Jump to content

CD spelers vergelijken

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

175 inzendingen waarvan 90% niet over het vergelijken maar over eventuele verschillen in CD-spelers, terwijl daar al een ander topic voor is.

En het belangrijkste... van de meters hoor ik niks nieuws... telkens dezelfde verhalen. En alles wat er door audiofielen wordt aangedragen is weer 'ns niet waar...

Ik word hier zo moe van....

:rolleyes:

sja stop de discussie. je discussiert ook niet met blinden over kleurentelevisies.

groet

En natuurlijk zijn 'de meters' weer doof... Wat heerlijk stereotyp weer...

:D:D:D:PB)

En natuurlijk zijn 'de meters' weer doof... Wat heerlijk stereotyp weer...

These, antithese > synthese en aan dat laatste zijn we Hear helaas nog niet aan toe.

Hey mensen..mag ik ook meedoen aan de luistertest?? Lijkt me heel gezellig! Zo ja graag tijd, adres ...bijvoorbaat dank.

Mijn credo...muziek luisteren is de moeilijkste hobby die er bestaat......

Je bent van harte welkom.... je moet in de buurt van den Bosch zijn. Een adres volgt tegen de tijd dat we gaan luisteren.

Mischien kan Erik op de begin pagina e.e.a. bij houden...??

:)

Deze heb je gemist... denk ik...?? ;)

Overigens is er maar plaats voor 6. heel veel drukker kan het dus niet worden.

:)

een forum vol luisteraars

maar bitter weinig mensen die de uitdaging aandurven.... :)

Ik wil wel, maar ik ben rond die tijd ook nog jarig en weet nog niet wanneer ik m'n verjaardag vier, dus ik zet mijzelf even op de reservelijst.

Voor de duidelijheid ik ben dus van mening dat er geen verschil is tussen de diverse spelers, maar wil graag in een blinde test kijken of het ook werkelijk klopt.

gr.,

Jeroen

Hallo, ik ben hardstikke nieuw hier en wat onervaren, maar vind de opzet interressant en zeer benieuwd naar de uitkomst. Want wie van ons/jullie vragen zich niet af of duizenden euros meerprijs nou echt een winst van betekenis opleveren. Ik denk dat het een beetje tussen de oren zit. Want als je thuis komt met je dure apparaat en het zou blijken dat het wow verschil weg blijft, dan voel je je behoorlijk stom, en je brein wil dat niet en doet een googel truukje. Ik heb zelf al eens thuis naar verschillen in kabels en dergelijke geluisterd en kwam er niet uit of ik nou echt verschil hoorde of wilde horen, resultaat, ik bracht de duurdere kabel weer terug want ik werd gek van het steeds willen wisselen omdat ik steeds weer meende dat de andere beter/prettiger was. Wel hoor ik een vrij duidelijk verschil tussen de goedkope dvd speler en mn oude jvc cd speler, maar blind kan ik ze denk ik niet onderscheiden. Cds speel ik op cd speler want in mn hoofd is dat gewoon beter. Zou een nieuw marantzje of denontje verbetering geven??? In mn hoofd alvast wel. En oh ja, probeer vrouwen bij je test te betrekken, die horen nml beter. Veel succes ermee en ben benieuwd, dan hoef ik niet meer te dromen over een peperdure set, hoop ik.

Kan ik de 24e noteren? Ik moet er een takke eind voor rijden, maar ben dit gezeur meer dan zat! :D

Heb ik al geprobeerd, maar Erik zei dat hij een duidelijk hoorbaar verschil op mijn set ook niet waarnam.

Veel succes, want het lijkt er op dat je een vis wil leren fietsen :D;)

Kan ik de 24e noteren? Ik moet er een takke eind voor rijden, maar ben dit gezeur meer dan zat! :D

Heb ik al geprobeerd, maar Erik zei dat hij een duidelijk hoorbaar verschil op mijn set ook niet waarnam.

Veel succes, want het lijkt er op dat je een vis wil leren fietsen :D;)

Volgens mij is het een nog grotere uitdaging: "een fiets leren vissen" :)

En wat zei Erik...autosuggestie ;)

He Ruud, waarom doe jij niet eens mee aan die test? Heb je daar een goede reden voor?

nou ja het is toch al mooi dat Erik wel verschil tussen luidsprekers hoort (maar dat niet met metingen wil hardmaken).

groet

beste rob,

ik hoor zelfs verschil tussen versterkers!!

het is wel een heel subtiel verschil , maar toch,

niet in de trend van : diepte , meer zwart , stereobeeld of zo ,

maar gewoon vervorming,

de ene versterker vervormd iets meer dan de andere,

de ene is wat stabieler dan de ander.

zeker als je met elektrostaten speelt hoor je dat goed,

dingen als: diepte , ruimte, stereobeeld, zwart tussen de instrumenten ,hebben niks te maken met versterkers of andere electronische componenten,

het overgrote deel word bepaald door de opname,

de rest door de luidsprekers hun afstraalgedrag en hun plaatsing in de luisterruimte.

ps; wanner kom je langs?

overtuig ik jou dat je met een goedkope cd-speler en een Behringer speeldoos toch een leuk geluid kunt krijgen in de huiskamer. ;)

He Ruud, waarom doe jij niet eens mee aan die test? Heb je daar een goede reden voor?

Ja Henrie, een verschrikkelijk goede reden.

Je maakt me nieuwsgierig... :rolleyes:

Ps. ik zie dat ik er niet bij sta in Eriks eerste post in dit topic. Ik had toch al een paar keer aangegeven wel te willen komen? Eventueel met alleseter onder de arm... Wel onder voorbehoud, want m'n pa is rond die tijd jarig...

Ps. ik zie dat ik er niet bij sta in Eriks eerste post in dit topic. Ik had toch al een paar keer aangegeven wel te willen komen? Eventueel met alleseter onder de arm... Wel onder voorbehoud, want m'n pa is rond die tijd jarig...

ik werk het bij, Henrie :)

ik werk het bij, Henrie :)

Dank je... :)

Hebben we een beetje een 'uniforme' groep, zo? Daarmee bedoel ik een groep met ongeveer even veel mensen die verschil zeggen te horen als mensen die geen verschil zeggen te horen...

:lol:

[...]

Les 1) De laser probeert data te lezen van een schijfje dat erboven draait, er zit een soort autofocus lens op de laser zodat hij scherp kan stellen. Als een CD trilt varieert de afstand tussen laser en CD en moet de lens scherpstellen. Los van het feit dat continu verlopen van scherpte leesfouten oplevert, zorgt de varierende afstand tussen CD en laser voor Jitter.[...]

Stefan,

Je moet in het bezit zijn van een bijzonder slecht loopwerk als het waar is wat je beweert. Of als je last hebt van hetgeen je beweert, ik sluit niets uit. Ik heb eea eens uitgeprobeerd hear.

Groet,

Jacco

Haha,

Je zit me te stangen :lol:

Maar als dat niet het geval is zal ik wat randvoorwaarden van mijn test uit de doeken doen:

Beide loopwerken waren nieuw en in ieder geval ingespeelt (oh ja daar geloof je natuurlijk ook niet in :( )

De CD-pro is wellicht alleen bekend bij audiofielen: cdpro2a23x150.jpg

Kijk maar eens hier voor techische info.

Dat jij in jou test niets kunt meten van trillingen zegt blijkbaar meer over de effectieviteit van jou testmethode dan van het resonantieverschijnsel zelf.

In ieder geval zie ik dat je ook bij de luistertest aanwezig bent, als je erover wilt praten dan wil ik best luisteren (dat kan ik toch beter dan meten............)

Groeten,

volgende personen zijn van de partij:

-Hans van Liempd

-dekkersj

-Stefan

-daultonlee

-Henrie

-..........

wie wil er nog meer meedoen?

ik zoek mensen met hele goede oren,

en met een aantal jaren luisterervaring.

groeten Erik ;)

Met jouw erbij zijn we dus aan de 6... haal het onderste deel dus maar weg. Of we moeten in "twee ploegen" gaan vergelijken.