Stefan Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Dat ligt er maar aan wat je representatief vind! Het laat duidelijk verschillen in jitternivo horen, hoe je dat dan weer correleert met de klank van de apparaten is weer een ander verhaal. De term: "kermisattactie" is nogal chargerend en geeft vooral je eigen mening weer.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Dat ligt er maar aan wat je representatief vind!Het laat duidelijk verschillen in jitternivo horen, hoe je dat dan weer correleert met de klank van de apparaten is weer een ander verhaal. De term: "kermisattactie" is nogal chargerend en geeft vooral je eigen mening weer.............. Waarom correleer je de observering van Jacco aan het begrip 'mening'? Ik begrijp dit echt niet. Hij *observeert* dat de boel daar enorm versterkt moest worden (wat dus bij jou thuis niet gebeurt) om van jitter een hoorbaar probleem te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2007 Author Report Share Posted 8 februari 2007 Nog ruim twee weken... Hebben jullie al geoefend..?? Hans, we hebben een kink in de kabel! ik krijg maandag 26 februari 3 nieuwe hefbruggen op de zaak, en dat betekend dat ik zaterdag 24 februari de hele dag bezig ben om de oude eruit te halen en te demonteren. dus geen tijd voor cd-spelers we kunnen twee dingen doen -jullie doen de test zonder mij -we prikken een andere datum. jullie mogen het zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Dan stel ik een andere datum voor, Erik hoort er bij te zijn. Groet, Jacco Dat ligt er maar aan wat je representatief vind!Het laat duidelijk verschillen in jitternivo horen, hoe je dat dan weer correleert met de klank van de apparaten is weer een ander verhaal. De term: "kermisattactie" is nogal chargerend en geeft vooral je eigen mening weer.............. Zoals s0000884 reeds opmerkte is het een observatie mijnerzijds dat er veel versterking nodig is om eea hoorbaar te maken. Dat werd er niet bij gezegd en als ik niet gevraagd had wat de overdracht was, bleef het bij een tot de verbeelding sprekende vertoning. Dat geeft verder niet, ik heb er geen problemen mee. (ik realiseer me dat het nog steeds een tot de verbeelding sprekend verhaal blijft als er niemand is die begrijpt wat de relativiteit van die overdracht is) Een kritische vraag voor jou: waarom is het wel toegestaan dat de heren eea hoorbaar maken middels versterkers, mixers en fasedetectoren terwijl er met argusogen gekeken wordt als ik (of een andere meetnerd) met versterkers, mixers en fasedetectoren (op een bepaalde manier geschakeld zodat het een spectrumanalyser wordt) eea op een plaatje laat zien. Of als ik in software die situatie emuleer? Het zal wel aan mij liggen... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 februari 2007 Report Share Posted 9 februari 2007 In beide gevallen niks mis mee. Wanneer je alleen en rustig zit te luisteren hoor je n.l. veel meer dan wanneer je in een groep naar een onbekende set zit te luisteren. Een beetje uitvergroten maakt het dan alleen duidelijker. net als bij jouw meting. Wanneer we nou met 'n paar man komen helpen... kunnen we 's-middags vergelijken... Ik stel dus b.v. 'n week later voor (3 Maart). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Een kermisattractie. Groet, Jacco Dat gevoel heb ik bij enkele posters hier ook. Ja, als een soort rariteitenkabinet. Bij Houdini, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Ach, Loesje heeft dit verschijnsel fraai getypeerd : " Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver........." Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 "Maar hij weet wel waar hij is!" (of ben ik op zondagmiddag niet helemaal Loesje niveau... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 "Maar hij weet wel waar hij is!" (of ben ik op zondagmiddag niet helemaal Loesje niveau... ) Zondagmiddag..??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Loesje Die hebben we al een tijdje hear niet meer gezien. Was altijd wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 "Maar hij weet wel waar hij is!" (of ben ik op zondagmiddag niet helemaal Loesje niveau... ) Vast niet, ook de dagen zijn al zoek................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 (maakt zich zorgen..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 In beide gevallen niks mis mee. Wanneer je alleen en rustig zit te luisteren hoor je n.l. veel meer dan wanneer je in een groep naar een onbekende set zit te luisteren. Een beetje uitvergroten maakt het dan alleen duidelijker. net als bij jouw meting. Wanneer we nou met 'n paar man komen helpen... kunnen we 's-middags vergelijken... Ik stel dus b.v. 'n week later voor (3 Maart). 3 Maart... of durven "we" niet meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2007 Author Report Share Posted 15 februari 2007 In beide gevallen niks mis mee. Wanneer je alleen en rustig zit te luisteren hoor je n.l. veel meer dan wanneer je in een groep naar een onbekende set zit te luisteren. Een beetje uitvergroten maakt het dan alleen duidelijker. net als bij jouw meting. Wanneer we nou met 'n paar man komen helpen... kunnen we 's-middags vergelijken... Ik stel dus b.v. 'n week later voor (3 Maart). 3 Maart... of durven "we" niet meer... 3 maart lukt niet bij mij, 10 maart wel. (natuurlijk durf ik nog steeds, ik zit me nu al te veheugen op de peinzende blikken in de ogen der luisteraars....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Dan stel ik een andere datum voor, Erik hoort er bij te zijn. Groet, Jacco Dat ligt er maar aan wat je representatief vind! Het laat duidelijk verschillen in jitternivo horen, hoe je dat dan weer correleert met de klank van de apparaten is weer een ander verhaal. De term: "kermisattactie" is nogal chargerend en geeft vooral je eigen mening weer.............. Zoals s0000884 reeds opmerkte is het een observatie mijnerzijds dat er veel versterking nodig is om eea hoorbaar te maken. Dat werd er niet bij gezegd en als ik niet gevraagd had wat de overdracht was, bleef het bij een tot de verbeelding sprekende vertoning. Dat geeft verder niet, ik heb er geen problemen mee. (ik realiseer me dat het nog steeds een tot de verbeelding sprekend verhaal blijft als er niemand is die begrijpt wat de relativiteit van die overdracht is) Een kritische vraag voor jou: waarom is het wel toegestaan dat de heren eea hoorbaar maken middels versterkers, mixers en fasedetectoren terwijl er met argusogen gekeken wordt als ik (of een andere meetnerd) met versterkers, mixers en fasedetectoren (op een bepaalde manier geschakeld zodat het een spectrumanalyser wordt) eea op een plaatje laat zien. Of als ik in software die situatie emuleer? Het zal wel aan mij liggen... Groet, Jacco Hallo Jacco, Ik waardeer je kritische houding, je daagt mensen uit om buiten hun kader te kijken, en als dat lukt dan worden ze er wijzer van. Er is niks mis met het zichtbaar of hoorbaar maken van deze effecten. Het mooie van de test van Guido is dat hij een direct vergelijk laat horen tussen verschillende loopwerken. Het is laagdrempelig en door iedereen te horen. Altijd moet je jezelf de vraag stellen hoe dit te correleren is met het luisteren naar muziek. Ik heb zelf veel geexperimenteerd met loopwerken, verschillende klokken en interfaces (SPdif, I2S), daar heb ik altijd de verschillen in de muziek kunnen horen; ik kan de verschillen die Guido heeft laten horen dan ook juist kwantificeren. 3 maart komt mij niet goed uit, dan heb ik een verjaardag, 10 maart zou wel kunnen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 !0 Maart...past mij ook. En de rest..?? -Hans van Liempd (kan) -dekkersj -Stefan (kan) -daultonlee -Henrie -Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Na enkele pagina's "ramptoerisme" te hebben gelezen overweeg ik ook mee te gaan. Zou ik welkom zijn? Ik zit dan wel midden in een kritiekpunt van scriptie (data-analyse; hoe toepasselijk ), dus nog even afwachten of ik kan. Voordat ik weer 27 pagina's doorploeg: Als ik ook mag en kan komen: waar is het? Groet, azh Het is dus bij mij te doen.... Probleem is alleen dat er maar maximaal 6 luisteraars in m'n luisterhok passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Probleem is alleen dat er maar maximaal 6 luisteraars in m'n luisterhok passen.Jammer. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten!Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 Probleem is alleen dat er maar maximaal 6 luisteraars in m'n luisterhok passen.Jammer. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten!Groet, azh Je mag wel in mijn plaats. Ik heb niet zo'n zin meer (zie topic Ramptoerisme)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 februari 2007 Author Report Share Posted 21 februari 2007 zeg, het moet er nu toch echt van komen, we gaan CD spelers vergelijken, mijn stelling luid namelijk: alle cd spelers boven de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 en? hebben we er al zin in? Ik krijg de indruk dat het animo nogal gezakt is..... Ik ga nog steeds uit van 10 maart. Henrie doet niet meer mee. Wie nog w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 Het vergelijken van CD-spelers kan een lastige situatie zijn: de verschillen tussen (goede) hedendaagse CD-spelers zijn nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 en? hebben we er al zin in? Ja, eigenlijk wel - nog afgezien van of er nog een luisterplaats is, zou ik uiterlijk 17:00 uur wel weer in mijn scheurijzer 'moeten' zitten om Quirine Viersen in de Kleine Zaal van de Oosterpoort in Groningen te kunnen beluisteren. Terzijde: Vorige week hebben twee gasten en ondergetekende 'eventjes' geluisterd naar een andere speler - CEC TL51XZ, naast mijn eigen combi. Zowel als ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 OK, 't was niet een blinde luistertest En het machien van CEC was nog koud En de volumestanden waren niet gecalibreerd met een dB-meter Maar ook als dat allemaal wel op orde was - ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn eigen loopwerk of loopwerk/DAC er niet zou hebben uitgehaald. Datzelfde hebben wij meegemaakt met een direkt vergelijk tussen mijn NorthStar combinatie en de (koude) cd-speler van DCS (10.000euro) in het begin was de DCS geen partij voor de NS, na een uur of 3 kwam hij op temparatuur en werden zijn kwaliteiten pas hoorbaar. Of bedoel je dat je gehoor tegen die tijd was "ingespeeld"? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 25 februari 2007 Report Share Posted 25 februari 2007 Eigenaardig genoeg ben ik onlangs tot de conclusie gekomen dat mijn CD spelers OOK eerst effectief moeten warm draaien . Ik weet het effect aan de versterker maar nadat ik een paar keer de amp had laten warmdraaien op de tuner en daaropvolgend overschakelde naar CD, bleek het warmspeelproces gewoon van voor af aan te beginnen. Waardoor ik nu dus blijkbaar ook tot de gelovigen moet gerekend worden... Een koude CD speler klinkt plat, nasty, geen ruimtelijkheid zowel in diepte als in breedte, bijna mono tunnelvisie tussen de speakers, weinig bas... en het klaart geleidelijk op: breedte gaat zich spreiden, instrumenten worden geplaatst (kan later nog veranderen), bas komt bij en dan komt de diepteplaatsing, de resolutie verbeterd totdat de instrumenten in de ruimte geplaatst worden, tot op een moment dat de "waauw" erlebnis ontstaat, dan ben ik er zo ongeveer... vooral mijn Marantz CDR 17 is daar gevoelig voor, en het duurt bijna een volledige CD voordat het geluid echt "ter plaatse" begint te klinken. De Pioneer PDS 901 heeft ook een tijdje nodig, maar minder, en minder duidelijke verschillen. mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts