WanFie Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Vanavond krijg ik luisterbezoek.. Ik zal de test eens op hem loslaten (als ie zin heeft).... Och arme Arme bezoeker.......... Precies. Hij had er eigenlijk niet zoveel zin in, maar had met grote stellingheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Maar ik heb dus w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Hoe hebben we dat probleem in Oud-Beyerland aangepakt? Volgens mij door de spelers met de hand te bedienen. Is wel wat ouderwets en minder fancy, maar niet ondoenlijk. Wil je dat ook echt alles gelijk loopt zet je de speler eerst op pauze en zoekt dan het nummer uit dat je op alle spelers wil laten horen. Druk je dan op play, start het nummer meteen zonder zoektijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Wil je dat ook echt alles gelijk loopt zet je de speler eerst op pauze en zoekt dan het nummer uit dat je op alle spelers wil laten horen. Druk je dan op play, start het nummer meteen zonder zoektijd. Zelfs dat werkt bij de Philips niet... Het ding start gewoon, maar laat de "teller" alleen niet zien. Ik ga vanavond de HK eens aansluiten. Misschien dat die beter luistert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Wil je dat ook echt alles gelijk loopt zet je de speler eerst op pauze en zoekt dan het nummer uit dat je op alle spelers wil laten horen. Druk je dan op play, start het nummer meteen zonder zoektijd. Zelfs dat werkt bij de Philips niet... Het ding start gewoon, maar laat de "teller" alleen niet zien. Ik ga vanavond de HK eens aansluiten. Misschien dat die beter luistert... Moet ik dan toch nog m'n alleseter meenemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Wil je dat ook echt alles gelijk loopt zet je de speler eerst op pauze en zoekt dan het nummer uit dat je op alle spelers wil laten horen. Druk je dan op play, start het nummer meteen zonder zoektijd. Zelfs dat werkt bij de Philips niet... Het ding start gewoon, maar laat de "teller" alleen niet zien. Ik ga vanavond de HK eens aansluiten. Misschien dat die beter luistert... Moet ik dan toch nog m'n alleseter meenemen? Ik heb vanavond ontdekt dat beide spelers steeds beginnen wanneer je op het betreffende cijfer drukt. Tot nummer 9 gaat dit goed... De HK doet dit ook. Verder lukte het me vanavond niet om een duidelijk beeld te krijgen. Niet met de HK Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Ik weet niet wat julie allemaal willen vergelijken maar je zou zo'n HK tegenover bijvoorbeeld zo'n nieuwe Meridian moeten zetten. Dat een CD met buizen anders klinkt is lijkt me geen vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Dat een CD met buizen anders klinkt is lijkt me geen vraag. Zelfs dat, is in een AB vergelijk moeilijk te horen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Vandaag had ik een ander "slachtoffer" op bezoek... Wanneer je ziet welke speler draait, hoor je veel meer verschil dan blind. Althans dat was ook de conclusie van m'n bezoeker. Toch presteerde hij het om 5 keer de juiste speler aan te wijzen.... en geen enkele keer fout. Daarna zijn we maar weer "in 't zicht" gaan spelen en werd het toch nog gezellig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Een keer werd bij Rhapsody 3 CD-spelers gedemoed: Meridian, Audio Research en dCS. Allereerst je wordt er dol van het omschakelen van speler naar speler. Ten tweede: het was best leuk om te doen. Mijn favoriete speler was de Audio Research (buizen). Ben benieuwd naar de nieuwe Wadia 581. Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Weet je toevallig nog welke ARC speler dat was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Volgens mij de CD-7. Ik vraag me alleen af waarom je bij die bovenladers het luikje met de hand moet bedienen i.p.v. dat het motorisch open en dicht gaat. Zoveel kost een electromotortje toch niet? Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 februari 2007 Report Share Posted 2 februari 2007 Volgens mij de CD-7. Ik vraag me alleen af waarom je bij die bovenladers het luikje met de hand moet bedienen i.p.v. dat het motorisch open en dicht gaat. Zoveel kost een electromotortje toch niet? Chris Jawel! Als je de kostprijs van zo een apparaat bekijkt (vaak 1/7e van de verkoopprijs) en dan uitrekent dat je er een stukje engineering, inkoop, voorraadbeheer, assemblage, testen e.d. bij moet doen om een simpel motor aangedreven luikje te maken. Overigens is het niet alleen de motor, het is ook de overbrenging naar het luikje, de bedrading, de voeding en de aansturing vanuit de microprocessor. Dat een CD met buizen anders klinkt is lijkt me geen vraag. Zelfs dat, is in een AB vergelijk moeilijk te horen.... Sorry dat ik het zeg; maar dat betekent dat de resolutie van je set niet hoog genoeg is om de verschillen aan te tonen.......... Of de resolutie van je oren Overigens zijn klankmatige verschillen tussen buizen en transistoren niet per definitie groter dan tussen transistoren onderling............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Wanneer gaan jullie eens luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Dat een CD met buizen anders klinkt is lijkt me geen vraag. Zelfs dat, is in een AB vergelijk moeilijk te horen.... Sorry dat ik het zeg; maar dat betekent dat de resolutie van je set niet hoog genoeg is om de verschillen aan te tonen.......... Of de resolutie van je oren Overigens zijn klankmatige verschillen tussen buizen en transistoren niet per definitie groter dan tussen transistoren onderling............ Ik denk dat je nog weinig "blind" hebt vergeleken.... Anders zou je niet van die krasse uitspraken doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Wanneer gaan jullie eens luisteren. Hallo Carl, Dat duurt nog even....uit dit "draadtje" datum: 24 FEBRUARI. Maar of ze echt gaan luisteren Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 het gaat toch niet om luisteren joh. pffff. gelijk hebben is leuker. daar denk je nog met plezier aan terug als je eindelijk aan luisteren toe bent gekomen buis .... transistor .... probeer er eens een bybee dingetje bij. klinkt het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Nog ruim twee weken... Hebben jullie al geoefend..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Wanneer gaan jullie eens luisteren. Hallo Carl, Dat duurt nog even....uit dit "draadtje" datum: 24 FEBRUARI. Maar of ze echt gaan luisteren Met vriendelijke groet, Jack Ik stel het me al voor een luistersessie waar na de eerste klanken s000884 uitroept "zie nu er is geen verschil" terwijl Hans uitroept "luister nu eens" en Eric op de stoel gaat staan en "Breem, Breem" joelt terwijl hij met kabels aan het zwaaien is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Wanneer gaan jullie eens luisteren. Hallo Carl, Dat duurt nog even....uit dit "draadtje" datum: 24 FEBRUARI. Maar of ze echt gaan luisteren Met vriendelijke groet, Jack Ik stel het me al voor een luistersessie waar na de eerste klanken s000884 uitroept "zie nu er is geen verschil" terwijl Hans uitroept "luister nu eens" en Eric op de stoel gaat staan en "Breem, Breem" joelt terwijl hij met kabels aan het zwaaien is. Nee hoor... 't is dan geen carnaval... dat is 'n week eerder. Overigens is het tonproaten al voorbij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Wanneer gaan jullie eens luisteren. Hallo Carl, Dat duurt nog even....uit dit "draadtje" datum: 24 FEBRUARI. Maar of ze echt gaan luisteren Met vriendelijke groet, Jack Ik stel het me al voor een luistersessie waar na de eerste klanken s000884 uitroept "zie nu er is geen verschil" terwijl Hans uitroept "luister nu eens" en Eric op de stoel gaat staan en "Breem, Breem" joelt terwijl hij met kabels aan het zwaaien is. We gaan eerst alleen luisteren. Daarna volgen conclusies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Hoe is de "blinde" test opgesteld? Is er al een goede manier gevonden om de tracks op een verantwoorde manier af te spelen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 s0000884 uitroept "zie nu er is geen verschil" 1. Ik zou roepen: ik hoor geen verschil. 2. Aangezien ik dat nu al weet, heb ik op die luistersessie niets te zoeken. Uitslagen (als dat statistisch goed is, dus vaak genoeg getest) zijn uiteraard interessant en gewoon geldig. Zijn significante verschillen aantoonbaar hoorbaar, dan is het interessant om te weten wat daarvan de oorzaak is. Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Dat een CD met buizen anders klinkt is lijkt me geen vraag. Zelfs dat, is in een AB vergelijk moeilijk te horen.... Sorry dat ik het zeg; maar dat betekent dat de resolutie van je set niet hoog genoeg is om de verschillen aan te tonen.......... Of de resolutie van je oren Overigens zijn klankmatige verschillen tussen buizen en transistoren niet per definitie groter dan tussen transistoren onderling............ Ik denk dat je nog weinig "blind" hebt vergeleken.... Anders zou je niet van die krasse uitspraken doen. In tegendeel! En of ik het blind doe of met mijn ogen open maakt niet uit. Op mijn set (en die van verschillende vrienden) zijn de verschillen er altijd direct uit te halen; als je bijvoorbeeld een weerstand in de schakeling van tantaal naar koolfilm vervangt kan je het al horen (en ik heb nog een aantal extreme dingen gedaan maar die zal ik hier niet uit de doeken doen want dan wordt ik meteen verketterd ) Vandaar dat het me verbaast dat mensen verschillen tussen totaal verschillend ontworpen CD-spelers niet kunnen horen. Dat kan maar aan 3 dingen liggen: 1) ze kunnen echt geen verschillen horen (wees dan maar gelukkig, dat scheelt een hoop geld aan audio apparatuur) 2) ze willen het niet horen/geloven 3) de resolutie van de set waar in vergeleken wordt is niet hoog genoeg Bij de AES meeting afgelopen maand heeft Guido Tent een leuke demonstratie gegeven; hij liet de hoeveelheid jitter horen van verschillende bronnen (CD speler, DVD etc.). Resultaten werden door veel luisteraars als schokkend ervaren. Het zou leuk zijn deze test eens te doen na de luistersessie met de beluisterde spelers......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 [...] Bij de AES meeting afgelopen maand heeft Guido Tent een leuke demonstratie gegeven; hij liet de hoeveelheid jitter horen van verschillende bronnen (CD speler, DVD etc.). Resultaten werden door veel luisteraars als schokkend ervaren. Het zou leuk zijn deze test eens te doen na de luistersessie met de beluisterde spelers......... Nee, laat maar: de gebruikte versterking toen was heel groot (4 mV/ps) en verder niet representatief. Het was niet meer dan een kermisattractie. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts