Guest UKSub Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Hoi Hoe kan ik mn luidsprekers beschermen tegen dit lastig neveneffect? Heb nu 1 maal geen keuze om de TV ver genoeg van de speakers te zetten Stereo en TV zitten op dezelfde elektrische leiding, staat de stereo niet aan maar de TV wel, neemt de speaker dus het 100Hz signaal op. Help Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Dergelijke kappen over de magneten zetten: plaatje is klikbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 Tanx Sodejuu!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 januari 2007 Report Share Posted 5 januari 2007 huh ? Magnetische afscerming van luidsprekers heeft 0,0 % te maken met 100Hz tv's of wat dan ook. Het sterke magnetische veld van een luidspreker kan de beelden vervormen. anders om kan 100% niet! Wat je zou kunnen horen is de brom veroorzaakt door een active versterker die brom oppikt. De tv zal nooit instaat zijn zelf een speaker in beweging te zetten. Misschien tijdens het degausen maar dat gebeurd alleen even na het aanzetten van de tv. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 beste Simon, Ik nodig je uit om bij mij thuis te komen luisteren Alle apparatuur staat uit, van zodrat ik de TV aanzet (die spijtig genoeg zeer kort bij mn luidspreker staat), neemt mn bas een signaal op en stuurt een brommetje uit Hoe verklaar je zoiets? Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 beste Simon, Ik nodig je uit om bij mij thuis te komen luisteren Alle apparatuur staat uit, van zodrat ik de TV aanzet (die spijtig genoeg zeer kort bij mn luidspreker staat), neemt mn bas een signaal op en stuurt een brommetje uit Hoe verklaar je zoiets? Gr stef Ik geloof wel dat je een brom kan horen. Maar ik geloof niet dat het afschermen van het magnetische veld van de speaker magneten er iets aan zal veranderen. Dat veld is statisch en is niet instaat brom te genereren. Gooi voor de gein de luidspreker kabel maar los. Ik wed dat de brom dan weg is. Ik verwacht dat de coax (antenne) losgooien meer resultaat zal geven. (is wel lastig tv kijken ) Maar dat lijkt me een zinnige test. Indien de brom dan weg is zul je opzoek moeten naar een mantelstroom filter. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Ik geloof wel dat je een brom kan horen.Maar ik geloof niet dat het afschermen van het magnetische veld van de speaker magneten er iets aan zal veranderen. Dat veld is statisch en is niet instaat brom te genereren. Gooi voor de gein de luidspreker kabel maar los. Ik wed dat de brom dan weg is. Ik verwacht dat de coax (antenne) losgooien meer resultaat zal geven. (is wel lastig tv kijken ) Maar dat lijkt me een zinnige test. Indien de brom dan weg is zul je opzoek moeten naar een mantelstroom filter. Succes Beste Simon, heb dus helemaal geen ervaring met deze materie + ik ken de ballen van elektriciteit enz enz kga de tip met de luidspreker kabels zeker uitvoeren deze avond en post het resultaat morgen Iemand vertelde iets ivm het leggen van een aardlus, en dat de TVkabel de boosdoener is Sorry ik kan het niet goed uitleggen Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Ik geloof wel dat je een brom kan horen.Maar ik geloof niet dat het afschermen van het magnetische veld van de speaker magneten er iets aan zal veranderen. Dat veld is statisch en is niet instaat brom te genereren. Gooi voor de gein de luidspreker kabel maar los. Ik wed dat de brom dan weg is. Ik verwacht dat de coax (antenne) losgooien meer resultaat zal geven. (is wel lastig tv kijken ) Maar dat lijkt me een zinnige test. Indien de brom dan weg is zul je opzoek moeten naar een mantelstroom filter. Succes Beste Simon, heb dus helemaal geen ervaring met deze materie + ik ken de ballen van elektriciteit enz enz kga de tip met de luidspreker kabels zeker uitvoeren deze avond en post het resultaat morgen Iemand vertelde iets ivm het leggen van een aardlus, en dat de TVkabel de boosdoener is Sorry ik kan het niet goed uitleggen Gr stef Vergeet niet ook te proberen wat er gebeurd als de antenne kabel los is. (alle antenne kabels (VCR, Radio en TV) dan tv aanzetten! Is de brom dan weg. Dan zijn we een stapje verder. Ben benieuwd Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Ha die Stef, Zal ik je maar een mantelstroomfilter sturen want volgens mij heb je last van een aardlus. MvG, Haudio PS nog de beste wensen voor het jaar 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Beste mensen, De uitslag van de jury is : Stereo uit en CD en DVD op standby, gn tuner aangesloten TV uiteraard aan 1) Met kabelTVen LS aansluiting BROM 2) Met kabelTV zonder LS BROm 3) Zonder kabel en LS BROM 4) TV verplaatst tot op een veilige afstand GEEN BROM Het is dus volgens mij wel degelijk de straling van de TV Hoe lossen we dit op? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Wat heb je voor een speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Hoi Mijn speakers zijn van LINK nl de K250 Belgische luidsprekers die haast niemand kent K250 Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Heb je soms een metalen plaat (dienblad oid) die zou je tussen de speaker en de tv kunnen houden om te kijken of dat helpt. Blijkbaar pikt de spoel in het filter een sterke brom op. Ik blijf het vreemd vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Simon, iemande opperde eens om bvb de gehele flank af te plakken met alupapier, helpt ook niet Ik vind het zelf ook zeer vreemd Denk je dat er een fout in de constructie is? Kunnen die caps die Sodejuu voorstelt helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Simon, iemande opperde eens om bvb de gehele flank af te plakken met alupapier, helpt ook niet Ik vind het zelf ook zeer vreemd Denk je dat er een fout in de constructie is? Kunnen die caps die Sodejuu voorstelt helpen? Aluminium doet erg weinig met magnetisme. Er onstaan wat wervelstroompjes maar alupapier is waarschijnlijk te dun om iets van betekenis te kunnen zijn. Staal/ijzer/blik zal veel effectiever tegen die velden zijn. Koper hoef je ook niet te proberen. Ik vind de tv in deze questie de genomineerde voor fouten. Een speakerkap die Sodejuu voorstelt zal hooguit de velden van de magneet opvangen. Dat heeft weinig effect op jou probleem. Het inkapselen van de spoel (als hij het probleem is) is slecht voor het geluid. Hoewel dat te prefereren is boven brom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Heeft die straling van de TV gevolgen of invloed op de gezondheid van de mens? Als dit zo is, gaat ie buiten ... Kindjes kijken ook regelmatig enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Heeft die straling van de TV gevolgen of invloed op de gezondheid van de mens?Als dit zo is, gaat ie buiten ... Kindjes kijken ook regelmatig enz Ha die Stef, Wist je niet dat de straling die van een ktv komt gevaarlijk is voor mensen. Daarom mag je er niet te dicht opzitten dat is niet goed voor je gezondheid. MvG, OpaHenk Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Heeft die straling van de TV gevolgen of invloed op de gezondheid van de mens?Als dit zo is, gaat ie buiten ... Kindjes kijken ook regelmatig enz Volgens mij zijn er maar weinig bewijzen voor gevonden. Maar elektro smog kan gewoon niet goed zijn. Alle apparaten stralen/lekken energie, daar kun je niet omheen. Maar ze zouden ongevoelig voor elkaar moeten zijn. Wat heb je eigenlijk voor een tv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 effe afwijken Inductiekookplaat zou ook niet gezond zijn enz ... Een panasonic 70 cm breedbeeld, 100 Hz dus Ergens een model uit eind 2004, ik denk een PM Weg met dat ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 effe afwijkenInductiekookplaat zou ook niet gezond zijn enz ... Een panasonic 70 cm breedbeeld, 100 Hz dus Ergens een model uit eind 2004, ik denk een PM Weg met dat ding Weg doen? Misschien geeft de nieuwe wel de zelfde problemen! Nou ja, ik wil 'm best hebben hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Simon, met weg bedoel ik GEEN TV meer, welk merk ook ... we hebben 10j geen TV gehad Tis simpel, TV moet minstens op 1m van de speakers staan en dan heb ik geen problemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Simon,met weg bedoel ik GEEN TV meer, welk merk ook ... we hebben 10j geen TV gehad Tis simpel, TV moet minstens op 1m van de speakers staan en dan heb ik geen problemen Ik vrees dat je met die aktie geen vrienden maakt. 1 meter Krankzinnig. Heb je de fabrikant al gemailt? Wat dat kan toch eigenlijk niet! Succes en groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Als het werkelijk door magnetisme komt, dan zou je mu metaal kunnen proberen. Wordt alleen een kostbare kwestie vrees ik. bv http://www.shieldtech.nl/specials1.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Here we go again Type TV TX 28 PM11F Panasonic Gisteren de hele zwik afgekoppeld Installatie weg enz enz Dan beginnen schuiven met de TV, jongens toch wat is dit een raar iets Staat de TV tussen of op gelijke hoogte met de speakers dan heb ik na meer dan 1m nog steeds een zeer lichte brom. Zet ik de TV tussen de speakers maar wel volledig ervoor, afstand tussn beeldscherm en speaker is veel kleiner dan die pakweg 1m, totaal geen brom. Het heeft dus puur met de opstelling van de TV te maken en het aanstaan van de beeldbuis. oplossing Hifi terug mooi tussen de speakers, TV ernaast op een tafel met wieltjes Kunnen we rollen zodat iedereen comfortabel kan TV kijken en er geen brom is Met deze oplossing kan ik wel leven Groetjes en bedankt Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts