaan qua performance. En dat lukt. Groet, Jacco Jacco, Kijk, dat is klare taal, ik zie het ook als uitdaging om ...... te verslaan qua performance. En dat lukt. en er is inderdaad veel rommel gemaakt, ook met mosfets. Ik gebruik ook mosfets........ als shunt stabilisator en stroombron in de voedingen. Daar zijn ze uitstekend geschikt voor, verder heb ik in mijn DAC een AD 797 gebruikt met uitstekend resultaat (ook met shunt gestabiliseerde voeding en deze keer uiteraard wel met lokale tegenkoppeling.) Ik ben geen voorstander van tegenkoppeling omdat ik het altijd minder vindt klinken (zowel lokaal als overall)(en meerdere malen zelf uitgetest in schakelingen) vandaar dat ik in mijn versterkers buizen gebruik die van zichzelf al een hele lage vervorming hebben (hoge lineariteit). Met buizen kan je een transparantie halen die ongeevenaard is. Ik kan je het een en ander laten horen. Ik heb nog geen PMmetje van je gehad voor een luistersessie. Wanneer kom je? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 [...] Met buizen kan je een transparantie halen die ongeevenaard is. Ik kan je het een en ander laten horen. Ik heb nog geen PMmetje van je gehad voor een luistersessie. Wanneer kom je? Groeten, Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg veel te doen heb. Ik denk dat ik in maart tijd heb, zoals ik het nu kan zien. In februari 2 afspraken staan waar ik eea voor moet doen. Maar wat in het vat zit verzuurt niet! Vwb die buizen en transparantie: ik ben afgestudeerd op het ontwerp van een SE triode bak. Mooie Svetlana's, ik denk er nog wel eens aan terug... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Erikatn, fijn dat je reageert. En fijn dat je op deze manier reageert! Even echt of topic maar wel sociaal, loop je ook wedstrijden? Vind dat wel cool als mensen zich echt kunnen inzetten in sport. Even on topic. Erik K, Laat je wel horen wat de uitkomst is. Ben wel erg benieuwd. Op dit moment was ik geen goeie om te luisteren. Zit tot boven m'n oren dicht, verkouden, bah! Heren, de groeten, sorry, de dames ook natuurlijk. En als je het ergens niet meet eens bent is dat niet erg. Wat wel erg is de manier hoe je er mee om kan gaan!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Erikatn, fijn dat je reageert. En fijn dat je op deze manier reageert! Even echt of topic maar wel sociaal, loop je ook wedstrijden? Vind dat wel cool als mensen zich echt kunnen inzetten in sport. Nou nee Andre, zo ver gaat het helaas niet. Zou graag willen, maar een overgevoelige knie belemmert de mogelijkheden. Loop 2 x per week 15km, meer kan het gewricht niet aan. Af een toe een georganiseerde toch (bijv. Nijmegen 7 heuvelen) en probeer dan bij de eerste 10% (procent dus ) te komen. ' s Winters wordt er gelopen, 's zomers gefietst. En daarnaast het hele jaar wat gezwommen. Het krijgen en vasthouden van duurconditie heeft iets uitdagends en is verslavend. Net als hifi en (vooral) muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Het krijgen en vasthouden van duurconditie heeft iets uitdagends en is verslavend. Dat klopt. Mensen die vaak hardlopen/fietsen o.i.d. maken een of ander stofje aan (tijdens het sporten) waar je verslaafd aan kunt raken. Ik ken ook zo iemand... (nee, niet mijzelf... ). Hardlopen vind ik vervelend. Vandaar dat ik skeelers heb. Helaas kun je die alleen met droog weer (en droge ondergrond) gebruiken, dus het komt er niet zo veel van. Misschien dat ik ook maar eens een racefiets ga kopen (in de zomer). Is wel leuk om te doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Vanavond krijg ik luisterbezoek.. Ik zal de test eens op hem loslaten (als ie zin heeft).... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Vanavond krijg ik luisterbezoek.. Ik zal de test eens op hem loslaten (als ie zin heeft).... Och arme Arme bezoeker.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 welnee, piece of cake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Dat klopt. Mensen die vaak hardlopen/fietsen o.i.d. maken een of ander stofje aan (tijdens het sporten) waar je verslaafd aan kunt raken. Ik ken ook zo iemand... (nee, niet mijzelf... ). Hardlopen vind ik vervelend. Vandaar dat ik skeelers heb. Helaas kun je die alleen met droog weer (en droge ondergrond) gebruiken, dus het komt er niet zo veel van. Misschien dat ik ook maar eens een racefiets ga kopen (in de zomer). Is wel leuk om te doen... Da's endorfine, lijkt op morfine. Niet alleen met sport wordt dit aangemaakt, ook het eten van b.v. suiker of vetten zorgt voor een hogere endorfine spiegel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Dat klopt. Mensen die vaak hardlopen/fietsen o.i.d. maken een of ander stofje aan (tijdens het sporten) waar je verslaafd aan kunt raken. Ik ken ook zo iemand... (nee, niet mijzelf... ). Hardlopen vind ik vervelend. Vandaar dat ik skeelers heb. Helaas kun je die alleen met droog weer (en droge ondergrond) gebruiken, dus het komt er niet zo veel van. Misschien dat ik ook maar eens een racefiets ga kopen (in de zomer). Is wel leuk om te doen... Da's endorfine, lijkt op morfine. Niet alleen met sport wordt dit aangemaakt, ook het eten van b.v. suiker of vetten zorgt voor een hogere endorfine spiegel. Oh, dus dan hoef ik helemaal niet te gaan sporten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Het krijgen en vasthouden van duurconditie heeft iets uitdagends en is verslavend. Dat klopt. Mensen die vaak hardlopen/fietsen o.i.d. maken een of ander stofje aan (tijdens het sporten) waar je verslaafd aan kunt raken. Ik ken ook zo iemand... (nee, niet mijzelf... ). Hardlopen vind ik vervelend. Vandaar dat ik skeelers heb. Helaas kun je die alleen met droog weer (en droge ondergrond) gebruiken, dus het komt er niet zo veel van. Misschien dat ik ook maar eens een racefiets ga kopen (in de zomer). Is wel leuk om te doen... Hardlopen is zwaar. Duurt (te) lang voordat de benen gewend raken en de tred soepeler raakt. Dan wordt het makkelijker en dus prettiger. Typisch sologebeuren ook en veel mensen vinden het niet aantrekkelijk om alleen te gaan lopen. Met fietsen is samenwerking voordelig. Heb wel het idee dat het de laatste paar jaar harder is gaan waaien in de zomer. Harder werken dus als je niet samen bent. Gelukkig worden de fietsen technisch en qua materiaal steeds beter de laatste paar jaar en er is een prima kwalitietsaanbod van redelijk geprijst nieuw en uiteraard 2e hand materiaal. Door het onophoudelijke herfstweer nog geen meter geskeelerd dit winterseizoen. Hopelijk binnenkort eens een weekend met weer zoals de laaste paar dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2007 Report Share Posted 24 januari 2007 Het krijgen en vasthouden van duurconditie heeft iets uitdagends en is verslavend. Dat klopt. Mensen die vaak hardlopen/fietsen o.i.d. maken een of ander stofje aan (tijdens het sporten) waar je verslaafd aan kunt raken. Ik ken ook zo iemand... (nee, niet mijzelf... ). Hardlopen vind ik vervelend. Vandaar dat ik skeelers heb. Helaas kun je die alleen met droog weer (en droge ondergrond) gebruiken, dus het komt er niet zo veel van. Misschien dat ik ook maar eens een racefiets ga kopen (in de zomer). Is wel leuk om te doen... Hardlopen is zwaar. Duurt (te) lang voordat de benen gewend raken en de tred soepeler raakt. Dan wordt het makkelijker en dus prettiger. Typisch sologebeuren ook en veel mensen vinden het niet aantrekkelijk om alleen te gaan lopen. Met fietsen is samenwerking voordelig. Heb wel het idee dat het de laatste paar jaar harder is gaan waaien in de zomer. Harder werken dus als je niet samen bent. Gelukkig worden de fietsen technisch en qua materiaal steeds beter de laatste paar jaar en er is een prima kwalitietsaanbod van redelijk geprijst nieuw en uiteraard 2e hand materiaal. Door het onophoudelijke herfstweer nog geen meter geskeelerd dit winterseizoen. Hopelijk binnenkort eens een weekend met weer zoals de laaste paar dagen. Ik raak vrij snel gewend aan het rennen. Een huisgenoot van mij rent bijna dagelijks (en best snel ook). Ik heb een tijdje geleden een paar keer met 'm meegelopen. De eerste keer was vrij zwaar. Tijdens het lopen ging het wel, maar na afloop had ik last van m'n kuiten (vooral m'n rechter). De 2e keer had ik daar al geen last meer van en liep het ook wat makkelijker. Maar lopen opzich vind ik niet veel aan. Ik loop steeds te denken: dit kan veel inefficienter... Fietsen en ook skeeleren/schaatsen zijn een stuk efficienter... Ik loop niet echt snel trouwens. Op 3 kilometer haal ik misschien 11km/h. Niet echt om over naar huis te schrijven zeg maar... Ps. nu maar weer on-topic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts