Jump to content

CD spelers vergelijken

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ging dit topic over het vergelijken van cd spelers?

Wellicht een idee om een nieuw topic over buizen vs transistoren te openen? ;)

BTW, cijfers en recenties interesseren me niet, wat ik hoor moet me kunnen overtuigen.

Wat verwacht je van dit topic. Behalve de bekende kreten dat buizen verouderd zijn en dat de meeste forumleden te stom zijn om dat te begrijpen verwacht ik niets. Overigens heb ik een mooie buizenversterker.

Managen van de verwachtingen....... Ben op een serieus forum, denk ik, en verwacht dan ook meer van de bezoekers. Dit lijken wel de kieskeurig-recenties.

Overigens staat mijn mooie buizenversterker in de kast omdat de KT-88 lampen op zijn en ik meer dan tevreden luister naar een Marantz premium combi. Er is dus niet zo'n haast voor de buisjes ;)

Je hebt wel gelijk Marcelti. Het probleem Hear is dat sommige mensen de zaak zuiver alleen vanuit een technische hoek bekijken, vergelijkende luistertests al vlug als niet wetenschappelijk bestempelen en dat er daardoor polimieken ontstaan die niets opleveren. Zoveel mogelijk negeren zou ik zeggen.

Zoveel mogelijk negeren zou ik zeggen.

Audiofielen snappen niet hoe je objectief moet luisteren. Dat levert onder meer al die verhalen over niet-bestaande verschillen op (meer lucht tussen de instrumenten met kabel B ). Elkanders verhalen over snoertjes en CD-toestellen aanhoren is allemaal leuk en aardig. Daar kun je inderdaad het forum ook voor gebruiken. Het levert echter wel een leercurve van 0 op.

Audiofielen snappen niet hoe je objectief moet luisteren. Dat levert onder meer al die verhalen over niet-bestaande verschillen op (meer lucht tussen de instrumenten met kabel B ). Elkanders verhalen over snoertjes en CD-toestellen aanhoren is allemaal leuk en aardig. Daar kun je inderdaad het forum ook voor gebruiken. Het levert echter wel een leercurve van 0 op.

Dat bedoelde ik nu Marcelti. S0000884 heeft er ongetwijfeld verstand van, maar niet genoeg verstand om zijn eigen standpunten te relativeren - jammer.

Het minachtende gereutel van hem en nog wat andere verstarde meetapparaten dus negeren.

Welkom overigens Marcel. :)

Dat bedoelde ik nu Marcelti. S0000884 heeft er theoretisch ongetwijfeld verstand van, maar niet genoeg verstand om zijn eigen standpunten te relativeren - jammer.

kleine aanpassing :D:)

Helaas heeft ie ook alleen maar 1 paar linkerhanden. De theorie aan de praktijk toetsen is bijzonder moeilijk voor deze persoon :rolleyes:

Ongetwijfeld hebben theoretici ook hun nut :rolleyes:

Om op het topic terug te komen, ik wil best mee doen met het testen van cd-spelers, maar ben denk ik niet zo'n goede kandidaat. Prefereerde onlangs in een winkel de HD970 vanwege de prijs, en omdat ik echt geen verschil (A-B) kon horen met 2 tot 3 x zo dure alternatieven. Hoorde wel verschil met een (okkasie)Marantz cd 17mk2, maar anders is niet slechter in dit geval. Ben erg benieuwd naar de uitkomst van zo'n testsessie, houdt iemand de resultaten dan ook bij?

Hoi Erik, Helaas moet ik voor de 24ste gaan afzeggen, Ik heb nachtdienst. Dat wil wel eens gebeuren als je inde zorg werkt. Hou me zeker aanbezolen voor een volgend experiment of gewoon een leuke luister sessie met muziek die we nog niet kennen. Dat dit dan gebeurt op een goede instalatie dat staat buiten kijf. Wat die goede instalatie is, is afhankelijk van in hoeverre de eigenaar tevreden is... De rest is niet belangrijk!

Groet,

Andre

Volgens mij doe jij in dit geval niet veel anders dan je 'gezeur' over vervorming die optreed bij buizen. Uit een eerdere test van Jacco bleek dat bijna niemand de vervorming van, hoeveel was het wel niet, 5%?, kon waarnemen. Ik snap je argument van vervorming dan ook niet waarom een buis slechter zou zijn dan een transistor. Je gebruikt het argument van niet hoorbare verschillen maar al te graag bij kabeltjes, waarom is iets wat niet hoorbaar blijkt te zijn (vervorming) dan in ene wel van belang in je strijd tegen buizenversterking?

Volgens mij doe jij in dit geval niet veel anders dan je 'gezeur' over vervorming die optreed bij buizen. Uit een eerdere test van Jacco bleek dat bijna niemand de vervorming van, hoeveel was het wel niet, 5%?, kon waarnemen. Ik snap je argument van vervorming dan ook niet waarom een buis slechter zou zijn dan een transistor. Je gebruikt het argument van niet hoorbare verschillen maar al te graag bij kabeltjes, waarom is iets wat niet hoorbaar blijkt te zijn (vervorming) dan in ene wel van belang in je strijd tegen buizenversterking?

Omdat als jouw argument klopt (dwz zo gedeeld wordt door andere audiofielen), dan zou je een 20 euro kostende transistorversterker die 5% vervormt ook prima vinden. Maar d

Guest tubejack
eigenlijk zie ik maar een tweetal mogelijkheden, of je bent vreselijk doof, of begrijpt er echt in het geheel niets van...................................

;)

Oftopic

Ach ieders zijn gelijk :D sommige zijn niet te redden... :D dat zullen ook van mij vinden :D

Mijn motto is: "maak mensen regelmatig blij" voor de rest .... muggezifters, zuurpruimen en mensen die het altijd beter weten (en ook die het echt weten, maar er niks mee doen) zul je houden.

Laat ze lekker......

Ontopic

Maar dit draadje gaat over cd-spelers, ik ben reuze benieuwd wat er uit de test komt, al

vraag ik me af waarom Erik zijn HK speler getweaked heeft....immers ze klinken toch

allemaal gelijk boven de 300eri ....

Groet,

Jack

P.s. leuke homepage heb je en inderdaad 2x 5watt = veel geluid :rolleyes:

Aangezien het hier al lang niet meer over de bijeenkomst gaat, stel ik voor om over enkele weken een nieuw te openen waar wat relevante informatie te lezen is.

Voor dit geleuter hadden we eigenlijk een ander topic...

Kennelijk is er eer uit te halen een topic te verzieken... :(

LLLLIIIINNNNKKKK

:)

Guest tubejack
Voor dit geleuter hadden we eigenlijk een ander topic...

Kennelijk is er eer uit te halen een topic te verzieken... :(

:)

Maar Hans?

We zijn toch weer on-topic?

Ik ben reuze benieuwd, naar de resultaten.....

Zal alvast een tipje van de sluier optillen........ er zijn verschillen.

Groet,

Jack

Ik heb misschien geen goede oren.. Maar wel goede ogen.

Ik zie een Gathering of Audiophiles die zich op kleuterschoolniveau tegen S00xxx keert, elkaar napraat, vol minachting en onbegrip jegens S00xxx. Beschuldigingen van een bepaald gedrag terwijl ze er zelf een minstens soortgelijk maar gezien de groepsvorming een 'erger' gedrag op nahouden.

Je moet wel erg blind zijn wil je dat niet zien. :mad2:

Een Optofiel

Ik heb misschien geen goede oren.. Maar wel goede ogen.

Ik zie een Gathering of Audiophiles die zich op kleuterschoolniveau tegen S00xxx keert, elkaar napraat, vol minachting en onbegrip jegens S00xxx. Beschuldigingen van een bepaald gedrag terwijl ze er zelf een minstens soortgelijk maar gezien de groepsvorming een 'erger' gedrag op nahouden.

Je moet wel erg blind zijn wil je dat niet zien. :mad2:

Een Optofiel

Het lijkt alsof je mijn werkwijze door hebt. Ik gooi er altijd een kwartje in, en kijk wat eruit komt. Dat mensen er zo bovenop duiken (zonder dat ik persoonlijk wordt) geeft te kennen. Ik wil juist deze houding zichtbaar maken, omdat die onlosmakelijk verbonden is met de 'ik heb altijd gelijk want mijn oren horen het' houding, die een persoon uiterst totalitair kan maken op een bepaald vlak. Aangezien audiofielen zich jarenlang zich op deze uiterst foute manier conditioneren (je bouwt een wereld van 'eigen waarheden' om je heen) worden ze ook erg gepikeerd als je daar even doorheenprikt of in wroet.

al

vraag ik me af waarom Erik zijn HK speler getweaked heeft....immers ze klinken toch

Hij heeft al vaak genoeg gezegd dat die speler alleen een ander kleurtje heeft. Verder niets. Ik heb ook een HK760 gehad, tot ie stuk ging. Dat ding doet niets fout (als ie het doet), en zijn stelling dat alles dat duurder is dan dat ding hetzelfde doet, levert een interessante test case op.

Omdat als jouw argument klopt (dwz zo gedeeld wordt door andere audiofielen), dan zou je een 20 euro kostende transistorversterker die 5% vervormt ook prima vinden. Maar d

Toch s0000884, vind ik dat jij op zijn minst je gezicht straks moet laten zien. ;)

Dan kunnen de betrokkenen eens kennis maken met de persoon achter de audiofilekruistocht :P;)B)

Maar ja, je zal altijd weer met een (flut)reden komen, waarom jij je gezicht daar niet moet laten zien. <_<

En je zal, zeker weten, je gezicht daar niet laten zien! :blink::ph34r:

Maar ja, je zal altijd weer met een (flut)reden komen, waarom jij je gezicht daar niet moet laten zien. <_<

Wat een toontje weer. Dat toontje zet ik ook niet tegen jou op. Ik heb wel wat beters te doen dan voor de zoveelste keer bevestigd te krijgen dat ik geen verschil hoor tussen gelijk klinkende CD spelers. Als de test goed wordt uitgevoerd accepteer ik uiteraard wel als anderen een verschil horen. Maar nogmaals dat houdt in; minimaal 7 keer achter elkaar blind en geen fouten.

Ik heb niets te bewijzen. Dus ik heb op die test niets te zoeken, en Erik zal dan ook niets aan mij hebben bij die test.

Hoi Erik, Helaas moet ik voor de 24ste gaan afzeggen, Ik heb nachtdienst. Dat wil wel eens gebeuren als je inde zorg werkt. Hou me zeker aanbezolen voor een volgend experiment of gewoon een leuke luister sessie met muziek die we nog niet kennen. Dat dit dan gebeurt op een goede instalatie dat staat buiten kijf. Wat die goede instalatie is, is afhankelijk van in hoeverre de eigenaar tevreden is... De rest is niet belangrijk!

Groet,

Andre

beste Andr

Marcelti, je hebt gelijk. Zelf ben ik NIET van plan om naar een andere forum te gaan. Maar, als ik lees wat op deze topic geschreven wordt en dat er mensen zijn die doel bewust met, naar mijn mening, agressieve gedrag door blijven gaan vraag ik mij af waarom de moderator niet ingrijpt. :angry:

Het is verdomme een topic over het luisteren naar verschillen in cd spelers. Niemand, niemand heeft ooit gezegd dat dit dan ook wetenschappelijk is....

Het wordt gedaan door amateurs (niet rottig bedoelt), mensen die vinden dat ze een leuke hobby hebben, geen professionals dus of ander zogenaamde geleerden. Leer verdomme eens accepteren dat anderen een andere mening hebben. Het is een kwestie van smaak en als mijn smaak mij zegt dat mijn speler beter klinkt dan die van iemand anders dan vind ik dat, punt uit.

Erikatn en s0000884, zoals eerder gezegd vanwaar deze onvrede, agressie, diskwalificatie naar elkaar, vooroordelen.... ga zo maar even door.

Het is gewoon niet netjes, mensen zitten voor hun plezier op een forum als deze en willen nog wat leren of je het daar nu mee eens bent of niet. Ga dan een eigen topic openen of maak je eigen forum. B&W haters hebben dat ook. Maar NIET hear.

Bij deze roep ik de moderator ook op om er iets aan te doen! Of Erik sluit deze topic af.

Andre.

Oja dat ik kijk op deze topic heeft te maken dat ik wil kijken of Erik nog gereageerd heeft op mijn afzegging (geen goed nederlands weet ik), maar moet dan helaas door ellende heen baggeren die volledig zinloos is. En ja mijn bericht is ook of topic........

al

beste jack,

mijn speler is een andere kleur,

en ik heb hem op spikes gezet en bekleed met loodbitumen,

dit heb ik gedaan omdat 'men' zei dat dit een positief verschil gaf m.b.t de geluidskwaliteit.

maar ik heb dit niet kunnen waarnemen,

onder het motto:"Helpt het niet dan geeft het moed" heb ik het maar laten zitten........ ;)

Wat een toontje weer. Dat toontje zet ik ook niet tegen jou op. Ik heb wel wat beters te doen dan voor de zoveelste keer bevestigd te krijgen dat ik geen verschil hoor tussen gelijk klinkende CD spelers. Als de test goed wordt uitgevoerd accepteer ik uiteraard wel als anderen een verschil horen. Maar nogmaals dat houdt in; minimaal 7 keer achter elkaar blind en geen fouten.

Ik heb niets te bewijzen. Dus ik heb op die test niets te zoeken, en Erik zal dan ook niets aan mij hebben bij die test.

Met die toon is niets mis! ;)

Ik had dus gelijk, toen ik schreef dat jij altijd wel met een reden zal weten te komen, om je gezicht daar niet te laten zien. <_<

ZEER TEN ONRECHTE, gezien je kruistocht tegen de audiofilen!!! :angry:

Steeds maar weer vanuit de achtergond kruistocht voeren en angstvallig onzichtbaar willen blijven, vind ik niet kunnen! <_<

Neem een voorbeeld aan Jacco, die niet bang is om zijn gelijk/ongelijk terplekke te bewijzen ! :rolleyes:;)

Voor zo iemand heb ik respect! :);) Ook voor de audiofelen die hetzelfde staat te wachten! :P;)